-
1.økning med Armour
oi hvor jeg er glad...
på en uforklarlig måte føler jeg med "bedre"...eller kanskje jeg føler det går riktig vei med meg...
har gått 3 uker på 30 mg armour og skal nå ta 60 i 2 uker før jeg går over til 90...er dette for kjapp økning?
nevnte til legen min at min kroppstemp ligger på mellom 34-36 og har også vært nede i 33 noen ganger også...han sa bare at :jaja det tyder jo på at noe er på sparebluss...er det helt ok og ha så lav temp??skjeldent jeg er helt oppe i 36..NB:føler meg ikke dårlig
-
:D :D :D
Jeg tror en slik økning går bra for deg. Og hvis ikke, så går du bare ned til den dosen du hadde, og følger den noen uker til. Det er så bra å høre at du føler deg bedre!
Det var slik for meg også, bedringen snek seg inn på meg sakte, sakte. Helt utrolig å sitte nå 8 mnd etter start med Armour og sammenligne. Nå er det forskjell!
Jeg er forøvrig på 135 mg Armour nå. Tror jeg ikke skal så mye høyere opp. Jeg vil be legen om nye prøver snart. Men ser først og fremst på hvordan jeg har det.
-
Jeg tror også det går bra. I pakningsvedlegget anbefales økning på 15hver 14.dag. Dette er beregnet på Amerikanske forhold (ikke å bli saksøkt og sånn) så det er et forsiktig anslag. Hvis du kan bruke min erfaring, så er den at du tåler rask økning til å begynne med og mindre når du nærmer deg idealdosen. Jeg har også den erfaringen at man kan ha nytte av å vente noen dager om en merker små overdosesymptomer. De går over. Det er sikkert litt forskjellig, men jeg får små hypersymptomer i en ukes tid omtrent 2uker etter en økning.
Jeg er kommet opp i 180mG nå og skal måle om 2uker. Da trur jeg at jeg er i mål og tiden må gjøre resten.
-
legen min fikk litt"øynene"opp da jeg sa at jeg har gått opp ca 20 kg på et år...og jeg lurte på om jeg noen gang ville få samme forbrenning som jeg har hatt tidligere...
det virket som om det var det utslagsgivende for doseøkning og videre økning...jeg sa som sagt at jeg følte meg litt bedre på armour...
rart han ikke ville øke dosen på levaxin når jeg ikke følte meg bra i det hele tatt selv om prøvene var bra....snodig lege:)
men jeg ser lyset i tunnellen:)JOHO
-
nytt menneske
nå har jeg økt til 90mg med Armour...Vidunderlig... :P
men har bare tatt 90mg i kasnkje 4 dager nå...før var det 60mg...når burde jeg merke om de 90mg er bra eller ikke om dere forstår hva jeg ,mener..
Jeg sover fortsatt en del men til en forandring er jeg "opplagt" når jge våkner...trener ca2(helst3) dager i uken......Gleder meg til og komme til legen igjen for og "trøkke det i t....." hans :roll:
På blodprøvene når jeg gikk på 30 mg var visst verdiene mine litt lave så blir artig og se hvordan det er blitt nå...hehe
HAPPY GIRL :P :P :P :P :P :P :wink:
-
Så flott! Godt å høre sånne solskinnshistorier! :D
-
Høres helt supert ut dette. Vi trenger flere slike historier - jeg trur desverre at potensialet er stort !
Jeg hører til dem som fikk et nytt liv med Armour - men legen er ikke fornøyd med blodprøvene. TSH blei fort null og fritt T4 er fortsatt helt i nedre enden.
Det blåsser jeg i for jeg har det helt fint med det !
-
Det er alltid noen som har fritt T4 helt nede på nedre enden på Armour og har det helt fint med det.
Viser antageligvis at reseptorene dine har vært tette lenge, at du derfor må ha den aktive formen, som er T3...
T4 kan ikke brukes eller opptas uten T3, derfor klarte du ikke å bruke den T4 du tok før tror jeg.
(leste artikler om T3 og reseptorene)
nora
-
Jeg har og vært inne på at det må være noe slikt. Kanskje det tar tid før det retter seg, jeg har jo ikke hatt full dose så lenge egentlig.
Og frasen "helt fint" kommer jo fra en som ikke veit hva det er !
Det jeg mener er at jeg aldri har funka så bra som nå.
Hvor bra det er å være "helt fint" er sikkert individuellt.
Leverte det jeg printa ut om det danske pulveret til Apoteket men fikk ikke snakket med provisoren.
Melder om det senere.
-
Det funker:)jippi
ja nå er jeg oppe i 2 grain Armour...folkens...jeg har begynnt og jogge!!!! 8) jeg har aldri jogget i hele mitt liv...orker ikke altfor lenge,er tungt og jogge med 90 kg:)hehe trener 2 ganger i uken..
har søkt skole og kommet inn der...litt bekymret for konsentrasjonen min...noe jeg kan gjære med dette???
Jeg begynner og bli menneske igjen...jeg er bare så lykkelig:)
JIPPI...og STÅ PÅ ALLE SAMMEN :D