-
Re: Lavt stoffskifte / behandling av depresjon
Ærlig talt - nå skjønner jeg ingenting....
Jeg ringte lege nå for å få siste prøvesvar - tok blodprøver forrige tirsdag og de er nå som følger:
TSH : 4.0
T3 : 4.0
T4 : 17.7
Er ikke det veldig rart - siden jeg i september (før jeg økte til 75mcg hver dag) målte:
TSH : 1.9
T4 : 18.2
?????
Jeg har jo sakte men sikkert nærmet meg der jeg skal ligge tenkte jeg, men dette har jo gått skyhøyt opp igjen, hva betyr dette?? Er det noe jeg gjør ellers spiser eller drikker eller IKKE gjør....??
Kanskje er det ikke rart jeg har følt meg i dårlig psykisk form? Kanskje blir jeg ekstra vinterdeprimert og skal øke en del....
Meninger mottas med takk :-)
-
Det du bevitner nå er bare å ta til seg. Slik er det Netttverk.
Stoffskiftet er en ustabil greie - det endrer seg hele tia.
Det har mange oppgaver, og evnen til å tilpasse stoffskiftet til kroppens varierte krav mistet vi da kjertelen gikk ad undas.
Jeg, og mange her har oppdaget det samme - vi har økt dosen og får prøvesvar som skulle tilsi det motsatte.
Det kan jo være for at kroppen fungerer bedre og trenger enda mer ?
Noen oppdager også dette når de begynner med Liothyronintillegg.
Dessuten : D vitaminet varierer med årstiden, og D-vitaminet har mye mer å si for selve stoffskiftet en man tar hensyn til i dagens behandling.
Nå er det en stund siden du så sola, hvis det i det heletatt hjelper på oss da ?
Dette må vi bare ta hensyn til - spis D3.
Det kan være andre uoppdagde faktorer som spiller inn også.
Hvordan vi skal klare å følge kroppens endrede krav ved å ta blodprøver hver 3.mnd vet jeg ikke om det er tenkt over. Det er vel umulig ?
Jeg mener jo at man med års erfaring med egendosering er bedre stillt enn det iallfall.
Så mitt forslag er å skaffe seg selv erfaring med egendosering - gjerne i samarbeid med en forståelsesfull lege om det finnes.
Om det ikke finnes, er min mening at du ikke kan ofre helsa av den grunn.
Så er det jo heller ikke mengden stoffskiftehormoner i blodet som har endret seg da.
TSH er jo ikke et stoffskiftehormon - det virker ikke inn på noe, og det du opplever har jo flere her hevdet : TSH kan man ikke stole på når man har andre stoffskiftehormoner enn sine egne. Det er heller ingen annen grunn til å bry segt med dette parameteret for oss - det bare forvirrer.
Se på fT4/fT3 og gjør som hjernen, reguler stter disse !
-
Sukk og akk og ve :)
Skal til min nye fastlege nå etterpå.
Men skal jeg følge T4 så ser jeg at jeg i mai 2007 hadde en formtopp av noe slag og da var min T4 på 20.6. Så da har jeg det vel best med en høyere T4, da.
Så da er det vel bare å forsøke å øke. Som du sa sist, 75 mcg er jo "ingenting" ;-)
(Har alltid en slags sånn underliggende angst for at det at jeg knasker Levaxin og kanskje ikke behøver det gjør at jeg FÃ…R lavt stoffskifte)
-
Den underlige underliggende angsten skyldes vel at du, som alle oss andre, lar deg påvirke av skremselspropaganda og overkjøring med fagtermer brukt mer eller mindre i utide.
Og det er ikke noe rart - en får jo ikke særlig nyttig info, og en hører vel etter når stoffskifteorganisasjoner som jo sier de skal i vareta vår tarv også slenger seg på mer eller mindre velvorveid munnhuggeri.
Så kommer jeg da, som ikke er noe særlig bedre, og sprer usikkerhet.
huffåhuff.
Det er ikke meninga !
Det er mye usikkerhet, og mye synsing, og mye "sånn har vi altid gjort det".
Vi må bli sikkrere på at det vi veit er sannheten. Da er vi kommet langt.
-
Det går bra - jeg vil jo ha svar og tips og råd og synspunkter og forstår jo at det er fra DITT ståsted og DIN erfaring. Men du er veldig tydelig og sterk i dine uttalelser og det er ikke til å komme fra at man lar seg påvirke :-) Og ja, man blir like forvirret av å være her inne, som man blir glad for all støtte :) Stort sett er det helt topp å ha et sted å henvende seg til - med bare likesinnede....
Nå har jeg hatt en fin-fin time hos ny fastlege, som tidligere har jobbet på Volvat hvor det også jobber en flink svensk stoffskiftelege som han tydeligvis har lært mye av.
Jeg hadde med alle mine blodprøveresultater fra etter operasjonen i des 2005, og han sa at hvis jeg hadde vært hans pasient hele veien helt fra starten, så hadde han satt meg på Levaxin mye tidligere. Han sa heldigvis at alt av TSH som viser fra 3,5 og opp var i grenseland og da vil han teste ut medisin på meg uansett. Han sa også at svingningene mine nok kom av at min halve kjertel fortsatt produserer bittelitt nå og da når den finner det for godt. Dette ville stabilisere seg når kjertelen var helt død. Jeg spurte om det kanskje ikke kunne være motsatt - at jeg burde prøve å slutte helt på medisiner for å kickstarte kjertelen igjen - men da sa han at med min blodprøvehistorikk så var han ikke i tvil om at det vi gjør nå er best og riktig.
Så vi øker til 100 mcg 5dg i uka og 75 mcg 2 dg i uka, han sa det burde være mulig å få meg stabil innen 3 mnd.
Videre trodde han jeg fortsatt var sykmeldt (jeg meldte meg arb.ledig for snart 3 uker siden fordi jeg var liksom mye bedre enn før og tenkte jeg snart får finne meg en jobb, og jeg syns det var vanskelig å forsvare det å skulle være sykmeldt hos min forrige lege), og fikk helt sjokk da jeg sa jeg gikk på dagpenger. "I alle dager, det skal du da ikke - du skal være sykmeldt", sa han - "..og du kan hilse NAV at jeg har sagt du ikke skal på jobbintervjuer nå". Vips, hadde jeg sykmeldint ut november i første omgang og han tilbakeskrev den 1 uke til og med. Så deilig!! Deilig med en lege som er handlekraftig! Og jeg behøver ikke lenger ha dårlig samvittighet for at jeg ikke har orket å finne meg en passende jobb.... Nå har legen bestemt!
Jeg lærte også at unge jenter (ja jeg er 34 år og gikk visst som ung jeg også ;-) ) bruker stort sett laaang tid på å få stabilisert dose, ofte opp til et par år før de merker noe som helst. Det var mest damer i 40-50-60 årsalderen som kunne merke tablettene og formforandringen etter noen dager. Dette er ikke noe som står skrevet noe sted at sånn er det, men av hans erfaring på Volvat og de pasientene han har hatt så følte han det var sånn. Greit å vite! :)
Jeg sier ikke at denne legen har rett han heller, men fy søren så deilig å ha en lege som sjefer litt og tar kontrollen og som er interessert i å få meg frisk!! Han sa at hvis jeg ikke var bedre når han hadde fått verdiene mine dit han ville, så fikk vi se på hva annet som kunne være galt.
Videre sa han at jeg måtte passe på B12, og det gjør jeg allerede via Balder. Tar sprøyter.
Så. Da danset jeg nesten ut fra legen idag - bare fordi jeg følte meg ivaretatt!!! Og det er jo det vi vil og trenger...... :-)
-
Jeg synes det er helt topp at en lege har trukket egne konklusjoner etter å ha fulgt pasienter over tid!
Min lege har ikke gjort det, og heller mer og mer til å bare behandle TSH. Passer dårlig med min lave TSH. Jeg ga opp og gikk tilbake til min game dose. Nå sa han at han ikke ville ta noen nye blodprøver på meg på stoffskiftet , og at ingen andre har fått så mange prøver....(to prøver de siste to år)..
-
Herregud?!?!?
Er det no rart man blir sint og fortvila og oppgitt på en gang.
Kriminelt!! Det er det det er... At leger på en måte tøyser med helsa vår.
Han jeg var hos idag så også mest på TSH, måtte han innrømme. Jeg får nå bare gi han en sjans og la han gjøre det, så følger jeg sjøl med på de andre verdiene.
EDIT/d.2.01.2009 Andre tråder av Nettverk:
- Jeg ønsker å få påvist lavt stoffskifte!!!
- Hva bør TSH ligge på når man er medisinert....
- Nå går det brått veldig dårlig.....
- Hoven i halsen....
- Oppdatering samt spørsmål om Aker
- Hm. Bedring...?
- P-pille-stopp........
- Lavt stoffskifte grunn nok til å få yrkesrettet attføring?
-
Hypothyreose. Lege utilgjengelig, litt doseringshjelp, takk
Jeg driver fortsatt med doseøkning for å finne formen.
7januar var det cirka 3 uker siden jeg gikk opp fra 100mcg 5 dager og 75 mcg 2 dager i uken ---> til 100mcg 7 dager i uken. Dette fungerte veldig fint og jeg fikk en formøkning som var veldig merkbar i desember. I januar har det vært litt labert igjen så vi skal fortsatt øke, men legen foreslo nå at jeg skulle øke til 150mcg man/fre/ons... Jeg syns dette hørtes mye ut, men han sa at det var ingen fare for overdosering i mitt tilfelle (har fått byttet til en flott lege forresten som jeg er veldig fornøyd med). Jeg har nå økt i nesten 2 uker, men søndag og mandag har vært et rent helvete med markert puls og stress i brystet som ikke har sluppet 24 timer i døgnet. Det har vært ORDENTLIG ubehagelig og kroppen har ikke slappet av i det hele tatt, selv når jeg bare prøver å ligge på sofaen og se TV eller noe. Jeg var livredd for å få det idag også - det hadde jeg ikk orket - så idag har jeg ikke tatt noen tablett og det er klart for meg at jeg må justere ned.
Så til spørsmålet jeg ikke fikk stilt lege på telefon idag: Skal jeg nå ta 100 mcg som jeg har pleid frem til fredag og så ta 125 mcg da, og så ta 125 mcg tre dager i uka fra og med neste uke?
Oppjusteringen som legen forelso ble tydelig for mye økning for meg og er redd d blir surr fremover nå........
125 mcg man/ons/fre og 100 mcg resten passe? Eller skal jeg hive meg på 125 mcg annenhver dag.
Og ja - jeg vet at jeg må prøve meg frem sjøl - er uansett så godt å høre litt meninger...... :-)
Takk!! Og godt nyttår til dere alle.......
- nettverk -
-
Re: Lege utilgjengelig, litt doseringshjelp, takk
Jeg syns 100/125 annenhver dag.
Det fort gjort å ta for mye og det er mer trøblete å gå ned enn opp etter mine egene erfaringer da.
D-vitamin er også viktig, om du ikke ta det, ville prøvd om ikke det hjelper først.
Det er ikke noen stor thyroxindose du tar. men kan være passe for deg.
D-vitamin senket dosebehovet mitt, men jeg har ikke fått noen tilbakemelding fra andre på det.
Husker vi har nevnt dette før, men ikke mer heller. Får skylde på Jula :)
-
Huff jeg føler med deg, holder på med justering av dose selv om dagen og det tipper raskt feil vei. Det er imidlertid vanskelig å komme med en anbefaling uten å vite hva dine siste blodprøver viste av verdier. Det eneste jeg vet av erfaring er at når man nærmer seg vedlikeholdsdose så lønner det seg å ta det litt rolig, små oppjusteringer og litt tålmodighet med tanke på å la ny dose få lov til å gjøre jobben. Jeg synes derfor 3 uker på ny dose var kort tid og at økningen kanskje ikke burde kommet før etter 6-8 uker.
Jeg ville derfor gått tilbake til dosen du gikk på før denne siste økningen for å bli kvitt hypersymptomene raskt. Så ville jeg tatt en ny blodprøve om en 3-4 uker og evnt justert forsiktig opp alt etter hva den viser. Ønsker du en viss økning ville jeg tatt 125 2 dager i uka (altså en økning på 50 som forrige gang, det ga jo gode resultater), feks torsd og søndag og 100 resten av dagene.
Lykke til og måtte kroppen din roe seg raskt. Hypersymtomer er ubehagelige greier.
-
Takk for svar begge to
Finn - mener du at jeg isåfall skulle fortsatt på 3dgx150 og samtidig pøse på med D??
Jeg har forsøkt litt D-vitaminer, men føler ikke det har gitt rare utslaget...kanskje fordi jeg lenge nå har gått på opp/ned-justering.
Ang det med blodprøver så har de vært prikklike de to siste gangene... TSH på 2,6 tror jeg det var og FT4 på 16.6. Målt i starten av desember og i starten av januar. Så - ting tar tid!! Og fordi jeg har en halv kjertel som det sikkert er bittelitt liv i fortsatt så blir både formen og prøvene rare selv om jeg stabilt tar jevn dose, sant.......kjertelen produserer litt nå og da som kræsjer med Lev-dosen :) Ska'kke være lett.......
Men ja, tror jeg må roe ned litt nå. Har legetime neste torsdag, så får vi ta en prat da........
-
Blodprøvesvarne dine er jo lave da, og det ser ut som du trenger mer thyroxin.
Nå er det ikke blodprøvesvarene som er alene om å bestemme - hva du føler og hvordan du har det er jo det viktigste.
Men som jeg leser det du skriver, så føler du deg underdosert, og det sier jo blodprøvenbe også.
Da er saken grei - du bør opp litt i dose.
Dosen bør være lik, eller med minst mulig variasjon fra dag til dag. Kjertelen driver ikke å hopper opp og ned i dose. Veldig lite iallfall.
Prøv 125 hver dag da vel ?
D-vitamin er forsåvidt noe legen ikke legger vekt på. Min erfaring er at jeg hadde nytte av det selv om blodprøvene mine var mer enn bra nok.
Thyroxindosen min ble halvert etter at jeg begynte.
Og det er ikke nok med 10µg om dagen. I mitt tilfelle merket jeg tydelig forskjell når jeg kom over 30µg/dag.
Jeg skal skrive mer om det når det nye forumet kommer.
OG - hvis det er D-vitamin som mangler, så er det ikke nødvendig med en masse kalsium i tillegg. Det er osteoperosebehandling.
Øker du ditt D-vitamininntak øker også kroppens opptak av kalsium fra det du spiser.
Spis vanlig mat - det er alltid en betingelse for god helse.
-
Jada, jeg vet verdiene er på en snurr. Legen har som mål å få min THS under 1.0, vi tror det passer meg best. Vi har holdt på en stund å jobbe oss ned fra en Tsh PÅ 4, så jeg er fornøyd med veien det går :-) Har fått det bedre og bedre helt frem til over jul. Da gikk det litt ned igjen, formen da, verdiene samme. Ikke alltid sammenheng der, nei....
Måten jeg har gjort det på er å sakte, over mange uker, øke med 25 mcg 3 dager i uka for så å gå opp de andre dagene sånn etterhvert....det har funket fint, så mulig jeg gjør det igjen....det virker mest riktig nå.
-
Og som en "tommelfingerregel" sies det ofte på forumene at når en kommer over en dose på 100µg/dgl., er det lurt å bare øke med 12,5µg/dgl. Det fikser du evnt. greit med en tablettdeler fra apoteket( og så deler du en på 25)...Da kan du kanskje få lik dose hver dag også... Som dere skriver, skal bli glad når den dagen kommer at en føler at medisindose og kropp stemmer neonlunde overens!!
-
Hei Gunnda, ja nå som du sier det så har jeg jo lest det på forumet flere ganger - teflonhjerne.......sånn er det ;-)
Ringte legekontoret mitt istad - og de syns at legen kunne ringe meg så jeg slapp å sitte å lure på dette alene helt frem til legetime neste torsdag, det var fint. De skulle be han ringe meg ikveld.
-
Hm, legen ringte nå og sa jeg fikk gå på 150 mcg mandag og torsdag og 100 resten. Han virket litt oppgitt... Han syns det var rart jeg hadde reagert og mente jeg var ekstra følsom... Og han syns ikke d var noen vits å prøve eks 125 mcg annenhver dag, det skulle ikke ha noe å si. Greit - da skal jeg forsøke slik han sier frem til legetime neste torsdag - men er mer enig i å øke jevnt og sakte som dere sier........... Huff, hvorfor hører man på legene alltid egentlig........ :-s
:-)
Ja, man kjenner sin egen kropp best. Vi lyt sjå! Kanskje går det bra....... Noen ganger, hvis jeg har en litt dårlig dag...så har jeg nesten prestasjonsangst ovenfor legen min...som at han forventer at jeg er bedre hver gang jeg er der....og hvis jeg inni meg VET jeg ikke har blitt bedre så gruer jeg meg til å si det.... Sikkert in my head bare, men.........ille at man skal føle sånn hos legen......
-
Tja.....er'n ikke litt sta?
Legens forslag : 150 mandag og torsdag og 100 de andre dagene = 800µG i uka.
Andre nærliggende forslag : 125 man.tirs.ons.tors. og 100 de andre dagene = 800µg i uka.
Andre nærliggende forslag : 125 og 100 annenhver dag = 788µg i uka
Andre nærliggende forslag : 125 hver dag = 875µg i uka.
Det er allmennt akseptert at dosen skal være lik fra uke til uke, med minst mulig dagsvariasjon.
Noen er mer følsomme en andre, både for dagsendringer og doseendringer.
Man bør kjenne seg selv og ikke la noen overkjøre sine erfaringer på det området.
Er du følsom, så forlang respekt for det du sier.
-
-
Glemte helt hva du skreiv aller først : "7januar var det cirka 3 uker siden jeg gikk opp fra 100mcg 5 dager og 75 mcg 2 dager i uken ---> til 100mcg 7 dager i uken. Dette fungerte veldig fint ........"
Du fikk jo en fin formøkning ved en økning på 50µG i uka, så hvorfor ikke prøve 100/125 annenhver dag ? (gir 88) - iallfall noen uker til å begynne med ?
Det er da ikke om å gjøre å ta mest mulig heller, og selv en slik økning kan være for mye.
Det er en ubetinget fordel å nærme seg målet sakte når dosen er nære det en kan forvente.
Bare gir uttrykk for min mening.
-
P-pille-stopp........
Hei igjen - lenge siden jeg har vært der nå........tar det som en bra ting ;-) Misforstå meg rett!! :-)
Jeg bare trenger å tenke litt høyt her...og regner med at svarene jeg får vil være at jeg bare får prøve meg frem sjøl og kjenne på formen etterhvert....
Uansett :
Jeg har gått på p-piller stort sett siden jeg var 20 (er 35 nå) hadde et bittelite års opphold for 2 år siden og etter dette oppholdet startet jeg på Yasmin-merket for første gang. Fikk da en nedtur i stoffskiftehelse fordi ingen hadde sagt til meg at når man starter med p-piller så skal man opp en viss mengde Levaxin. Det lærte jeg her inne og er visst opp og vedtatt i legeverdenen nå også. Selv om ingen leger vet det....... ;-) Jeg økte ihvertfall bittelitt den gang og ble bedre igjen.
Men - nå har jeg vært til undersøkelse pga STORE problemer med smerter og blødninger under menstruasjon og fått beskjed om at fordi jeg startet på Yasmin har jeg fått en muskelknute på nesten 5 cm i livmora som må opereres ut - overdose østrogen i kroppen etter startet på Yasmin.
Også kommer det vanskelige - for 6-7 uker siden hadde jeg en nedtur på i formen og TSH hadde hoppet fra 0.87 til 1.3 - derfor økte jeg litt i uka, og skal egentlig opp enda litt til nå straks. Men nå skal jeg jo slutte på østrogenp-piller og starte på østrogenfrie.....behøver jeg egentlig da å øke mer? Vil ikke det at jeg slutter på vanlige p-piller gjøre at jeg egentlig går på littegrann høy dose lev fra før av?? Og at det nå kanskje jevner seg ut til den dosen jeg skal ha?
Jeg kjenner at jeg bare orker ikke mer nedtur nå - hos meg går d nemlig mest på psyken og er så lei av å være superlei meg og gråtegråtegråte....
Derfor har jeg holdt igjen på siste Levøkningen og skal slutte med østrogen i morgen.
Hva kan jeg forvente meg egentlig?? Bortsett fra prøving og feiling selvsagt.... :wink:
....ble dette egentlig forståelig beskrevet i det hele tatt...hmm.....
Klemmer fra Nettverk xx8
-
Sv: P-pille-stopp........
Jeg tenker bare litt høyt om muskelknutene dine, jeg. De behøver IKKE komme pga tablettene dine...jeg fikk mine(større) uten inntak av hverken østrogen eller p-piller. Gynekologene ville operere meg også, men her sitter jeg. Jeg har hatt disse i flere år ,og kjenner både til smertene og blødningsmengde. Det de ser er kun sin egen "verden"..Dette kan like godt være et resultat av hypotyreosen(gir kraftige blødninger), og smertene kan være relatert til/fra binyrene. Og dette kan/ vil bli bedre ved RIKTIG medisinering..(knutene i seg selv er ikke farlige).
Jeg er IKKE blitt operert, og lar dem ikke skjære i meg før enn det er helt nødvendig!! Men dette er mitt valg.
Jeg vet ikke noe om Yasmin. Men en tommelfingerregel er opp med stoffskiftemedisin ca.25% når en begynner med østrogentilskudd. Når en slutter ,trapper en ned tilsvarende.(jrf. Egil Haug/AKER).
Dette var ikke helt svar på det du lurte på, men vil iallfall ønske deg lykke til.
-
Tusen takk for svar!
Gynekologen sa det var vanlig prosesyre å operere vekk alt som var over 4 cm, spesielt når man ikke har fått barn enda og planlegger å få barn. Fordi når man blir gravid så vokser også muskelknuten og kan støte ut fosteret i løpet av de 3 første mnd'ene og det kan vi ikke ha noe av. Derfor skal jeg opereres.
Jeg orker ikke mere smerter av denne typen samt 12 dagers mensen med bøtter av blod - så derfor vil jeg også fjerne den.
Jeg har opplevd økning i blødninger/smerter i 1,5 år nå, så føler jo det kan henge sammen med Yasmin som legen sa.......
Har alltid hatt mye problemer med mensen, men p-piller har nå forsåvidt styrt det greit nok.
Og ja - jeg vet vi med lavt stoffskifte kan ha forverret pms og menstruasjon, det stemmer absolutt på meg og har alltid vært sånn. Men har aldri vært så ille som siste året, det bare eskalerer og jeg må snart sitte i et telt i hagen alene de 12 dagene jeg har mensen, tror jeg.... egner meg ikke i offentligheten ;-)))
Og med jern på 11 (15-200) så passer det også å blø så mye hver måned!! Spesielt når kroppen min tar opp jern dårlig - og man jo vet at levaxin trenger godt jern-nivå for å tas opp i kroppen.......
Akk ja....... :-)
God søndag!
-
Jeg tror du kan forvente litt prøving og feiling :wink:
Jeg ville selv ventet litt, som du selv har tenkt, med ytterligere endring i Levaxindosen. Får du symptomer på lavt kan du et par dager ta litt mer Levaxin enn den dosen du har tenkt å øke til. Dette fjerner gjerne symptomene raskere. Samme kan du gjøre hvis du blir for høy, trappe litt godt ned et par dager og så legge deg på den doseendringen du tror er nødvendig. Min endokrinolog ga meg dette rådet, fordi jeg svinger en del med årstidene.
-
Kan smerter og blødninger ha sammenheng med at kroppen din eventuelt ikke konverterer all T4 til T3? Altså at du trenger T3 tilskudd? Jeg vet ikke, jeg bare undrer meg
-
Jeg aner ikke - alt jeg vet er at jeg har en 5 cm klump i livmora som jeg vil ha ut. Vil ikke ha problemer ved evt graviditet - så vekk med den! :-)
Jeg er så lei av å prøve å henge alt på stoffskiftet og av å lese blodprøver og å forholde meg til uinteressert og idiotiske leger at jeg bare spiser tablettene mine og prøver å ha et mest mulig fint og normalt liv :-)
Men takk for tipset - skal legge det på minnet.....
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Eirin
Jeg tror du kan forvente litt prøving og feiling :wink:
Jeg ville selv ventet litt, som du selv har tenkt, med ytterligere endring i Levaxindosen. Får du symptomer på lavt kan du et par dager ta litt mer Levaxin enn den dosen du har tenkt å øke til. Dette fjerner gjerne symptomene raskere. Samme kan du gjøre hvis du blir for høy, trappe litt godt ned et par dager og så legge deg på den doseendringen du tror er nødvendig. Min endokrinolog ga meg dette rådet, fordi jeg svinger en del med årstidene.
Takk Eirin :-) Skal notere meg rådene dine....... :-) Og lykke til med årstidene...fnis ;-)
EDIT/8.01.2009: Andre tråder av Nettværk:
- Jeg ønsker å få påvist lavt stoffskifte!!!
- Hva bør TSH ligge på når man er medisinert....
- Nå går det brått veldig dårlig.....
- Hoven i halsen....
- Oppdatering samt spørsmål om Aker
- Hm. Bedring...?
- Urolig i kropp/psyke og deprimert/på gråten
- Hypothyreose. Lege utilgjengelig, litt doseringshjelp, takk
- Lavt stoffskifte grunn nok til å få yrkesrettet attføring?
-
Bare hyggelig og selv takk :wink: Jeg er så erfaren nå at når temperaturen synker under 0 er det bare å redusere dosen. Det er bare å følge med på værmeldingen for min del xx7