Sv: Liten effekt av medisiner?
Vel - det tar laaang tid å opparbeide et stort nok lager når dette først er blitt for lite. Særlig med piller - sol går mye fortere, så hvis du finner noe så si fra da :)
Det er ikke tilrådlig å slutte med D-tilskudd før du er sikker på at du har nok - og det betyr ikke bare mitt i normalområdet - når man er i denne årstiden.
Og - disse erfaringene er jo mine da - noe som er slik jeg opplever dem. I blanding mad min forstyåelse av hva jeg har lest.
Ikke sikkert alle har det slik .......
Du vet det med den derre saltklypa Bente :)
Sjekk alt du leser - og hører !
D-vitamin har en meget omfattende og dårlig kartlagt funksjon i kroppen.
Det finnes mange berettelser om dets fortreffelighet og nødvendighet som er lett søkbare. Lite på Norsk - vi ligger langt etter, selv om vi som klorer oss fast på et isflak i vintermørket burde vel vært å finne blandt de mere avantgarde ?
Jeg har lest litt rundt omkring på nettet og funnet ut at det nok slett ikke er så unormalt at T4 synker når man får kombinasjonsbehandling, da behandler man det med å øke levaxindosen akkurat slik som legen har gjort med meg....
Men hjertebanken jeg får av lioen er fremdeles der da, jeg holdt opp å ta tablettene i et par dager, skal prøve forsiktig igjen i dag.
Noen andre som har erfaring med synkende T4 på kombibehandling ???? innspill her mottas med takk
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
n`Finn
Hvis man erstattet det egenproduserte med Levaxin ville TSH bli mye lavere !
Det kommer av at hypotalamus (hormonsensoren) har mye større affinitet for Levaxin enn for det egenproduserte.
Altså : Man trenger mye mindre Levaxin for å reflektere samme TSH på målinger.
Dette er veldig interessant, n'Finn! Har du noe dokumentsjon på dette jeg kan ta med til legene mine om dette? Min TSH er jo alltid lav når jeg har det bra, og det blir tolket som overdosering. Ellers har jeg vært fristet til å ta et ørlite tilskudd med T3, selv om det ikke funket så bra for meg, bare for at legene skal godta at TSH er lav:D
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Men Ruth... jeg tror at de spyttprøver der rekvireres på Aker måler kortisol kun 2 gange i døgnet, så hvor effektivt det er er ikke til at vide med sikkerhed, når der skal fastslås døgnvariationen.
Nei da. Det er fire ganger i døgnet i disse prøvene! vink11