Sv: Tyroid på blå resept.
Levaxin har alltid trengt blå resept fra indremedisiner eller endokrinolog eller spesialist i pediatri.
Derfor kommer de alltid tilbake til den regelen i trygderetten.
Fordi noen ikke har rettet opp regelen.
Får man rette opp den regelen og bare begrunner det at de som får levaxin fra fastlegen som er eller ikke er spesialist i allmenmedisin eller hva enn den er, så er det bare å be om Thyroid på blå resept fra fastlegen som jo kenner en best, og som har sett at levaxin ikke virker på en.
altså, først må man få vekk regelem om levaxin og spesialist.
Forresten så blir spesialistene i allmenmedisin diskriminert her og med så mangt annet også. mange andre medsiner må om time på sykehus også.
(spesialisthelsetjenesten er bare et annet ord for sykehus, i tilfelle noen ikke visste det)
Da er det rett å slett slik at vi må få helsedirektoratet til å endre denne regelen, det er eneste måten å få rettferdighet.
Synd vi ikke har en organisasjon som kan tale vår sak.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Lillepus88
Sekretæren fortalte meg at dette var først egang i de åtte årene hun hadde jobbet der at hun hadde fått en slik henvendelse, men de har jaggu forberedt seg på den dagen pasienter kom til å ringe og stille spørsmål og lagt så mange hindringer i veien som det er mulig å legge.
AAAARRRRGGGGHHHHH!!!!!!!!!!!! desp1
Hun ba meg ringe privatpraktiserende endokrinologer (altså alle 101 på lista), mange av dem er det ingen kontaktinfo til i Gule sider og jeg må vel leie privatdetektiv for å finne tak i dem.
ALT for å forsøke å hindre oss i å få ut Thyroidpreparater på blå resept. Gud forby at folk skulle bli friske! rend:
Jaggu...! desp1 Er det mulig..... Lo litt av smileyene dine, de er jammen meg beskrivende.. :lol: Jammen bra at det fins folk som reagerer på helsvesenets mystikk og mysterier... desp2 Stå på, og lykke til xx9
Sv: Endo og naturlig tyroid
Bille, jeg lurer på om du blander sammen blå resept og registreringsfritak? Å få Armour eller Erfa eller annen thyroidmedisin på registreringsfritak gir ikke billigere medisin. Registreringsfritak er for medisner som ikke har betalt og blitt godkjent for å være med i felleskatalogen. De står utenfor. Den sannsynlige grunnen til at de ikke inngår i vanlig reseptordning tror jeg (jeg vet ikke, derfor skriver jeg tror) kommer av at de selger såpass lite i Norge at den summen de må betale for å komme innenfor ikke vil svare seg for dem. desp2
MEN: Om du noen gang skulle slumpe til å få thyroid på blå resept, er det av en endo! En allmennpraktiker kan ikke gi deg blå resept på en medisin på registreringsfritak, det kan kun den som er spesialist. Akkurat dette vet jeg. Fordi min allmennlege søkte om at jeg skulle få Cortef hydrokortison på blå resept, og fikk til svar at det kunne bare en endo gi meg.
Men skal du til en endo, prøv å få thyroid på blå resept! xx9
Hei Ruth
Jo, jeg mente blå resept :-)