Sv: kraftige menstruasjoner
Det er hypothalamus og hypofysen, der i virkeligheden styrer menstruationscyklus og således kan selv de kvinder, der har mistet begge deres æggestokke ikke undgå at mærke menstruationstegn i kroppen, før selve hypofysen selv "går i overgangsalderen".
En almindelig sterilisation medfører kun ophør med at kunne blive gravid, fordi æggeledere bliver opbundet. Kun hvis du helt får fjernet din livmoder, slipper du for blødninger. Men du slipper ikke for alle andre symptomer på menstruation, såsom evt. PMS og andre gener med ødemer, irritabilitet osv. fordi de styres fra hjernen (hypofysen).
Maika...har du prøvd p-piller. De skal hjelpe slik at både blødninger og smerter blir mindre.
Jeg leser innlegget ditt en gang til, og ser jo at jeg ikke har fått med meg alt(du HAR prøvd p-piller!!)
MEN- stoffskiftet ditt er fortsatt for lavt(en TSH på 8 er for høyt bl.a.), så det er å håpe at du blir bedre av mensen når stoffskifet blir bedre regulert. Ja, du har lov til å håpe på det!!
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
gunnda
Maika...har du prøvd p-piller. De skal hjelpe slik at både blødninger og smerter blir mindre.
5 typer, og jeg tåler det ikke pga bivirkninger, verst humørsvingninger - og de har jeg altformye av fra før. pluss jeg må dele pillene i flere deler og ta dem gjennom dagen, hvis ikke kaster jeg opp-.. så p-piller har vert et mareritt, alt annet jeg har prøvd også.. Og når en er på min alder og ikke mosjonerer er ikke pp sunt når jeg tidligere har hatt blodpropp.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Det er hypothalamus og
hypofysen, der i virkeligheden styrer menstruationscyklus og således kan selv de kvinder, der har mistet begge deres æggestokke ikke undgå at mærke menstruationstegn i kroppen, før selve hypofysen selv "går i overgangsalderen".
En
almindelig sterilisation medfører kun ophør med at kunne blive gravid, fordi æggeledere bliver opbundet. Kun hvis du helt får fjernet din livmoder, slipper du for blødninger. Men du slipper ikke for alle andre symptomer på menstruation, såsom evt. PMS og andre gener med ødemer, irritabilitet osv. fordi de styres fra hjernen (hypofysen).
oi! har man like sterke menstruasjonssmerter som steril? Kutte over egglederne? Trodde ikke man hadde menstruasjon som steril... Takk for svarkram1
Du har lov til å håpe at de sterke blødningene og smertene avtar når stoffskiftet ditt blir regulert!! Kraftige (og ofte hyppige) blødninger er ett av symptoma som følger lavt stoffskifte for mange.