Fra høyt til lavt ? og vondt i hjertet
Hadde i April et for høyt stoffskifte FT4 på 48 , symptomene var høy hvilepuls, hjertebank, tungpustet, bi lyd på hjertet osv osv :roll: nå i Mai var FT4 på 15, Ref er 15-20, TSH på 0,01 og FT 3 på 7,2 ref er 4-6,8, fikk beskjed om at stoffskifte var normalt og at neo m skulle reuseres til 2+1 daglig, følte meg fin i 2 uker og ble så dårlig igjen med skjelvinger, sliten, sover mye mere enn før og får tak i hjertet inntil 10 ganger daglig ( dette er vondt) har også fått angst , har blitt skikkelig mørkredd, ikke noe kult når man jobber bare natt på helsetun, orker ikke å jobbe dag/efta pga dårlig form og vonde knær.Ble i dag sykmeldt og fikk tatt nye blodprøver da formen har blitt så fort elendig,men er det vanlig med disse hjerte smertene da ? blir jo litt redd hver gang jeg får dette ,men prøver å tenke at det er stoffskifte som gir disse smertene.
Jeg som hadde håpet å bli frisk snart,men holdt bare ut i 2 uker på jobb :cry:
Nye prøvesvar og møkka form/lege/mage
Tok nye prøver forrige Mandag siden jeg føler meg så dritt, sover halve døgnet +++ er irritabel, skjelver, hjertebank og har angst
FT 4 = 14
TSH = 0,04
bruker 3 tabletter neo daglig og spurte om jeg ikke burte begynne på levaxin for å få det opp, følte meg mye bedre når FT4 lå på 18-19.
Endo på sykehuset mente jeg måtte ha is i magen og at dette gikk riktig vei :shock: prøvde å fortelle at formen var helt dritt men han mente at mine plager måtte skyldes noe helt annet enn stoffskifte , fortalte han at jeg hadde like symptomer som sist,men det ville han ikke høre på nei :evil:
Måtte vente i 2 mnd og ta nye prøver og så ringe han :( skal jeg gå sånn i 2 mnd til så blir jeg gal.
En viktig ting til slutt, som jeg håper noen vet noe om = i 3 uker har jeg hatt så støle magemuskler at jeg ikke klarer å legge meg ned eller reise meg opp,men jeg har ikke gjordt noen ting, ikke trent eller løftet noe tungt, ikke ledd så mye heller :evil:
Håper noen kan hjelpe meg litt :D
Er ikke disse prøvene litt feil da ?
Tatt nye prøver nå og de er som følger
TSH 5.1 (0,20-4)
FT4 7.9 (9-22)
Føler meg jo helt død og bruker neo 2 tabletter morgen og 1 på kveld, skal ringe endo mellom 13 og 14 i dag,men er redd han sier som sist at dette går riktig vei :roll:
Orker ikke å være så sliten og dårlig lenger