Hvordan er sammenhengen mellom denne vaksinen og stoffskiftesykdom?
Printable View
Hvordan er sammenhengen mellom denne vaksinen og stoffskiftesykdom?
Det ser ut til at det kan være sammenheng mellom folk som fikk Meningokokkvaksinen og ME.
Jeg tror, med flere her, at vaksinen også kan ha forårsaket stoffskifte sykdommen vi har.
Fellesnevner for oss alle er:
- Fikk vaksinen på slutten av 80 eller begynnelsen av 90 tallet.
- Har hatt kyssesyken like etter på, max noen år.
- Har fått stoffskiftesykdom, og da for det meste i autoimmun form.
- Har også andre problemer, som andre autoimmune problemer og mangel sykdommer, som B12 mangel.
- Vi er unge - veldig mange av oss er møtt av leger som sier vi er for unge til å få stoffskfite sykdom, så vi blir avvist. Etter lang tids kamp, så blir det påvist stoffskifte sykdom alikevel.
- Om det virkelig er slik at det ikke er normalt for unge mennesker å få denne sykdommen, hvorfor er vi da så mange som har de samme fellesnevnerne, har fått sykdommen, og er unge?
Det kan være tilfelle, men jeg selv føler at vi har rett til en utredning, like mye som pasienter med ME har rett til utredning.
Så derfor skal vi se om vi kan få noe ut av dette.
Takk for oppklarende svar. Håper dere klarer å få igang en utredning av dette.
Er det slik at alle disse personene fikk kyssesyka? Jeg passer inn under alle de andre fellesnevnerne, men ikke denne....
Så langt jeg vet så har de fleste her hatt kyssesyken.
Men om du melder deg på, så er det helt greit, man må ikke ha hatt kyssesyken :)
Men, du kan ha hatt kyssesyken uten å ha vist om det....
Jeg gikk med kyssesyken i omtrent 6 - 8 måneder. Gikk og hangla, trodde det kun var forkjølelse. Til slutt fikk faren min nok, og tok meg med til privat klinikk i Oslo (Volvat) på lille julaften. Tror dette var i 91 eller 92. Fikk vite innen 30 minutter at jeg hadde kyssesyken.
Jeg husker ikke så mye av det selv, men faren min fortalte i ettertid at jeg sov mye og var mye syk i tiden etter at jeg fikk vaksinen.
er det mulig å finne ut om man har hatt den?
Kyssesyken?
Er ikke sikker... kan jo være mulig.
Har man hatt den en gang, tror jeg ikke du kan få den igjen...
Jeg har fått svar om at jeg ikke har fått sprøyten, ikke mannen min heller, han var "for gammel". Jeg mener bestemt å huske at jeg fikk sprøyte, men de jeg fikk svar fra, sier jeg hverken fikk placebo eller orginal sprøyte...
Sivcath; mannen min har hatt kyssesyken 2 ganger og det i voksen alder. Når han fikk det for andre gang, nektet legen for at han kunne ha hatt det før, helt til han fikk se journalen hans.....
Leya, hva sa legen til at mannen din hadde hatt kyssesyken x2? Kan det ha vært at den har vært der hele tiden? Eller var han frisk innimellom?
Leser dette i dag:
http://www.dagbladet.no/dinside/2007/03/30/496593.html
Står om Hepatitt B-vaksine.....er ikke relevant kanskje....?
Det står i oversikten hos ME foreningen at flere vaksiner kan utløse ME. Det er også veldig få som har noe konkret på hvordan Stoffskifte sykdommer blir utløst.
Det kan være genetisk, det kan komme av jod mangel, det kan komme av miljø, radioaktiv stråling (Tsjernobyl har blitt mistenkt), men hvem er det som sier at det ikke kan ha vært vaksine også?
Jeg tror det er mye som ikke er undersøkt når det gjelder stoffskifte sykdommer... og jeg ønsker å rett litt søkelys på det... Tror vi fortjener såpass :)