Sitat:
Ved behandlingskontroll bør blodprøve til bestemmelse av TSH-nivå og nivået av fritt tyroksin tas om morgenen, og pasienten bør ikke ta dagens L-tyroksindose før etter prøvetakingen. Det er nødvendig fordi konsentrasjonen av fritt tyroksin er økt med 15 - 20 % de første 8 - 9 timene etter inntak av L-tyroksindosen. Det er også viktig å huske at etter en doseendring går det 6 - 12 uker før TSH-nivået i blodet reflekterer den nye L-tyroksindoseringen.
Det var faktisk skikkelig dårlig gjort av legen din å antyde at du skulle bli bra etter 2 uker! Det tror jeg så godt som aldri skjer. Om jeg skal snakke om egne erfaringer, så var det kun frossenheten som eneste symptom som ga seg etter så kort tid. Akkurat det tok bare noen dager i mitt tilfelle. Andre symptomer har jeg måttet slite med mye lenger. Jeg har brukt Levaxin i halvannet år, et år med skikkelig dose, og er ikke helt på plass enda, men jeg har faktisk litt tro på at det er TID som skal til. Kroppen har jo gjerne blitt temmelig nedkjørt etter å ha gått på sparebluss i måneder og år, så den trenger tid til å bygge seg opp igjen.