Sv: Jeg har "alle" symptomer på lavt stoffskifte, men legen sier prøvene mine er bra.
Jeg er enig med Atina. Jeg ville heller ikke halvert dosen bare på grunn av blodprøvene. Få av oss vet hvilken verdi vårt FT4 ligger på når vi er friske. Kanskje du er en av dem som har høy naturlig verdi?
"Nå er jeg i utrolig god form, orker så masse mere enn jeg har gjort på lenge, sover godt om nettene ( det ble bedre etter at jeg begynte å ta tablett på kvelden)." skriver du. Nyt det!!!
Om du derimot begynner å få symptomer på høyt stoffskifte, som Atina skriver, så er det tid for å tenke på nytt. kram1
Sv: Jeg har "alle" symptomer på lavt stoffskifte, men legen sier prøvene mine er bra.
I den grad enig med Atina og Akas! :!:
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
tussemaja
...sover godt om nettene ( det ble bedre etter at jeg begynte å ta tablett på kvelden).
Godt gået, Tussemaja xx9 Jeg er meget glad for, at du havde mod til at ændre på tidspunktet for indtagelse af medicinen. Havde flere gjort som du, ville langt flere få det bedre, men af en eller anden grund, er det ikke alment kendt blandt læger, at diverse hormonbehandlinger har - i mange tilfælde - en langt bedre effekt ved nat-dosering end når medicinen indtages om dagen. Desværre er denne viden undgået de fleste lægers opmærksomhed - spørg mig ikke hvorfor. vedikke1
Der findes endda et autonom medicinsk forskningsfelt, der hedder kronofarmakologi og beskæftiger sig netop med lægemidlernes vidt forskellig virkning - bedre eller ringere - afhængig af tidspunktet på døgnet, medicinen indtages. Meget mere om det i forummet "Virker medisinen ikke?.
Fortsat god vind. hjerte1
Heisann :)
jaja, en uke varte herligheten... nå er jeg tilbake der jeg var..:roll:
Har begynt å jobbe igjen, 50%, (er 50% sykemeldt og...Jobber i barnehage)
To dager på jobb, resten av uka på sofaen :roll:
Har ikke trappet ned på medisin, så det er ikke det som gjør det...
jaja, måtte bare syte litt her :cry:
Må bare skrive her igjen...
Skal til endo( et eller annet) i morra..
Er utrolig spent. Men også redd for hva hun sier....
For de siste blodprøvene jeg postet her inne, ifølge legen min, sier at stoffskifte er for høyt og at jeg måtte trappe ned på medisin.. Har gjort det delvis, dvs, tatt noen hele og noen halve tabletter...
Nå lurer jeg på hva endoen vil si, kanskje sier hun at jeg er frisk:/
Mange rare tanker her og sommerfugler i magen....
Klem Tussemaja
Det var det.
Jeg har ikke lavt stoffskifte fordi tsh er for lav og det er den som indikerer på lavt stoffskifte.
Skal ta noen flere prøver men damen er helt sikker på at det ikke var det.
Jaja, kjenner jeg er fortvilet nå ja. Hun mente jeg burde ta en tur til syden! Og begynne å trene!
En trist tussemaja :(
Er ikke det at jeg vil være syk altså, men jeg er jo ikke bra.
Hei igjen :)
Har fått time til ultralyd/celleprøve av skjoldbruksskjertelen....
Betyr det at ejg skal begge deler :/
Celleprøve høres vondt ut... Noen som har gjort det?
Klem tussemaja
Det er helt vanlig med begge deler og ikke smertefullt!
Jeg gjorde det i vår (Arendal sykehus), og nålene de bruker for å ta vevsprøven med er så tynne at det går helt fint! Selve ultralyden er helt smertefri og de sa hva de fant (i mitt tilfelle hvor knuten var og hvor stor den er).
Fikk plasterlapp over stikkene etterpå, var sår i halsen og fikk gammelkone-stemme, men allerede dagen etter var jeg som vanlig igjen, plasteret kastet og stikkene usynlige.
Gikk ca halvannen uke før jeg fikk svar på vevsprøvene.
Går helt sikkert kjempefint!
Lykke til!
Nå har jeg bestillt time på arendal helsesenter, Dr. Øverbye...
Noem som har erfaring derfra? Fikk ikke time før november da......
Heisann :)
Har nå vært på ultralyd av skjoldbruskskjertelen...
Var veldig spent...
Doktoren sa ikke mye, men han sa det var betennelse i skjertelen... Hva nå? tenker jeg da.
Er det tegn på at jeg har lavt stoffskifte eller? Kan betennelsen være midlertidig, eller er det antistoffene som gjør det, eller hva....
Er ganske forvirra i hue for tiden -.-
Han lurte på hva kalsiumverdiene var, men de tror jeg ikke er målt... Hvorfor må jeg måle de?
Håper noen vil lese og svare. :)
Klem Tussemaja :)
Hei
Var hos spesialist for en drøy mnd siden som sa at jeg ikke har lavt stoffskifte. :/
Men har tatt nye prøver hos henne. Hun ringte meg i går og sa prøvene er bra, men jeg skal ta nye prøver hver mnd fordi jeg har brukt levaxin unødvendig, og kjertelen kan derfor slutte å virke.
Jeg brukte levaxin i ca 2 mnd? Har jeg da ødelagt for meg selv da tro?
Jeg tror selv at jeg har lavt stoffskifte... Men denne legen behandler ikke denne sykdommen før TSH er over 10!!
Klem Tussemaja