-
jeg skjønner ingenting...kan man ikke "regne" seg frem, eller styrer kroppen litt hipp som happ?
jeg har og senket dosen med 150 mkrg i uka, overdoseringssymptomene gikk bort, men merket jo at det ble litt for mye senking.....er det virkelig så mye forskjell bare på en tablett eller to ekstra i uken?
sjønner ikke no:)
-
Min erfaring er i hvertfall at kroppen styrer litt som den vil i perioder - så jeg har ennå etter fire år på Levaxin ikke havnet på en stabil dose og må stadig justere litt ene eller andre veien :)
Det er ikke noe problem og dele med en pilledeler du får på apoteket. Og ja det kan utgjøre stor forskjell om man doserer opp eller ned med 2 tabletter i uken på noen av oss :)
-
Hårtap
Begynte å merke for et par år siden at håret er blitt merkverdig tynnere, spesielt på toppen. Jeg begynte med levaxin for 1,5 år siden, men håret er like tynt :(
Er det andre her som merker at håret blir tynnere pga stoffskiftet? Og har det eventuelt kommet tilbake etter medisinering?
Tar gjerne imot råd. Noe som hjelper? Etter fødselen i desember mister jeg enda mer hår nå. Vurderer å gå med lue i sommer :roll:
-
Jeg mister masse hår hver gang stoffskiftet tar seg en tur i kjelleren - faktisk kan jeg vurdere å ta en blodprøve utifra mengden i sluket i dusjen.
Også mister jeg øyevipper...
Optimalt medisinert kommer det alltid tilbake igjen.
Bare litt for lite så detter fjonene.
-
Hei Sigrid,
Det finnes en autoimmune sykdom som heter Alopecia Areata som er forbundet med flere andre autoimmune sykdommer, deriblant Hashimotos. Alopecia Areata gjør at man mister hår hvor som helst på kroppen. Den finnes i flere varianter og hos de aller fleste er hårtapet begrenset til et lite områder, mens de resterende 20% har varierende grad av sykdommen.
En annen grunn for hårtap (spesielt i med mannlig mønster) er forhøyede nivåer av testesteron.
Vet ikke om noe av dette er akutelt i ditt tillfelle, men tenkte det var greit å skrive noen ord om det.
Lykke til videre!
-
Som med baremei over her vet jeg også at stoffskiftet er i ulage når håret endrer substans (blir litt tørt og strikkaktig) og faller av. Jeg har dessverre ingen gode råd - det stanser og vokser ut igjen når stoffskiftet er i lage igjen :)
B-vitamintilskudd kan kanskje forsøkes?
-
ja, B-vitamin tilskud med B6 og B12 samt tilskud af selen burde hjælpe, ellers må man til hudlæge for at få hjælp, mener jeg.
-
Jeg hårer jo til de som synes dette symptom vel er den eneste fordel.
Er veldig praktisk i dusjen da.......
Ã…ssåså økonomisk !
Men igjen - vi er forskjellige - og det skal vi være glad for.
-
-
Ved Alopecia Areata blir ikke håret jevnt over tynnere, du mister felt med hår. Det kan variere fra ett felt på størelse med en 50 øring til mange og/eller store flekker. Men ved denne typen Alopesia får som regel 90% tilbake håret innen 2 år. Men dette kan også skje fortere. Det er også vanlig at du mister håret på den flekken i løpet av et kort tidsrom, noen få dager. Så det er ikke så vanskelig å stille diagnose hvis det skulle være det. :) Det finnes desverre ikke noen behandling som fungerer opptimalt så man må som regel smøre seg med tolmodighet :)