Jeg legger på en ekstra 60 mg når jeg blir stresset.
Tenker for meg selv at du øker for sakte.. les mer om thyroidbruk selv;
ville altså ikke følt meg for sikker hvis jeg var deg
(dvs: at endokrinologen vet så mye om denne typen medisin :?).
Printable View
Jeg legger på en ekstra 60 mg når jeg blir stresset.
Tenker for meg selv at du øker for sakte.. les mer om thyroidbruk selv;
ville altså ikke følt meg for sikker hvis jeg var deg
(dvs: at endokrinologen vet så mye om denne typen medisin :?).
Ja, har nok økt for sakte, kutter levaxin totalt i kveld. Og øker dosen thyroid litt til. :)
happy1happy1happy1happy1happy1happy1happy1happy1
Er endokrinologen klar over at du helt naturlig og helt riktig vil få en undertrykket TSH med thyroid? Jeg har hørt om endoer som ikke har denne basalkunnskapen inne når det gjelder T3 bruk. Så undermedisinerer de pasientene sine og konkluderer med at thyroid er for kraftig, for vanskelig å dosere
Hej Punda vink11
Du får det nok allerede bedre, når du ikke længere bruger to slags medicin - i hvert fald får jeg det ikke godt, hvis jeg tager så meget så 25 µ Euthyrox (syntetisk t4) med min thyroid. Man kan vel ikke regne med, hvad der er hvad?
hjerte1
Vel, endokrinologen min vet ikke om at jeg har startet på thyroid. Men har i likhet med min søster ingen effekt av syntetisk medisin, så drømmen hadde jo vært å få blå resept.
Måske skal du ha en anden læge?
hjerte1
Oioioi...nå har jeg gått en stund på Armour og bråsluttet på Levaxin for en stund siden. Tar 90 mg Armour. Depresjonen forsvant et par dager etter at Levaxin ble seponert :) Men jeg har hodepine hver kveld, og er fortsatt sliten. Men så rart, jeg har litt sånn uro i kroppen, kroppen virker stresset. Men en svært uventet bonus jeg oppdaget i går: Jeg har gått ned i vekt, fra 81,6 kilo til 79,6 på 1 UKE! Løsner det....?? *håpe* bede1 Jeg har ikke gjort noen endringer hverken i kost eller trening. Var uventet ja :P
Drikk mer vann!
Mange hodepiner kan bli borte gjennom og drikke vann xx9
Jeg liker og legge en halvfylt flaske i fryseren -
ta den ut dagen etterpå og etterfylle med vann;
da har jeg kaldt deilig vann leeenge. Forstår meg ikke på
de som drikker lunkent vann, fordi det skal være SÅ sunt bvadr1
Hm - to kilo forskjell er noe jeg har fra ene dagen til andre -
kanskje særlig disse ukene hvor det har vært mye varmt.
Men det kan jo være at thyroid hjelper til med og
fjerne vannansamlinger i kroppen din :)
kram3kram3Tålmodighet Punda! Hormoner virker over tid. Og fortsatt er du nok ikke på den mengden kroppen trenger, 90 mg er ikke mye. Men fortsett å skrive om hva du opplever av endringer, og hva du håper. Det er mange som leser her som kan trenge den informasjonen