i går økte jeg dosen, og i dag er jeg ikke i form, har kastet opp.
vondt i hodet og magen.
begynner jeg å bli syk eller er det pga øking tro?
Printable View
i går økte jeg dosen, og i dag er jeg ikke i form, har kastet opp.
vondt i hodet og magen.
begynner jeg å bli syk eller er det pga øking tro?
Effektene av en økning merker ikke jeg så fort, men erfaringer er jo pr. definisjon selvopplevde ting.
Jeg kjenner ikke at jeg tar en dobbelt-dose - ikke engang når jeg var på 5G/dag.
Synd om du skulle bli sjuk nå da rikke.......
ja da er det bare å vente å se hva som skjer.
bedre nå da, litt uggen og kvalm, men men
var forresten hos fastlege i dag, og fikk fortalt om hvor mye bedre jeg er blitt på armour.
litt vittig, for han hadde ikke hørt om armour en gang, og fant jo selvfølgelig ikke noe om den i felleskatalogen :lol:
jeg har forresten fått innvilget yrkesrettet attføring nå :D
litt spennende og skummelt, vet ikke hva jeg kommer til å ende opp med.
var på intervju til drømme jobben min, men jeg fikk den ikke :(
men jeg gir meg ikke så lett nei...
jeg har begynnt med armour!
godt å endelig kunne fortelle dere noe posetivt.
rikke har endelig begynnt å bli seg selv igjen.
passer fint, det er jul, og energien er på topp!
huset skinner og det er så gøy...
ungene har fått en mamma som igjen engasjerer seg både fysisk og er med mentalt igjen,,
hukommelsen er fortsatt ikke på topp da, men mye bedre.
jeg er så glad så glad.
håper bare at dette vil vare.
:D
Helt herlig å lese dette innlegget rikke! :D Lykke til videre!
God jul til deg og til alle sammen her på forumet! http://www.cheesebuerger.de/images/smilie/xmas/f050.gif
eller omgangssyken som går landet rundt?
Så flott!!!
Hukommelsen min er også det jeg sliter mest med etter at jeg startet med Armour, og konsentrasjon.
Men så mange gode dager jeg har fått etter at jeg startet opp med Armour så får en heller ta det på kjøpet!!
Lykke til videre med medisineringen og hjertelig god jul!!
Det må jo være verdens beste julegave!!!
Hvilken hukommelse ?
Det er vel det eneste punktet Armour ikke gjorde underverker - men så trengs det nok litt av en revolusjon der......
Mens jeg husker det :
Ha en riktig god og velfortjent jul alle sammen da.
åh søren asså, jeg tror jeg er overdosert :(
pulsen er nå 86 slag i minuttet.
igår tok jeg ikke armour i det heletatt.
litt svakt vondt i hodet.
på lewaxin har det bare tatt et par dager før jeg har kjent at jeg har vært overdosert, men nå med armour har det gått en stund.
kanskje det er noe annet som irriterer kroppen?
hva tror du?
hva bør jeg gjøre nå?
Er her jeg - bare litt fraværende av julegrunner.
Ikke sikkert at overdosering er en riktig betegnelse, det skjer ikke før du har brukt en høy dose i flere måneder. og det tar lang tid å komme ned fra en slik.
86/min - jo det er høyt det, og har du bank i tillegg er det mulig at dosen er for høy. Jeg får det iallfall slik.
Det er ikke Levaxin eller Armour som styrer hjertefrekvensen - det er binyrehormoner som gjør det. Disse vil produsere mer når stoffskiftet er høyt og hjertefrekvensen stiger.
Dermed kan en se om binyrene funker - på det området da.
Man kan også få hjertebank ved lav puls. Da må hjertet pumpe mye blod i hvert slag og det kjennes som bank.
Denne følelsen opptrer også før du har tilpasset deg en høyere dose, altså - hvis du akkurat har økt dosen kan det komme noen dager med bank. Det kommer ikke med en gang, gjerne etter noen uker.
Har du økt for mye kan det komme med en gang.
Fortsetter det tyder det på at dosen er for stor til at du greier å tilpasse deg den.
Om du har kjent at det har kommet snikende og ikke ser ut til å være på retur bør du senke dosen. Hvis du føler at du bør gjøre det fort, så hopp over Armouren (ikke Levaxinen) en dag og fortsett på en litt lavere dose.
Hvor mye bruker du nå da Rikke ?
Og hvor lenge har du bruk det ?
hei Hansen og takk for svar.
bruker 1/2 grain bare, har brukt armour siden 11/12.
men begynnte bare med en halv tablett, etter ca 1 uke økte jeg til en hel, = 1/2 grain.
ser ut som om jeg ikke tåler særlig mye.
men jeg merket jo tydelig bedre form helt til nå.
har kastet opp en del og brekninger, særlig om morgenen, kvalm, hodepine,hjertebank, stiv/ litt vondt i nakke.høy puls. og ekstra slag.litt lett iritabel innimellom, men har ikke hatt diare som jeg har skjønt er vanlig ved for høye doser.
litt lei meg, hadde virkelig håpet min gode form skulle vare.
spes nå som jeg snart skal ut i jobb igjen etter nesten et års sykmld.
trodde først jeg bare var sliten etter julefeiring, og minstemann har vært syk hele jula.
men er nok ikke det som er årsaken siden jeg har høy puls og hjertebank
rikke, det kan allti hende at din hyperthyreose kommer tilbake, du har jo hatt slike episoder før. Kan ikke si noe uten nye prøver.
Men jeg har også lest flere ganger på forumene at hvis noen har reagert på doseøkning, så funket det bra å bakke ned igjen og så prøve igjen etter et par uker.
Det er vanlig å ha overdosesymptomer i noen dager etter økning enda man trenger den doseøkningen.
Vet ikke om det er riktig i ditt tilfelle, men ville bare nevne det.
Men det kan være bare adrenalin også.
Eller for stor dose.
Jeg har ikke lest i de andre trådene om hvordan prøvene dine så ut før dette.
Hvis du har sliten binyrer kan et være at du må øke fryktelig sakte.
Godt nytt år.
Jeg får også hjertebank og hodepine når jeg ligger veldig høyt. Da hender det også at jeg kaster opp.
Takk for svar.
:D jeg har helt sluttet på armour, og alikevel har verdiene steget litt.
har snakket med min fastlege og min alternative lege, dr øverbye.
og begge er helt enige om at det var det rette.
serjo hva som skjer siden tar så mye prøver
er ekstremt trøtt, men det har jeg vært i begge mine tidligere svangerskap.
min sykdom som startet i desember 06, startet i mitt svangerskap og utviklet seg til kjempe høyt stoffskifte i 6 mnd før det ble oppdaget.
hvis noe skjer denne gangen.
vil man jo oppdage det tidlig.
sluttet med astma medisiner og, der sliter jeg litt, men set skal gå.
har en mild astma, så det er vel ikke så ille.
og vet dere, graviditets testen slo ut 4 dager før ventet mens.
om det sa gynekologen at det kunne bety 2 ting, enten at jeg får en stor unge, eller at det er flere inni der. hjelpes. :shock:
skal tilbake om 3 uker ca, da kan vi se det på ul
Hei, jeg personlig mener at du har diverse graves-antistoffer, både dem som stimulerer kjertelen samt de som gjør at TSH blir lavt, og at de skifter hos deg, og spesielt når du er gravid.
Jeg synes det er best at du får målt ft4 og ft3 hyppig.
Unngå ting som er kjent for å trigge disse antistoffer:
jod
soya
røyk
stress
aspartam
MSG
gluten
ting du er allergisk mot (ja, de trigger antistoffene)
mye karbohydrater
og mer som jeg ikke husker nå
hilsen
nora
jeg tror jeg må starte opp igjen på armour, er heelt utslått konstant trøtt,
brainfog.
føler til og med synet er tåkete.
kan jeg bruke armour under svangerskapet?
tenkte en lav dose, er ikke så mye jeg trenger tror jeg.
og er det ok og begynne på det i svangerskapet? mener, det er vel anderledes hvis man har brukt det hele tiden?
jeg sluttet når jeg fant ut at jeg var gravid
huff rotete dette men er hardt angrepet av brainfog her nå
Kan ikke være kalsium-mangel? Da blir jeg aldeles rørete, altså: mer enn vanlig!! :)
Hvorfor sluttet du? Fordi du er gravid? Da er det jo viktig at du og kroppen er i form, og trenger du tyroxin skal du ha det, enten det heter Levaxin eller Armour. Det er viktig både for barnet og deg.
Det er vanlig å måtte øke dosen med så mye som 50% i løpet av de første tre månendene, så dette må du ikke tulle med, altså!
Og du skal få i deg nok til at du har det bra, "minst mulig fordi det er medisin og jeg skal ikke ha medisin når jeg er gravid" gjelder absolutt ikke her, heller tvert i mot. Like lite som diabetikere kan droppe insulinet skal du droppe tyroxin.
Med forbehold om at det er detaljer jeg ikke husker i din historie, da får du heller klargjøre.
Hva sier legen din?
Jeg synes du skal høre med legen din jeg....
hei, jeg sluttet fordi jeg for 20 mnd siden fødte en sønn, og fikk da postpartum. stoffskiftet ble sky høyt.
begynnte med propyltiuracil, fikk så lavt stoffskifte.
så kom blodprøvene innen for referanse området, men jeg var fortsatt svært dårlig.
begynnte med lewaxin, ble litt bedre , men fikk masse bivirkninger.
begynnte på armour, formen ble kjempe bra.
ble da også gravid, fant ut av det på nyttårsaften, og sluttet da med armour fordi jeg var redd stoffskiftet skulle skyte i været som sist, og fordi jeg mine prøvesvar ligger fint i referanseområdet.
mine siste prøver fra 26 jan viser :
ft4 14,8 ref 11-22
tsh 0,38 ref 0,30-4,2
jeg fant denne da... http://web.archive.org/web/200805150...pregnancy.html
prøvde å ringe til han legen som har skrevet ut armour til meg. han hadde selvfølgelig ferie.
fastlegen min har aldri hørt om armour en gang.
synes dere det går an å be han sette seg inn i medisinen?
er jo greit at han vet hva jeg bruker, og greit å forholde seg til en lege i stede for 2.
Tja, egentlig synes jeg personlig at du skulle bare fortsatt, med den begrunnelsen at behovet for thyroxin pleier å øke ved graviditet fordi thyroxinbindende globulin øker mye.
Høyt hormoninnhold trigger ikke en ny graves-episode, heller ikke en lav TSH, derimot er underdosering samt høyt TSH velkjent for å trigge en ny graves-episode. du kan alstå ikke hindre en ny graves-episode ved å slutte med thyroxin, heller motsatt ifølge alt jeg har lest over årene. en bra kilde er også Elaine Moore som har redegjort mye om mekanismene ved graves og hvas om trigger det.
egentlig skulle du økt i samråd med legen straks du fikk vite at du ble gravid ifølge de nyeste retningslinjene.
Om det er Armour eller levaxin er ett fett her i denne sammenhengen og det fins god dokumentasjon om Armour og graviditet, må bare finne det men det fant jeg i pubmed mener jeg.
nora
Jeg leser om 24-timers blodtrykksmåling, betent kjertel osv. Ting jeg aldri har hørt om. Hvorfor er det ingen som har sagt til meg at jeg kan teste disse tingene?
Det Norske Helsevesen er så FATTIGE at de tvinger alle leger, eller, hjernevasker alle leger til å bare gi pasienter det minimale av hjelp.. Man må helst SPØRRE og MASE seg til ting.. Jeg er SÅ lei av det!!!!
for de som ikke husker meg.
ble syk etter jeg fikk minstegutten min i 06.
hprtyrose postprtum, ble behandlet, stoffskiftet ble lavt.
følte meg aldri helt bra igjen selv om stoffskiftet etterhvert ble normalt.
har heletiden hatt varierende grad av smerter øverst i magen.
nå etter jeg har fått mitt 3. barn har de blitt verre.
stoffskiftet har hoppet veldig mye frem og tilbake (men holdt seg innenfor referanse , så vidt)
vært på scopi med vevsprøver.
snakket med fastlegen som i dag fikk dette til svar, tarmtottene er inntakt, men det er funnet økte hviteblodlegemer som kan tyde på tidlig fase av cøliaki.
kan jo forklare 10 år med forstoppelse og gass i magen.
men hvorfor så vondt at jeg noenganger ikke klarer å komme meg opp av sengen om det bare er i startfasen?
noen som kan hjelpe?
Husker deg godt jeg rikke, selv i tåka mi.....
Cøliaki er jo et kapittel for seg, men de kan jo ikke bare tippe slik. Da er ikke utredningen ferdig. De kan du kreve.
Økt antall hvite blodlegmer tyder vel på en generell betennelsestilstand eller en autoimmun reaksjon og bør jo utredes.
Magan min blir ugrei ved lavt stoffskifte.
Da jeg gikk på Levaxin og målte ok stoffskifteverdier hadde jeg likevel en magesituasjon som fikk utvikle seg til en tyktarmsbetennelse.
Har ikke hatt noe slikt etter at jeg begynte på Armour og fikk et bedre stoffskifte.
Syns det kan tyde på at de stoffskifteverdiene man måler når man er på Levaxin ikke er å stole på - men det er nå det.
De smertene kjenner jeg igjen - jeg har dem høyt mitt i magen og ned langs ventre side. Da jeg vart innlagt var hele magan i helspenn.
Diverkulitt kalte de det, men diagnosen ble vel satt fordi de kjente igjen lusa på gangen.
Tykktarmen er jo ei kompostbinge.
Dit skal ikke være med sukker - det vil starte en gjæringsprosess med påfølgende ubehag av nevnte sort.
Flere tilstander kan gjøre at tynntarmen ikke tar opp alt sukkeret.
Feks.
De som ikke har laktase kan ikke ta opp melkesukker, og det vil føre til fenomenet som beskrevet over.
Prøvd å labli melka en stund da ?
At stoffskiftet varierer.
Det skal jo det da, når det får styre seg selv. Og særlig når det har vært i den berg og dalbanen du har vært igjennom.
Får håpe det biten retter seg selv da rikke, det er jo det beste.
Ellers er det er nok lurt av deg å prøve å riste liv i helsevesenet ......
så koslig du husker meg!:D:D:D
fikk svar av legen på sykehuset idag.
han var rimelig sikker på cøliaki, og med min historie så var det typisk for cøliaki.
i så og si alle biopsiene fra tynntarmen var det unormalt høye verdier av hviteblodlegemer.
så nå skal jeg leve på glutenfritt, henvist til ernæringsfysiolog, og skal ta nye biopsier om et år.
føler meg i grunn litt lettet nå.
håper dette er svaret på alle mine plager
Det er jo fint å finne ut av hva det er som plager en så en kan ta noen forholdregler.
Men det er ikke så lett å leve glutenfritt - jeg holdt ut så lenge jeg måtte for å se om det hadde noen effekt på meg. Tror det var 3mnd.
Det var godt med sprøtt brød igjen, men dette var på begynnelsen av 90-tallet. Det er bedre idag, men visstnok best å bake selv ?
kjøpt meg glutenfritt brød i dag, var ikke så værst.
men dyrt:eek: 56 kr. (godt jeg har krav på hjelpestønad, eller hva det heter)
har brødbake maskin. så tenkte jeg skulle prøve ut litt fremover.
og de har jo så mye i butikken nå. så dette skal jeg klare.
håper ernæringsfysiologen har noen gode tips å komme med.
mener å huske at nora lever på glutenfritt og?
håper jeg merker resultater fort
Glutefrie brød er fint når de er ferske.
Det er og forskjell på hvor mye man tåler.
Noen kan greie seg bra med rugbrød (de som inneholder lite hvete)
Det er visst og slik at man kan være overfølsom for deler av glutenproteinet - og forskjellige deler, slik at noen spelt eller andre ur-hveter kan brukes i små mengder.
Til å begynne med bør du nok bestrebe deg på totalavhold .....
Jeg har hørt at vanlig havre er "friskmeldt" for cøliakere. Stemmer det? Eller har jeg misforstått?
Har man påvist cøliaki er enhver form for gluten forbudt for all fremtid. Det er ikke noe som heter "lite hvete" da. Ikke i soyasaus engang.
Har man hveteintoleranse (hvilken del av hveten det nå måtte være man ikke tåler) kan man prøve seg frem.
Et viktig skille, det der.
Og havre er ikke friskmeldt med mindre den er garantert glutenfri, og altså ikke smittet av hveten i naboåkeren. Og DET er ikke så lett å vite.
Er vel flere år siden jeg var innom forumet sist. i 2006 ble jeg syk med hypertyreose en tsh som ikke var målbar. viste seg siden å være postpartum. følte meg først frisk etter 1 år.. (kort fortalt)
Etter jeg ble syk har jeg hatt angst for å bli syk igjen, tester meg hver gang jeg ikke føler meg i form.
Nå har jeg testet igjen fordi jeg føler meg litt "rar" svetter, hodepine og høy puls. På sykehuset så de at jeg etter å ha gått opp en trapp hadde puls på 160. derfor lurer jeg på om dere kan hjelpe meg å tolke prøvesvarene mine selv om de ligger innenfor referanserammene.
Referanseverdier: FT4 11-22. TSH 0,30 – 4,2
2010
Ft 4 – 15,6
TSH – 0,87
2013
ft4- 12,9
TSH – 0,87
2015
ft4 – 14,5
TSH – 1,2
Bruker ingen medisiner nå, har vart frisk siden jan 2007. siden sist har jeg også fått cøliaki. Noe jeg synes er rart er at min søster også har fått hypertyreose som har gått over. Hun har ikke fått barn, så derfor kan det ikke være postpartum
Hej Rikke vink11
Du har så sandelig betalt en høj pris for dine graviditeter, taget i betragtning den svingende (i kvalitet) lægehjælp, du har været udsat for.
Svedeture, hovedpine og høj puls kan man have af tusinder af andre grunde end hyperthyreose, men med de blodprøveresultater på TSH og FT4 er det sikkert, at ingen "normal" læge vil tage sig tid til endnu en gang at udrede dig. Han/hun ville nok ikke vide hvor de skulle begynde, særlig da dine blodprøver er "fine", og dine lægejournaler sikkert fylder en masse.
Hvis du gerne vil have et råd fra mig, vil jeg gerne anbefale at du drager til dr. Øverbye igen, og beder ham om en fuld blodprøve-screening, og foruden de sædvanlige, også inkluderende analyser for antistoffer anti-TPO, TRAS og anti-Tg samt alle binyre-antistoffer og jod i døgnurin. Specielt antistof-analyser bør sendes til et laboratorium der benytter metoder der gør det muligt, nøjagtigt at tælle antistofferne, fordi "omtrent-analyserne" kan misse antistofferne, selv om de ellers er der.
Dr. Øverbye skal pensioneres snart, så det haster med at nå at komme til ham, den sidste gang der er mulighed for det. Det kan (desværre) meget vel blive også den sidste gang dine blodprøver bliver overvejet på en alsidig og ikke-dogmatisk måde. Det kan let blive guldværd for dig også senere.
Jod-prøven er meget vigtig fordi det ser ud til, at netop jod kunne (helt uventet) hjælpe så mange mennesker, med hyper-komplicerede, mangeårige sygdomstilstande, alle deres læger ellers har opgivet, overhovedet at finde ud af.
Hele din forhistorie lyder nemlig også meget kompliceret, med forværringer på skift med bedringer... postpartum thyroiditis, Propyltiouracil, Levaxin, Armour Thyroid, ophørt behandling... du har været igennem det hele. Og nu, oven i alt dette også angsten for at hyperthyreose kommer tilbage. Det må være et helvede at leve med, angsten for tilbagefald... særlig da symptomerne ellers også ligner de daglige, forbigående reaktioner på f.eks. stress, eller travlhed, eller bestemte perioder indenfor menstruationscyklus... der er nok af dem, og hvis du reagerer med ængstelse på dem alle, må hverdage til tider være ganske svære at komme igennem.
Så hellere få så meget som muligt afklaret inden dr. Øverbye får lukket klinikken.
God bedring. vink11
takk for svar. Leste alle mine gamle innlegg i går, og jeg satt og gråt skikkelig. fy så syk jeg har vært:sad:
ser på måten og hvordan ting er skrevet at jeg ikke har vært meg selv. Gamle minner om fortvilelse og en sorg over å ikke bli møtt, gjør meg helt knust. Jeg levde jo i en tåke og mye av dette husket jeg ikke lenger i det hele tatt.
en ting er helt sikkert, og det er at jeg ALDRI må bli så syk igjen.
Min gamle historie har medført at jeg alltid spør legen om prøveresultater, referanser osv. klarer ikke stole på dem mer. Grunnen til at jeg ble såå hyper var jo at legen sa, du hører fra oss om det er noe på prøvene. Hører du ikke noe er det greit. Hørte ikke noe, men det viste seg jo at prøvene var forsvunnet. derfor skøt stoffskiftet i været over lang tid! så stoler aldri på det igjenl
Jeg skal bestille meg en time hos Øverbye, skal få gjort det kjapt! det var et godt forslag.
Har så vondt i halsen nå også, men jeg har akkurat fått påvist midd allergi så kan jo være det.
siden min søster også har vært hyper nå, tenker jeg at vi må være genetisk disponert. Mamma har jo diabetes og det henger nok sammen.
Kan godt forstå dig! :sad: kram1 Godt, dit indlæg blev flyttet hertil. Når der postes et nyt indlæg i en tråd, sender forummet en automatisk besked til alle, der har skrevet i tråden før. Hvis nogen af dem fortsat har samme e-postadresse som de - i sin tid - har registreret sig med på forummet, får de meldingen om nye indlæg og evt. kommer tilbage med støtte til dig. Men der er gået mange år, så jeg krydser fingre. hjerte1
leste du hèle tråden? I såfall bar du vært veldig tålmodig hjerte1.
Jeg gråt meg gjennom den
Jo, det gjorde jeg. Men jeg græd ikke. :sad: I stedet blev jeg vred, vredere og vredest... på dine vegne, og mine, og alle andres, der har været gennem lignende. :sad: Du har fortjent så meget RESPEKT, for at have klaret at vedblive et menneske (på disse betingelser), at der ikke findes rette ord i sproget, til at udtrykke denne respekt. Håber bare at hvis du endnu ikke er klar over det, bliver du det snarest! Det har du fandeme fortjent! hjerte1
Jeg vil foreslå dig at finde læsestof med nøgleord som "kognitiv atferdsterapi", eller "atferdstrening" og "betinget refleks" osv. Efter alle de mange år du måtte leve med alle disse udsving i helbredet, ledsaget af følelser af hjælpeløshed, håbløshed eller modløshed... havde der været mange rigelige anledninger til at udvikle en hel række af "betingede reflekser" dvs. reaktionsmønstre der sker "automatisk" når de udløses ved gentagelser af bestemte oplevelse eller bestemte følelser. Sådan en følelse af frygt eller ængstelse for tilbagefald, sagtens kan være udløst af en (efterhånden) ubevidst "betinget refleks" ved genkendelse af forskellige "tegn" man forbinder med sin sygdom, så man reagerer "automatisk" med ængstelse på ting man før eller altid har frygtet...
Alt hvad er baseret på "betingede reflekser" kan "afbetinges" gennem en autogen træning, og du skal vide, at jeg selv måtte (i løbet af de 37 år "min" hypothyreose har varet) med jævne mellemrum af-betinge mange af mine egne tilvante, belastende reaktionsmønstre, og ved derfor hvor stor en lettelse det kan blive i hverdagen, at slippe af med dem. Hvor belastende en overdimensioneret agtpågivenhed kan blive, ved kun dem, der er sluppet af med den. Jeg er en af dem, og kan derfor trygt anbefale både selvlæring og oplæring i autogen adfærds-træning, for af-betingning af løbsk agtpågivenhed....
Hej :D Jeg kan se at du har postet en anden tråd med stort set, samme spørgsmål som her.
Jeg kan godt forstå at man kan blive utålmodig og brænde for at "gøre noget", men i dit tilfælde nytter det ikke at forcere. Der er ingen erfaringer eller gode råd at give, før lægetimen er overstået og blodprøveresultater samt resultat af jod-prøven foreligger. Og før du har modtaget et behandlingsforslag fra lægen.
Om behandlingsforslag fra lægen, selv den bedste behandlingsforslag i verden, overhovedet kan nytte, afhænger af om du kan klare at balancere dine følelser og tanker, ved i en aller helvedes fart at få styr på din frygt for tilbagefald.
Selv de bedste læger i verden, tilbydende de bedste behandlinger i verden, er nytteløse såfremt frygten konstant stiller sig i vejen. Frygten alene kan gøre så meget ravage i hormonerne, at det til sidst kan blive umuligt at finde ud af om det er stofskiftet eller frygten der er årsag til hormonforstyrrelser... Det kan blive svært for dig at få styr på helbredet, før du får styr på følelserne og tankerne.
Krydser fingre. hjerte1
ja det er jeg enig med deg i. Jeg klarer ikke helt å tyde mine blodprøvesvar om de er i det nedre sjiktet, derfor skrev jeg inn her.
Jeg har også spurt om noen vet om man er mer utsatt for å utvikle graves eller å få tilbakefall etter en destruksjonthyreoditt - (finner ingen infor etter å ha søkt på nett).
Jeg er selv utdannet og jobber innenfor psykiatri, driver med atferdsterapi.
Mitt problem nå er at jeg ikke klarer å fungere optimalt på jobb med de symptomer jeg har. Er svært presset på jobb da ingen kan steppe inn for meg om jeg er borte. Min sjef har ingen forståelse for at jeg ikke er i form.
Jeg har som sagt vært fin i mange år nå, men tatt blodprøver hvergang jeg ikke har vært i form. Blodprøvene har vært innenfor referanse og jeg har følt meg bra etter en stund igjen. dette er desverre ikke tilfelle denne gangen. selv om jeg i det lengste håper at det er noe som bare har tatt litt lenger tid.Derfor skrev jeg inn her for å få litt råd og tips fordi jeg synes dagene på jobb er såå tunge å komme igjennom
Recurrent Silent Thyroiditis as a Sequela of Postpartum Thyroiditis
Thyroiditis encompasses a group of disorders characterized by thyroid inflammation. Though clinically indistinguishable from silent thyroiditis, postpartum thyroiditis occurs in women within 12 months after delivery. Recurrent postpartum thyroiditis in subsequent pregnancies is common, but recurrent silent thyroiditis is rare. We reported a case of patient with recurrent episodes of thyroiditis, unrelated to pregnancy, after an episode of postpartum thyroiditis. It is of interest that postpartum thyroiditis and silent thyroiditis could occur closely to each other; however, the link between these disorders is not well established. This report is to remind physicians of the possibility of recurrent silent thyroiditis in women with a history of postpartum thyroiditis.