Man ror seg stadig vekk fra overdosering... ???
Marianne sier mye klokt over her ;)
Printable View
Man ror seg stadig vekk fra overdosering... ???
Marianne sier mye klokt over her ;)
Sorry :oops:
Hvorfor? Du sier jo selv at du går ikke ned i vekt når du er overdosert. Ingen grunn til å unnskylde seg cat! Og du skriver også at om man veier seg hver dag så er det naturlig med vektforskjeller i løpet av uken.Sitat:
Opprinnelig skrevet av cat
Selvfølgelig må hver enkelt av oss vurderere selv tips og råd fra folk på forumet, og man MÃ… få lov til å anta at ALLE er oppegående nok til å se sin egen situasjon an! Det er jo derfor vi poster. Vi er ikke eksperter - annet enn på egen helse, og knapt nok det. Men det er jo det som er det fine med et slikt forum - at vi kan spørre og grave og høste av andres erfaringer. Og selvfølgelig - BRUKE SUNN FORNUFT!
Ã… anta at noen ikke tenker selv blir jo helt tullete! Mener JEG! Og kan ikke få undrestreket nok at her er vi likeverdige. Noen har kanskje tipset om doseøkning utifra egne erfaringer. Noen tipser om dosereduksjon. Begge kan være det riktige. Vedkommende som får slike tips må kunne ta til seg opplysninger, gå til legen sin og oppklare sin egen situasjon.
Hvis vi skal bli pålagt ansvar for hva folk her gjør utifra at vi selv forteller hva vi gjør så er det i strid med forumreglene. Bruk vett og forstand og så lærer vi av hverandre underveis. Lilja - det er du som har ansvar for hva du gjør med DIN dose! Og snakk med legen din samme hva du leser her! Det er DITT ansvar! Ingen annens!
Jeg har ont i magen og tror jeg har fått Urinveis Infeksjon eller hva det heter og sopp det klør Snufs :,( Svir da jeg tisser :,( Uff
Kommer det av at jeg tar Pencillin Klacid at det gjør at man lettere får det? Jeg har hatt mye plager med det før også men ikke på mange mange år så kommer det igjen og det er ont :,(
Og har man ont i ryggen da for jeg har hatt ont i ryggen :,(
Jeg synes det er ekkelt :,( Jeg vet det finnes en krem som heter Canesten som skal hjelpe mot det finnes det noe annet ?
KLEMZ
Visst du går på antibiotika (for urinveisinfeksjon?) er du utsatt for å få sopp, for antibiotikaen gjør klimaet i underlivet mer basisk, og gir perfekte forhold for soppen (Det skal være mer surt....) Canesten funker bra, du får kjøpt det reseptfritt på apoteket!
Mvh Maia
Hei jeg går på det for har betennelse i noen kjertler i halsen :)
Ska handle Canesten :)
KLEMZ
Lilja, jeg tror man bruker noen andre antibiotikatabletter mot urinveisbetennelse enn dem for halsen, men er ikke sikker.
Men urinveisbetennelse er rimelig vondt og nyrenbekkenbetennelse er også mulig, se en posting om emnet lenger ned her noen dager siden. kontakt lege hvis nødvendig.
Urinveidbetennelser harman ofte hvis undermedisinert, aksnkje din ft4 ikke er høy nok,skal være minst halvveis opp i skalaen sin vanligvis. Jeg mener å huske at din ft4 var lavere , og det kan bety at du er undermedisinert og får halsbetennelse og urinveisbetennelse av den grunn.
Jeg hadde bihulebetennelser som undermedisinert (og da ver TSH 0,05. men ft4 var under midten)
hilsen
nora
Hei
Jeg får se hva mine prøver viser på Tirsdag da får jeg vite resultat av blodprøvene.
Jeg har også vondt i kinna og kan koke så jeg synes det er ekkelt. Kansje er det betennelse i hele kroppen og ikke bare i halsen ikke vet jeg kan jo ikke nok om dette.
Jeg vet ikke alt det som dere kan her inne jeg :) Jeg bare godtar det som legen sier jeg og vet jo ikke noe om den dosen jeg går på er for lite eller for mye.
Jeg er mye sliten, mye trøtt og kroppen orker ikke mye. Jeg har jo trent mye men tar det med ro eller fri da fra alle den treningen men det har vell ikke noe og si håper jeg :,(
Takker for svar dere er så snille :)
GODKOZ
Idag var jeg på Legevakten med en Urinprøve og jeg må gå på ennå mer Pencillin 2 stk 3 ganger om dagen pluss det andre Pencillinen for Halsen :,(
Jeg har også mye ont i ryggen så han sa det kan være noe infeksjon i nyrene. Eller som vanlig jeg fikk ikke med meg alt uff ja ja. Jeg sku bare komme igjen om det blei for vondt da. Men tåler litt smerte jeg :)
Det er vell ikke godt for kroppen og ta alle de Pencillin kurene ? Uff Ekkelt :,( Føler meg sliten av det og virker Levaxinen som den skal da jeg tar de andre tablettene ?
KLEMZ
Har du infeksjon, må du ta antibiotikaen. Ellers kan du få nyrebekkenbetenelse. Har hatt det selv. jeg hade da blod i urinen og veldig vondt i ryggen. Noen få havner på sykehuset fordi de da trenger i.v.antibiotika. Unasett vil antibiotika hjelpe og man trenger den.
Det gjør ikke noe med levaxinen, men kroppen selv skrur ned stoffskiftet ved infeksjon, og man gjør ikke noe fra eller til annet enn å ta medisinen sin slik at infeksjonen blir slått ned. Antibiotika gjør bare at bakteriene ikke formerer seg, og kroppen selv må gjøre resten, å drepe bakteriene.
Man skal derfor ikke slutte med kuren før tiden, og man må ta tablettene til riktig tid.
Husk å ike utsesette deg for kulde for mye eller sitte på noe kaldt , i flere uker og måneder framover. Har hatt sånn selv.
Dere med spiseforstyrrelser greier godt smerte, det vet jeg fra før. Men pass på deg selv, og pass på at urinveisinfeksjonen blir behandlet riktig og følg med slik at det ikke blir nyrenbekkenbetennelse.
I gamle dager, før antibiotika, kunne det være riktig farlig.
Forresten så er det en historie om en som helbredet urinveidbetennelse med EFT på emofree sin nettside et sted
http://www.emofree.com/Articles.aspx?id=24&p=1 der et sted