jeg har også konse.problemer, men en annen ting er at jeg har fått nedsatt hørsel og en diffus pipelyd i ørene, er d flere som har det samme?
Printable View
jeg har også konse.problemer, men en annen ting er at jeg har fått nedsatt hørsel og en diffus pipelyd i ørene, er d flere som har det samme?
Jeg har pipelyder, men ikke nedsatt hørsel...
Har pipelyder i massevis, men hører vel ok når ikke lyden jeg skal høre er lik pipelyden da.
Denne sykdommen ble vel "oppdaget" på psykiatriske sykehus i sin tid. Hvis vi ikke blir behandlet, så havner man u-unngålig der !
Så Levaxinen virker den - hvis ambisjonen bare er å holde oss utenfor murene da.
Det er vel egentlig slik at de fleste som "tilbys" psykiske tjenester får dem før man erkjenner et stoffskifteproblem.
Man jaggu er det dem som har en klar diagnose som også får tilbudet.
Halloen! :lol:
Det er ikke noe håp for hørselen når man begynner på medisiner da? :shock:
Ikke med mine erfaringer, men det finnes dem med andre erfaringer.
Og man skal vel aldri slutte å håpe ?
dårlig hukommelse...det er en daglig greie jeg sliter litt med...
har tenkt meg på skole til høsten og studere i 3 år...det kan bli morsomt da jeg ikke klarer og forklare ting og snakke normalt for meg...
alt stokker seg i munnen på meg ganske ofte:( men men
nå har jeg begynnt på armour i dag og håper bedring:)
Kjenner meg igjen...
Ang hørselen, hadde jeg det også slik. Ungene mine sa at jeg ropte når jeg pratet og jeg måtte ha TV på høyt... Selv følte jeg at jeg hørte lite og fikk sjekket meg hos legen, men der var alt helt fint.
Nå tror jeg at jeg har nådd den dosen jeg skal ha på Armour, og nå hører jeg bedre (føles det). Hadde også øresus, som kommer av og til igjen når jeg er sliten og trøtt, men er stort sett borte. Konsentrasjonen er også bedre og jeg leser mer og mer.. Det er sååå bra!
Bruker nå 4 grain Armour og har det mye bedre. Blir ennå fort sliten, og får en del symptomer da, men har det stort sett godt!!
Ha en kos dag.
Hørselen: Hadde problemer med piping i flere år, det er et hypo-symptom. Er blitt bedre nå.
Glemsel:
Det er side opp og side ned om hukommelse på utenlandske fora. Heter Brain Fog der.
Løsning: Ta liothyronin eller Armout slik at FT3 kommer opp. Skal være i øvre halvdel av referanseområdet.
Noen på Armour har FT3 litt over refereanseområdet for å ha det bra.
Når jeg prøvde liothyronin var det som om noen stod ved siden av meg og trakk en stor bomullsdott ut av mitt hode. Daramatisk. (hadde glemt igjen nøklene fem ganger i butikker og i bilen samme dag, måtte få reservenøkkel av samboeren etc.....)
1/4 tablett liothyronin to eller tre ganger daglig, må være 4.5 timer fra hverandre.
Eller Armour, som jo inneholder T4 og T3.
nora
Ojsann, jeg må visst føye til enda et symptom på listen min, jeg! Visste ikke at tinnitus (øresus) var et symptom på hypothyreose - men det har jeg hatt siden tidlig 90-tall... Trodde det var en yrkesskade, jeg, og fikk sjekket hørselen på et hørselsinstitutt. Bortsett fra tinnitusen hadde jeg perfekt hørsel, og slo meg til ro med at det sannsynligvis ville bli bedre av seg selv. Og det har det forsåvidt gjort, for når jeg ikke går og fokuserer på det er det nesten ikke merkbart - bortsett fra når det er helt stille rundt meg.
Trodde også dette var "yrkesskade" etter spilling i band - helt til jeg så at så mange hadde det her.
Nyttig på mange måter dette forumet.