Kan jeg ha lavt stoffskifte.
Har ingen sympt. lenger på lavt stoffskifte.
Fikk krangla meg til B12 sprøyter, etter en sprøyte har jeg blitt mye bedre.
Ikke forstoppa, ikke så kald, ikke nattesvette, osv. Ikke vet jeg om det er B12 eller om stoffskiftet mitt svinger veldig, er det mulig????
Skal til legen på tirsdag vil likevel få tatt en stoffskifte utredning med alle blodprøvene for å legge det vekk om det evt. ikke er noe utslag på det.
MEN har fått noe ganske så plagsomt. Tinnitus/øresus. Piping konstant. Vart i 2 uker snart, derfor jeg fikk fremskyndet timen min, greier ikke gå slik. Vet jo at dette også kan være et sympt. på lavt stoffskifte.Men med MP3 spiller gående i ørene i mange år, sier det seg vel kanskje at det er MIN feil om jeg skal ha pådratt meg tinnitus...
Noen andre som er plaget med dette, tips?
Ønsker dere en god helg videre
Dårlig uten diagnose, "normale prøvesvar" (langt).
Heisann
Vet ikke om noen husker meg.
En liten oppdatering.
Jente på 25 år gammel, diagnose bulimi ( ikke undervektig).
Har ikke fått noen diagnose. Har hatt normale prøvesvar.
Tsh som regel under 1 eller litt over.
Fritt T4 helt neders i referanseområdet eller 1 utenfor.
Fritt T3 helt normal
Anti TPO,TRAS er helt fine.
Men jeg er dårlig.
Dette svinger veldig i perioder.
Holdt meg tilbake fra forumet en lang periode nå, fordi jeg har vært såpass god. Men har begynt å bli dårlig gjen.
Her er mine sympt.
Kvalme: Er kvalm hver bidige dag. Sånn uggenfølelse. Tar Ingefær Kapsler hver morgen for å sikre at jeg holder ut dagen uten alt for mye kvalme.
Synsforstyrrelser:
Har i perioder vanskelig for å feste blikket. Merker det når jeg skal lese eller f.eks. handle i butikken så kan det være vanskelig å holde blikket på matvarehyllene.
Veldig overfølsom for lys.
Varme/kulde:
Ekstremt overfølsom for varme (blir veldig varm) og kulde (blir iskald).
Temp. lå i går (på kvelden på 36 grader).
Ellers har den ligget på 36-36,8 grader hver morgen.
Formen min er veldig avhengig av temp.
Hud/hår:
Så tørr så tørr. Flasser på nesa. Gulaktig og blir ganske så rød i kinna når jeg blir litt varm, selv om huden er kald.
Tørt hår, samme hvilke produkter jeg bruker. Knusktørt.
Mista veldig mye øyenvipper, snakk om i perioder 10 om dagen.
Begynte å ta tilskudd av jod (vet det er snakk om her at det kan gjøre det vondt verre, men siden prøvene mine er "såpass" normale så hva er farlig med det) Mister ikke lenger øyenvipper, kan gå med sminke, noe jeg ikke har gjort på flere år pga. øyenvippene.
Tinnitus:
Plutselig oppstått tinnitus. Vet at dette kan være et sympt. Vært til øre-nese-hals lege. Diagnose tinnitusen. Også vært utredet med CT-hodet, normale funn.
Fordøyelse:
Forstoppet i perioder.
Humør:
Har angst i perioder hvor jeg er dårlig. Dette merker jeg når temp. (som i går) raste ned. Jeg får angst. Noe jeg ikke har vært plaget med før.
Deprimert, men dette er mest pga. min spiseforstyrrelse og situasjon rundt det.
Tiltakslysten er på bånn, bare å skulle tømme søpla i perioder "gidder" jeg ikke.
Søvnen er så som så. Sover veldig tungt i perioder. Andre dager kan jeg ligge til 3-4 tida (skal opp kl. 05.30, pga. jobb). Varme og urolig er det som ofte er grunnen.
Svimmelhet:
Mye plaget med dette. Noen ganger må jeg bare sette meg ned. Hodepine.
Ellers lavt blodtrykk, lav puls. Muskelsmerter. "Irritert" hud, klør mye. Tørre lepper. Blir dårlig av sukker. Har jeg en kveld spist noen drops før jeg har lagt meg, kan jeg være sikker på at jeg er dårlig når jeg vokner. Problemer med å svelge i perioder, det er noe i halsen på en måte
Sikkert mer.
Fikk kopi av henvisningen som min fastlege sendte til ørelegen. Der stod det under forøvrig: lavt stoffskifte/på grensen. Det vil jo si at han er "enig" med meg at det ligger litt for lavt.
Hva tror dere? Kan jeg ha lavt stoffskifte selv om blodprøvene mine er såpass normale?
Synes dere jeg burde be om å få testet ut Levaxin for en periode?
Jeg er dårlig, det er ikke psykisk, altså bare noe jeg tror. Det er heller ikke kun pga. bulimien, selv om jeg blir veldig dårlig når jeg i perioder har kastet opp mye.
Takker så mye for svar.
Har ikke skrevet blodprøvesvar denne gangen, gjort det i andre innlegg her. Men kan godt gjøre det.
Ellers ønsker jeg dere en fin dag.
:D