-
Jeg har nesten hele tiden tatt levaxin på kvelden, da det er mye lettere å huske da jeg har 3 barn som skal "klargjøres" hver morgen.
Kan ikke si jeg merket noe forskjell fra den tiden jeg tok den på morgenen til nå da jeg tar den på kvelden.
Nevnte også dette for endikrinologen - han mente det ikke burde være noe stor forskjell.
-
Nå bruker jeg Armour da, men jeg tar både morgen og kveld og syns det blir lettere å stå opp da. Kanskje det bare er imbilling.
-
Tar dere da et par timer etter dere spiser? Rart at de ikke kommer med sånne opplysninger på pakningsvedlegget på levaxin?
-
Jeg tar også dosen som det siste jeg gjør før jeg legger meg. Da er det som regel ganske lenge siden jeg har spist, og jeg håper det er "fastende" nok. Synes også det er kronglete å få i seg medisin om morgenen og så ikke spise på en time, morgenen går i en fei her hos meg også...
-
Jeg tar den om morgenen. Jeg forsøkte å ta den om kvelden, men ble hyper av det så jeg gikk tilbake til å ta den når jeg står opp.
-
Jeg tar den om kvelden, for om morgenen må jeg har kaffe og melk og det går ikke sammen med Levaxin. Dessuten er det jo ikke så heldig å spise mat så sent på kvelden hvis man vil ha en slank linje :P
-
Jeg fikk beskjed av legen min om at de tablettene "måtte" jeg ta om morgenen..
-
Jeg fikk som sakt beskjed om at det var opp til meg. Det viktigste er jo at vi tar det regelmessig!
-
tyroksin om kvelden
Leste på Mary Shomons sider at 11 av 12 deltakere i en liten undersøkelse følte seg bedre med å ta tyroksindosen før natten ist for på morgenen. Dette ble forklart med at opptaket ikke ble forstyrret av andre inntak.
Jeg har ikke vært så flink å huske å ta tbl 1/2 t før frokost, noen ganger kan det gå langt på dag før jeg husker det (har en aktiv treåring som liksom tar all oppmerksomhet av og til...), så jeg tenkte dette var noe for meg. Husket at jeg hadde prøvd det for noen år siden også, men husket ikke hvorfor jeg slutta.
Det fikk jeg svar på etter et par kvelder gitt! Skjønte rett og slett ikke hvorfor jeg ikke fikk til å sovne, trøtt som jeg er dagen lang....helt til jeg husket på at det var derfor jeg slutta med det forrige gang. Jeg får rett og slett ikke sove.
Det ser ut som jeg er den 12 som ikke får det bedre av å ta med om kvelden... Er det flere som har det slik? Tar dere tyroksin morgen eller kveld?
Nå leste jeg også i en tråd her at man kan merke forskjell i dosestørrelsen etter inntak. Jeg tar 100 mcg 5dg og 150 i 3 dager. Disse dagene er helga.. Og sannelig om ikke jeg har hatt hypersymptomer i helgene gitt. Nå skal jeg dele tbl i kvartinger og ta likt hver dag, og se om ikke det blir bedre. Takk for det rådet!
hilsen anita
-
Det var noen siskusjoner om å ta dosen om kvelden et par år siden også. og en del skrev at de ble så mye bedre. Noen mistet masse vekt også (!). Noen delte dosen. Noen følte seg verre.
Jeg deler opp dosen i perioder. For tiden tar jeg en liten bit på ettermiddagen, men det er fordi jeg tar liothyronin også og den må deles opp.
På det tyske forumet var det også diskusjoner.
Artiklene de henviser til, er nokså interessante.
En som kom for et par år siden, avslørte at vi forbrenner kalorier om natta, de nevnte det i forbifarten bare sånn......vi trenger altså en dose om kvelden.
Det ER opfunnet 125-µg-tabletter levaxin. Jeg tar dem.