Sv: Vekt-tråd for de som bruker Levaxin
Ja, nå har ikke jeg lest hele tråden her, men kan jo legge ut om min opp-og ned-vekt...
Da jeg var gravid la jeg jo på meg sikkert nærmere 30 kilo! Nydelig med mine 182 cm og....
Jeg hadde jo og i forbindelse med graviditet sluttet å røyke..og este nok ut en del bare pga det...Ikke visste jeg noe om stoffskiftet heller da..
Jeg begynte jo å røyke igjen sommern 2005. Da raste kiloene av meg igjen! Jeg la ikka om på diett, fløtesaus er det beste jeg får og kunne spist det hver dag! Da jeg var hos legen og fant ut av stoffskiftet mitt (etter nøye utregninger høsten 2006...) veide jeg det normale igjen...rundt 70 kg...legen syns jo d var snodig at jeg ikke hadde gått opp i vekt, men ned det siste året...
Nå har jeg stumpet røyken igjen.....gruer meg til vekt-økninga...
Hei!
jeg var overvektig før jeg fant ut at jeg hadde lavt stoffskifte, med en gang jeg begynte på levaxin gikk jeg ned 9 kilo på en kort stund :) så jeg gikk ned en god del... vet ikke om det er sånn for alle som har lavt stoffskifte og begynt på levaxin?
Selv ble jeg overvektig bl.a. pga åtte år med symptomer før jeg fikk diagnose og medisiner, og da jeg startet på levaxin stanset vektoppgangen. Lettelse nok i seg selv det altså, da jeg allerede hadde tippa 120 kilo... Nå har jeg levd på lavkarbo/glutenfritt i to måneder i samarbeid med legen min, og jeg har gått ned 11 kilo på disse to månedene. Om det ikke funker for alle, så funker det iallefall som fjell for meg!! :D
OI:O 11 kilo på 2 måneder! gratulerer :O det var godt jobbet!
Takk! Jo, jeg er rimelig overveldet selv også! Har streva veldig med å prøve å gå ned i vekt tidligere, uten hell, og nå går det nesten av seg selv. Tydelig at kroppen min ikke har tålt noe særlig den "vanlige norske" maten...