Sv: Jeg tror jeg blir gal her...
Jo, jeg har også sett at anbefalingene varierer - nesten med hvem du "snakker" med.
Jeg mener bestemt at disse lavere annslag er kommet til i den senere tid, som en tilpassing til TSH-regimet.
Det var vanligere å dosere høyere før - i før TSH-isk tid.
Jeg tror mer på at en person på 100kg bør ha en dose i området 200 - enn at den skal være i området 140. Men det må jeg stå for selv, jeg har ingen holdepunkter å vise til dessverre.
Takk for svar N`Finn;-)
Kan vel si at jeg mer eller mindre har 3/4 av alle de symptomene på listen (i den linken du la ut) hvorav noen kommer og går og alt ikke er det samtidig bestandig. Jeg er en veldig stor person så tenker jeg prøver med en økning på 25 pr dag og heller går ned litt om jeg merker ubehag.
Og jeg må få lov til å si at jeg er utrolig takknemlig for alle som tar seg tid til å svare, hadde blitt så mye mer frustrert dersom jeg ikke hadde dere hjerte1
Samme her Trude :)
Jeg ville gjort det samme som deg !
Så nå at det jo var du Eirin som la ut lenken og er takknemmelig til deg også (er bare så surrete for tiden).
Hei, Trude
Ser av verdiene dine at de er ganske lik mine. Jeg begynte rett på 50 mikro, økte med 25 etter ca 6 uker og har øket med ytterligere 25 etter ca nye 5 uker. Er nå oppe på 100 mikro pr dag med Levaxin. Har ikke merket noe særlig til overdosesymptomer (hjertebank). Kan være jeg er lik min søster der?? Hun var oppe i stoooore doser uten å få hjertebank:shock:, hun har nå gått over til ett nytt preparat som jeg ikke husker navnet på, har heller ikke sett det nevnt her. Hun har akkurat begynt så jeg vet ikke hvordan det virker på henne. Dette preparatet er tysk og må på fritak. Jeg har bestemt meg for å bestille time hos legen min etter ferien (og etter å ha tatt nye boldprøver). Neste steg for meg er å forlange henvisning til Aker, eventuellt kombinasjonsbehandling eller naturlig tyroid. Jeg gidder ikke gå for halv maskin leger.
Lykke til vink11
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Orca
Hei, Trude
Ser av verdiene dine at de er ganske lik mine. Jeg begynte rett på 50 mikro, økte med 25 etter ca 6 uker og har øket med ytterligere 25 etter ca nye 5 uker. Er nå oppe på 100 mikro pr dag med Levaxin. Har ikke merket noe særlig til overdosesymptomer (hjertebank). Kan være jeg er lik min søster der?? Hun var oppe i stoooore doser uten å få hjertebank:shock:, hun har nå gått over til ett nytt preparat som jeg ikke husker navnet på, har heller ikke sett det nevnt her. Hun har akkurat begynt så jeg vet ikke hvordan det virker på henne. Dette preparatet er tysk og må på fritak. Jeg har bestemt meg for å bestille time hos legen min etter ferien (og etter å ha tatt nye boldprøver). Neste steg for meg er å forlange henvisning til Aker, eventuellt kombinasjonsbehandling eller naturlig tyroid. Jeg gidder ikke gå for halv maskin leger.
Lykke til vink11
Hei Orca;-)
Min lege mener jeg bare skal fortsette med den dosen jeg er på men det gidder jeg ikke lenger nå tar jeg skjeen/pillen i egen hånd og prøver meg fram litt selv.
Lykke til til deg også;-)
Sv: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008
Jeg holder til i Oslo når jeg er der men takk for omtanken. Bare jeg får ut fingeren her så skal jeg prøve å finne en skikkelig lege her i Egypt også så får jeg se om de er noe flinkere her enn legen jeg har i Norge.
Og takk for tips om hukommelsen;-)
Nå bare nyter jeg å være i god form;-)