Sv: Thyroid USP til danskere
Kære alle
Fra Erfas cheflæge Henri Knafo om Thyroid USP til danskerne - og andre i EU:
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Mod
Dear Stoffskifteforum
Thank you for contacting Erfa Canada Inc. Although our product is manufactured with strict GMP Europeen standards in Europe, it is not yet approved by the EU. The product is approved in Canada and distributed across the country.
However, every country in the EU has a program called ‘’named patient program’’ that permit delivery of approved product in other countries for special cases when the product is not available in this specific country.
If you need more information please refer to the Danish law regarding this program.
If you need more help please feel free to contact me.
Sincerely
Henri Knafo, MD, MSc, BSc
Medical Director
Erfa Canada Inc
Tél : (514) 931 31 33
Call free : 1-888 922 31 33
Fax : (514) 931 73 30
Web
www.erfa.net www.erfabiotech.com
Disclaimer :
http://www.erfa-sa.com/legal/disclaimer.html
... Har lige copy-pastet citatet ind på en anden side, men fik den indskydelse at sætte den her også hjerte1
vink11 Nielsigne
Tilføjelse: Anledningen var Majsens spørgsmål om, hvor den EU-lovtekst er, der gør thyroid USP til lovlig medicin for borgerne i EU - inkl. danskerne :)
https://www.stofskifteforum.dk/showt...e=4#post121401
efterlysning: læge der er villig til at udskrive ERFA
her alle..
er der nogen her i dk der kender til læger der gerne udskrive ERFA til sine patinter? både private og ikke private.. nogen der ved om man må opsøge en læge der ikke er ens egen og som ikke bog i ens egen by?
er især intereseret i nogen nær kolding da det er der jeg bor og ikke har bil. men alt har interesse..
nogen der kan sige mig hvad man skal forvente at komme af med hos en privat læge i alt hvad de forlænger af opfølgende konsultationer osv?
hvordan har i andre fået jeres erfa?
kk
hvilke apoteker har erfa thyroid?
hej alle..
så lykkedes det endelig for mig at finde en læge (privat) som ville udskrive erfa.. nu mangler jeg så at finde et apotek som ligger inde med erfaen... lægen ringede til et apotek i tyskland men de kendete intet til erfaen og mente ikke det var at finde på det tyske markede... så hvor kan jeg finde et apotek med erfa.. hvor får i forskellige det henne?
håber på hurtige svar da jeg ikke kan vente med at komme i gang;-)
mvh
karina
Sv: hvilke apoteker har erfa thyroid?
Hej KarinaKK
Tillykke med at du nu skal have Erfa! xx2
Jeg køber det fra:
Internationale Apotheke OHG
Dr. Bernd Miller Herr Nikolaus Kondraschov
Königstr. 70
70173 Stuttgart
Telefon: 0711/22478-20
Telefax: 0711/22478-32
E-Mail: apotheke@interapo.com
Homepage: www.interapo.com
Amtsgericht Stuttgart
HRA 1525
Jeg scanner recepten ind og sender den med email derned sammen med min læges navn og adresse (som de jo ofte ikke kan se på recepten) og hvor mange piller i hvilken styrke - og så sender de en regning pr. mail, som jeg betaler via netbank - pengeoverførsel til deres konto - og herefter sender de Erfaen med posten.
Jeg har oplevet, at de ikke altid har alle mængder og styrker hjemme - og der er gået flere uger på et tidspunkt, førend de fik det, så det er altid godt at være ude i god tid mht at tanke op - og maile til dem og spørge i god tid.
Jeg skriver på engelsk til:
bestellung@internationale-apotheke-stuttgart.de
Jeg har hørt fra andre, at dette apotek er noget af det billigste i Europa. Hvis du kan få din læge til det, så bed om en recept på 500 stk af de styrker, du har brug for (de findes i 30, 60 og 125 mg) - for det er meget billigere at købe 500 end 100 stk ad gangen.
Held og lykke med det vink11
tusind tak for det hurtige svar;-) det vil jeg sende videre til lægen med det samme.. tror nok han bestiller for mig;-)
karina
Jeg tror ikke, der er nogen europæiske apoteker, der har det liggende :sad: Det skal komme hele vejen fra Canada ...
Det er ikke lægen men dig selv, der skal bestille, karinakk.
Jeg bruger dette apotek: http://www.pharmacy-international.de/ Meget behagelige mennesker at ha med at gøre. Jeg køber nu 2 x 500 tabletter ad gangen à 125 mg. Tidligere købte jeg 500 tabletter ad gangen, men min nye læge synes, det er bedre for mig at ha adgang til rigelige mængder :)
For 500 tabletter à 125 mg betaler jeg 103,52 Euro, dvs. 769,84 DKR.
Skal man ha de mindre tabletter, koster det mere, men de kan så mere præcist deles op,hvis man skal øge med fx ½ grain. 60mg koster 84,78 Euro, altså 630,50 DKR.
Så er der noget fragt, der skal betales, men jeg har vist ikke givet mere end 800 kroner for 500 tabletter. Af de store, altså :)
vink11 Nielsigne
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Nielsigne
Skal man ha de mindre tabletter, koster det mere, men de kan så mere præcist deles op,hvis man skal øge med fx ½ grain. 60mg koster 84,78 Euro, altså 630,50 DKR.
for 500 stks, skulle der stå.
Tilføjelse: Tænker man i mg, koster tabletterne på 60 mg altså 400 kr. mere for samme mængde medicin. Men det kan som nævnt være en fordel at købe dem alligevel - dem på 125 mg er så godt som umulige at dele bare nogenlunde præcist.
vink11
tak for svaret men nu lader det til at jeg er blevet røvrent igen.... lægen ville lige pludselig ikke udskrive dem til mig alligevel..
han sagde at hvis det var piller der ikke var under offentlig kontrol ville han ikke udskrive dem alligevel... hvad f..... skulle jeg så spilde 1000 kr på til en konsultation hvis han alligevel ikke ville hæjlpe mig... han vidste jo inden at det drejede sig om nogle piller min egen læge ikke ville udskrive.. undskyld mit sure opstød.. orker bare ikke rende panden mod en mur hele tiden.. har også CFS og er simpelthen for træt til konstant at skulle kæmpe for tingene..
er der flere af jer der kender til læger nær kolding der kender og vil udskrive thyroid erfa?
er det rigtig at der ingen offentlig kontrol er med pillerne overhovedet?
karina
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
karinakk
tak for svaret men nu lader det til at jeg er blevet røvrent igen.... lægen ville lige pludselig ikke udskrive dem til mig alligevel..
han sagde at hvis det var piller der ikke var under offentlig kontrol ville han ikke udskrive dem alligevel... hvad f..... skulle jeg så spilde 1000 kr på til en konsultation hvis han alligevel ikke ville hæjlpe mig... han vidste jo inden at det drejede sig om nogle piller min egen læge ikke ville udskrive.. undskyld mit sure opstød.. orker bare ikke rende panden mod en mur hele tiden.. har også CFS og er simpelthen for træt til konstant at skulle kæmpe for tingene..
er der flere af jer der kender til læger nær kolding der kender og vil udskrive thyroid erfa?
er det rigtig at der ingen offentlig kontrol er med pillerne overhovedet?
Denne læge er akademisk uddannet, men det betyder øjensynligt ikke at han kan læse, eller tænke selv?
Du kunne passende spørge dette XXXX, om han virkelig tror, at et apotek indenfor de Europæiske Fælleskaber kunne finde på at kræve en recept på et lægemiddel, der ikke er GODKENDT til både behandling og salg indenfor EU???
Selvfølgelig er lægemidlet godkendt i EU! Ellers kunne det ikke sælges i EU, gennem EU-godkendte apoteker.
Jeg kan fandme godt forstå dig, KarinaK! Og jeg tager fandme HATTEN AF for dig, som du kæmper trods små kræfter, og trods den håbløshed, vores læger har ingen problemer med at sprede over deres patienter. Fanden ta' dem! :cry:
tusind tak søde.. det hjælper nu så dejligt med noget støtte...
jeg skrev til ham igen og klaede over at jeg jo var taget til ham fordi jeg fik af vide af sekrætæren at han gerne ville udskrive resept til mig og nu har jeg spildt pengene.. det hjalp lidt... så nu vil han gerne udskrive amour fra glostrup apotek. i stedet for erfa...
det er da bedre end ingenting.. det kan jo også være at jeg er en af dem der tager godt imod amour selv om en del ikke kunne med den længede efter den blev ændret..
men så vidt jeg kan læse her inde er den måske nok ikke lige så god som erfa men stadig bedre end det syntetisk..
så jeg må nøjes med at prøve det i starten og så håbe at det er det rigtige for mig eller prøve at skaffe erfaen senere..
jeg har hørt at der er en læge lidt uden for århus som kender til erfa og vist gerne udskriver det, men der er svært for mig at tage så langt i min tilstand (muskelsvaghed, træthed og overfølsomhed over for andres parfume rog osv) uden en bil. puls han kun har tider om formiddagen og jeg bliver temmelig syg hvis jeg prøver at såt op inden 10.. får så meget kvalme at jeg er ude af stand til at køre bus/tog uden at kaste op..
men jeg må prøve at se om ikke jeg langsomt kan tilvende mig til at komme tidligere op igen;-)
og måske se om det kan lykkedes at skaffe en chauffør og bil på en eller anden måde;-)
tak for støtten;-)
karina