lymfeknuter og stoffskifte?
Hei.
For vel en måned siden fikk jeg en forkjølelseslignende tilstand. Fikk også forkjølelsessår på leppen.
Men føltes likevel ikke ut som "vanlig" forkjølelse.
Det gikk over, men er slapp enda. Men klarer å gå på skolen.
De siste ukene har jeg fått flere hovne lymfeknuter. Startet i halsen men det er jo ikke så unormalt siden jeg var forkjølet. De forsvant. Men nå har jeg fått hovne lymefknuter i lysken spesielt. Har noen små ved halsen også. Men ikke så langt oppe som når en er forkjølet.
Kan ikke kjenne noen under armene.
Fikk også en hard liten kul ved håndleddet. Den gjorde ikke særlig vondt og huden kunne lett dras over uten at den beveget seg. Denne er nå gått tilbake.
Har mye nattesvette og noen netter blir jeg nødt å skifte pysj. Det er ikke varmt inne på rommet.
"Klør" litt i halsen også.
Hva kan dette være?
Burde jeg sjekket det?
Kan det ha noe med stoffskiftet å gjøre?
Mvh
Vilde
Ny lege som jeg tror forstår!
Endelig! Endelig en lege som jeg tror faktisk kan litt om stoffskifteproblemer.
Den gamle fastlegen min satte meg straks ned i dose da TSH viste 0.6. Husker ikke hva FT4 var.
Dro til den nye legen min idag fordi jeg er så inderlig slapp. Har også en del lymfeknuter som jeg følte var hovnet. Det var de, men ikke så mye at det gjorde noe.
Men han tok meg så alvorlig. Da jeg sa at legen min satte meg ned på dose da TSH var på 0.6 spurte han hvorfor og sa at det var jo ikke en for lav verdi...
YES, tenkte jeg inni meg da...
Han forklarte meg alt han gjorde. Hva han tenkte. På slutten oppsummerte han alt og spurte om det var noe mer jeg lurte på.
Jeg tok blodprøver og venter på svar.
Men fikk svar med en gang på at sekningen var fin og at det ikke var kyssesyke.
Så nå er jeg egentlig lettet. Han spurte om jeg kunne få tak i den gamle journalen min. Men kan jeg bare ringe etter den? Eller må jeg møte opp personlig?
Akkurat nå, selv om jeg er kjempesliten, er jeg glad og lettet...
Vilde