Glemte nogle ulækre detaljer:
Min mor fryser en masse. Og er som nævnt meget træt.
Jeg tænker på, om de her maveproblemer har at gøre med optaget af stofskiftemedicin. Om det så at sige kommer ubrugt ud igen. Om det så er den dårlige mave, der er årsag til et dårligt optag eller om det dårlige optag er årsag til den dårlige mave eller om det hele bare er en ond cirkel. I hvert fald siger hun, det nogle gange lugter som om, medicinen kommer ud igen.
Man kan selvfølgelig sige, at i og med at stofskiftet er grundlaget for alt det andet, så er det stofskiftet, der står for hele resten ... Men et eller andet 'hul' i cirklen kan der vel være? En inflammation?
Det kan måske virke mærkeligt på nogle, at min mor fortæller mig detaljer om sin fordøjelse. Men det gør hun altså kun, fordi jeg spørger, for jeg ved jo, jeg er den eneste, hun kender, som bruger Erfa - og som er her på forummet, for den sags skyld :)
Min mor havde mærkelig fordøjelse i over et år uden at nogen af de læger, hun var hos, hjalp hende. Og hun skulle bare spise almindeligt, forlød det. Hvad de så mener med det?!
Først da hun var helt nede med nakken pga Euthyrox, fandt jeg ud af det. Ellers har hun været håbløst stille.
Jeg er forarget over, at man kan være indlagt på et dansk hospital på grund af sin dårlige fordøjelse (og muligvis en eller anden infektion på de tidspunkt), uden at der der fra sygehusets side er nogen som helst initiativer til at forbedre dette.
Min mormor sagde altid, at man skal være sin egen læge. Helt hvor meget ret, hun havde, vidste hun ikke ...
:? Nielsigne