Re: Svimmel og "ut av meg selv"
Sitat:
Opprinnelig skrevet av ninus
Hej Pippi,
Jeg bliver ked af det, når du fortæller om ikke at blive forstået, og når du ikke tager dig af dig selv, fordi du vil leve efter andres vel. De nærmeste forstår ikke, hvad lavt stofskifte er, og hvad lavt stofskifte kræver af tilpasning for dig.
Alle respekterer det, men de finner det vanskelig å forstå. Men dersom jeg må legge meg tidlig eller må sove lenge så er det ingen så har noe problem med det. Utenom skolen selvfølgelig, hvor jeg må være og må gjøre mye arbeid....
Men forståelse er noe helt annet enn respekt.
All sykdom er vanskelig å forstå. Og dette er en av de sykdommene som man ikke kan se på utsiden, og da er det vanskelig for folk å tenke over...
Sitat:
Opprinnelig skrevet av pippi
Men forståelse er noe helt annet enn respekt.
All sykdom er vanskelig å forstå. Og dette er en av de sykdommene som man ikke kan se på utsiden, og da er det vanskelig for folk å tenke over...
Ja, det tunge arbejde med forklaringer ligger næsten altid på den syges skuldre.
Det ville være nemmere med et brækket ben, så kunne alle se, at der er noget galt.
Kun folk der er i samme båd forstår helt hvad det drejer sig om.
Godt du skriver her!
Sitat:
Opprinnelig skrevet av ninus
Ja, det tunge arbejde med forklaringer ligger næsten altid på den syges skuldre.
Det ville være nemmere med et brækket ben, så kunne alle se, at der er noget galt.
Kun folk der er i samme båd forstår helt hvad det drejer sig om.
Godt du skriver her!
Tusen takk, ninus. Du er veldig snill.
Alle kan ikke forstå. Jeg har verdens mest fantastiske kjæreste som jeg lovpriser og forguder over alt. Jeg har aldri før vært i et slikt godt forhold og vært så forelsket i så lang tid:) Så jeg kan fint takle at det er småting han ikke forstår. Han forstår jo ikke pms-plager heller, haha:)
Tusen takk for gode svar, og ja, det er godt å være medlem her så jeg vet at jeg kan snakke med de som virkelig forstår:)
Svimmel og "ut av megselv"."Brain
" Brainfog" er vel det som går på kognitive og perseptive evner.Det nevropsykologiske. Ved mistanke om hjerneskader etter feks. ulykker skjekkes dette hos nevropsykolog. Ved hypotyreose går jo alle funksjoner på "sparebluss", også hjerneaktiviteten. Derfor oppleves det som hjernen ikke tar til seg kunnskaper, reagerer senere enn før, glemmer lettere, dårligere konsentrasjon osv. Dette har fått betegnelsen "Brainfog". Optimal Ft3 skal hjelpe her- få aktiviteten opp, slik at vi kanskje kan bli nærmere slik "intelligensen" vår var før vi ble syke. Svimmelhet skal ikke ha noe å si her, tror jeg. Det kommer vel mere fra det fysiske, at vi rett og slett har for lite "bensin"- kan være relatert til blodtrykk og.