Men det var ingen andre som forsto de talla mine heller he he he :)Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lilja
Printable View
Men det var ingen andre som forsto de talla mine heller he he he :)Sitat:
Heisann Lilja.
Det er nok kanskje riktig det du skriver at ingen forstår tallene dine. Huff da. Jeg har noen tall selv som jeg gjerne skulle ha lagt ut, men de er visst på ferie ennå disse tallmagikerne våre. Vi får smøre oss med tålmodighet og håpe at de kommer tilbake!
Jeg tror at du må legge inn referanseverdier iallefall. Siden de er forskjellige fra de forskjellige laboratorier.
Men så er jeg utrolig dum og vet ikke hva referanseverdier er heller :,( Uff
Du er ikke dum. Dette er ikke lett. Referanseverdier bruker å stå i parentes bak prøvesvarene dine. Hvis ikke så ring og be om å få disse! Disse viser om prøvesvarene dine er innefor referanseverdiene (fra-til) eller om de er utenfor. Viktig for å kunne tolke svarene dine. Se om du kan finne de.
Det er vel ikke så mange av oss som skjønner alle prøvesvarene uten å ha referanseområdet foran oss, så du er absolutt ikke dum. Du kan gå inn på www. furst .no, der kan du klikke deg inn på og lese om de ulike prøvene og hvilket referanseområde furst labratoriet har. Husk at ditt labratorie kan ha litt andre verdier.
Svar merket med* er utenfor referanseverdien. Dette behøver ikke bety noe. I følge Furst så skal ikke TSH være over 4. Du har sannsynligvis forhøyet B12 vitamin, men dette gjør ingen ting, det viser bare at du ikke mangler B12 vitaminer. GT fant jeg ikke hos Furst, men det er en forkortelse for gammaglutamyltransferase og finnes i de fleste organger ( deler av kroppen. Forhøyede verdier kan oppstå ved sykdom i lever og galleveier. Inntak av alkohol før prøvetakning vil vise seg som økning i GT. Dersom legen din ikke har tatt kontakt må du regne med at * ved siden av prøvesvaret ditt ikke har noe å si. Noen ganger forekommer det feil ved analyser også.
Prøvene som ble tatt av deg viser hvordan de var den aktuelle dagne og f. eks ikke 14 dager senere.
Hei Lilja,Sitat:
Hvis referanseområdet for FT4 er 12-22 så betyr det at din FT4 ligger i nedre normalområde. Dvs. innenfor normalen. På "mitt" laboratorium brukes dette referanseområdet, men jeg kjenner ikke ditt.
* bak et tall betyr at prøveresultatet er for høyt eller for lavt i forhold til et referanseområde.
Når det gjelder TSH så er referanseområdet ganske likt overalt. Din TSH var høy i januar, men har gått fint nedover til 0.84 og regnes vel nå som normal.
Det mangler tall for Anti TPO prøven. Det er denne som viser om du har antistoffer (Hashi's)
Hei og takker for svar jeg ligger i normalområdet men litt lavt sa hu kontordama men hvordan får man den litt opp da ?
Det er vel kanskje riktig å få FT4 noe opp slik som kontordamen sa til deg. Dette reguleres med å øke mengden Levaxin som du tar. Du må nok snakke med legen om hva som nå er riktig dose.
Pleier du å ha legetime noen dager etter at du har tatt blodprøver? Det er slik jeg gjør det. Jeg tar f.eks. blodprøver på mandagen og så har jeg time to-tre dager etterpå. Da er resultatet kommet fra sykehuset og legen kan si noe om hvilken dose medisin jeg skal fortsette på.
Hei jeg føler jeg må passe på selv at legen driter i meg føles sånn ut, så jeg føler jeg er der for og spørre om ting og mase :,(
Jeg spør bare om og få ta blodprøvene jeg så kan det ta lang tid før jeg orker gå til legen men jeg vet jeg burde.
Idag gikk jeg tur og jeg klaga og klaga blei så sint på meg selv sliten sliten er det jeg sier hele tia er lei være sånn bedre dø nesten enn og være den klagete. Uff samboern min må bli lei meg snart eller er det he he :) Er ikke et lett menneske for han eller for meg selv. Er liksom sånn sliten at jeg vil dette sammen bare falle ned og kroppen vil ikke bære meg bare legge seg ned. Så går det bedre da jeg får sittet i ro igjen da :)
Jeg sliter meg jo sikkert ut og er ikke i ro og vet ikke jeg da he he :) Uff stressa menneske føles jeg ut som rastløs uff.
Jeg må prøve få en legetime og få sett om jeg skal øke mer på dosen min. Men nu er det en annen lege der helt til Oktober uff ekkelt føles som man må starte helt på nytt da :)
KLEMZ
Her er mine Resultater hun i skranken sa de var fine prøvene :)
07.09.2006
S-FT3 3.5
S-FT4 14.6
S-TSH 0.54
Jeg forstår ikke de talla fint om andre gjør det :) Men for det om prøvene er fine er ikke jeg fin he he :) Jeg er for stressa og sliten hele tia :,(
KLEMZ