De som har hyperthyreose, er det mulig for dem å følge med på tempen?? Og hvordan er deres temp?
Printable View
De som har hyperthyreose, er det mulig for dem å følge med på tempen?? Og hvordan er deres temp?
Jeg tester noen dager etterhverandre. Holder ut nesten ei uke, men jeg tror det nok til å danne seg en inntrykk av hvordan dosa funker fortia.
Da jeg gikk på rein Levaxin hadde ikke dosestørrelsen noen innvirkning på morgentempen. Rein Armour øker tempen til normale grader.
Håper at blandinga jeg driver med også gjør det.
Lurer på om 36,6 er for lavt. :?:
Jeg har slettet det jeg har skrevet i dette innlegget. Jeg fikk IKKE frem valget "delete" eller "slette" - uvisst av hvilken grunn....
36,6 tror jeg er akkurat i grenseland. Noen som vet bedre? For meg var det for lite. Tror jeg da... :roll:Sitat:
Opprinnelig skrevet av cathrin
så 35,2 idag tidlig kan kanskje stemme med att formen blir dårligere da?!? Er ganske våken i hue, men sliten, trøtt og helt skjelven i kroppen(utslitt skjelven, ikke Hyper skjelven).
Jeg skulle redusere på Levaxin pga hjertebank, det kan kanskje være derfor? Men da stemmer det ikke det mr Oftebro sa om att han trodde jeg var blitt resistent, for da skulle ikke en reduksjon ha noen betydning??
Å HERREGUD SÅ MYE Å FØLGE MED PÅ, OG ALLE MED HYPO ER JO SÅ KVIKKE I HUE OG, HA HA HA HA HA HA HA :lol: :)
Jeg leser og leser alt dere skriver her i et håp om å lære noe jeg og, men det er ikke lett :roll: Blir forvirret hele tiden :? :roll: :roll: Skal ikke til legen før i slutten av juni, har ikke noe tall å sammenligne med her nå, men kan vel ringe legekontoret for å få greie på det. Skulle vært moro å vite, tror jeg er litt lav. Har ikke tenkt på det med å måle tempen, vet ikke om jeg får det til heller, er helt sløv når klokka ringer :wink: Må som regel rett på do :oops:
Hei.
Jeg nevnte for noen dager siden at jeg har en god del nattesvette. Og når jeg våkner fryser jeg, men det er vel sikkert fordi jeg er våt og kald.
Har tatt tempen noen morgener nå og den har vist mellom 35.1 og 35.4. Dette ble tatt under armen så må jo plusse på noe. I alle fall en halv grad.
Men de siste dagene har jeg også begynt å få vondt i halsen. Jeg har vond smak i munnen, føler jeg svelger på "grums" som jeg ikke får skikkelig svelgt ned. Får det verken opp eller ned. Nakken er stiv og ørene føles det som at det er veske i. Noe det sikkert ikke er. Jeg er ubeskrivelig slapp. :(
Men likevel har jeg så lav kroppstemperatur. Har alltid hatt lav, men opp mot 36.8. Nå går den nedover. Hvorfor?
Noen ideer?
Jeg tok blodprøver for ca 3 1/2 uke siden og de viste TSH på 0.6 og en FT4 på 19. Da reduserte jeg levaxin med 25 mikrogram i uken.
Tusen takk for at dere er her inne! Dere er så fantastiske!
KLEM
Sikreste tempmålinga er nok bak da. Det høres likevel lavt ut.
Men det jeg ville si litt om er vurderingen av blodprøven.
En slik blodprøve kan ikke fortelle deg noe om du vil få det bedre eller dårligere ved å gå litt opp eller ned i dosen. Den kan bare si om du har omtrent de verdiene som et gjennomsnitt av antatt friske personer har. Og det har du jo.
Det må du finne ut ved å prøve deg fram. Og det er viktig å gjøre dette så kroppen kan følge med og respondere så du kjenner det - og da trengs det tid - og tolmodighet.
Det minste man regulerer med er gjerne 100µG i uka, og regulerer du, så må du holde den i flere måneder - og så om du etter få uker ikke syns den passer helt. Det kan variere litt ukontrollert til å begynne med for så å stabilisere seg igjen. Du må altså vente flere måneder med å vurdere om doseendringen var vellykket eller ikke.
Eneste faresignalet er hvis man øker fra en dose som kan synes høy fra før av og man får hjertebank. Da kan man hoppe over dosen en dag eller to og gå tilbake til den forrige dosen.
Når stoffskiftet er i orden skal ikke temperaturen bli så lav om natten. Men det er ikke alltid at Levaxin klarer å få den opp. Jeg byttet til Armour og da kom den litt høyere iallfall. (steg fra 36,0 til 36,6)
Jeg tror at det var nok til at jeg klarer å holde vekta under kontroll nå.
Tusen takk for godt svar som alltid n`Finn.
Men nå reduserte jeg jo levaxinen med 25 mikrogram i uken. Det er jo ganske lite da?
Jeg følte meg litt bedre på den "gamle" dosen min men likevel ikke bra. Og siden jeg begynte å gå ned i vekt ( jeg spiste mindre også ) så ville legen ha meg opp igjen. Jeg har tidligere hatt anoreksi så hun er litt på tuppa akkurat der.
Sliten... :(