Hej smgj hjerte1 (og coco). Det er nok noget mere kompliceres sag, end som så... Det ser ud til, at coco allerede har en diagnose (lavt stofskifte) og har været i behandling med Levaxin først, og med Thyroid Erfa derefter. I sit svart til mig og Vigdis, skrev coco i juli 20
10, dvs. for snart 5 år siden:
Det kan man læse om ved at klikke på coco's signatur, som fører til den tråd, coco har startet her på forummet d. 9. juli 2010. Det må betyde at coco's behandling er blevet afbrudt for flere år siden, og det er derfor fuldt ud forståeligt når han skriver:
"jeg har over mange år følt meg i generelt dårlig form. er nå 34 år, og har prøvd å finne årsaken til mine problemer i ca 10 år."
For mig at se lyder det som enten et skoleeksempel på behandling af blodprøverne, ikke af patienten - eller at det er coco selv, der har afbrudt sin behandling, efter at han (evt.?) har fået det lidt bedre? Jeg tør ikke gætte, hvilken af delene er det, fordi det har han ikke skrevet noget om.
Hvad skete efter starten på behandling med Thyroid Erfa i 2010?
Hvor længe behandlingen varede før den blev afbrudt?
Er det lægen som har afbrudt behandlingen, eller er det coco selv?
Hvad var begrundelsen for ophør med behandlingen?
Hvad er sket med formen og sygdommen i de mellemliggende 4½ år?
Hvad siger lægen i dag?
Det er vigtigt at opklare hvorfor gik det galt med behandlingen sidste gang, før man kan prøve besvare de nyeste spørgsmål... men en ting er dog helt sikker at svare på (
"årsaken til mine problemer i ca 10 år") - du (coco) har
Hashimotos thyroiditt -
Hashimotos sykdom, og uanset at dine blodprøver TSH og FT4 er "normale", er du i virkeligheden alligevel
klinisk syg, fordi du samtidigt har så mange klassiske, og
typiske for Hashímoto's symptomer.
Ordet "klinisk" betyder at sygdommen er umiddelbart synlig, ledsaget af mærkbare symptomer og kendetegn i det "virkelige" liv, modsat de kendetegn som kun kan erkendes/bekræftes ved hjælp af laboratorieundersøgelser, eller medicinsk udstyr som f.eks. røntgen, scanning osv.