For noen herlige damer dere er :D
Det er så oppmuntrende å høre at du mener jeg har kommet litt nærmere sakens kjerne ved å sammenligne symptomer og forumer, Anne Ma, for det føles som om jeg står på stedet hvil - sitter fast i den elendige gjørma ;)
Det gleder meg virkelig å høre at du er så oppegående psykisk, for du har jammen hatt mye stri med du også for å bli hørt/trodd. Det er så grusomt, i tillegg til selve plagene man lever med.
Marianne, så søt og snill du er. Skikkelig oppmuntrende det du skriver, både med medfølelse og at du har fått det bedre. Fortsatt god bedring til deg ;)
Ja, kira, ville helst til Nyland, men jeg hørte det allerede for ei god stund siden at han hadde inntaksstopp. Så du kan utredes lokalt? Så rart, trodde det måtte spesialist til å sette diagnosen. Men det er kanskje forskjell på utredning og diagnostisering??? Og jeg hørte faktisk det samme i dag, forstod ingenting. Det skal visst nå være mulig å bli utredet for ME ved Kristiansand Sentralsykehus (eller hva det nå heter etter navneskifte, som er noe jeg absolutt aldri klarer å få med meg - Sentralsykehuset i Vest-Agder??? Æh, jeg bare googler når jeg skal finne sånt jeg ;) ) (HA - fant det - Sørlandet sykehus HF - utrolig mye rart de skal kalle alt.) Men uansett - Kristiansand, nevrologisk avdeling! Jeg sa at der i alle fall var en nevrolog derinne som omtalte ME som en tullesykdom, så han kunne i alle fall ikke gi denne diagnosen. Men da sa hun at de diagnostiserte ikke. Du ble lagt inn der for utredning, og så måtte DE evt henvise deg videre. For noe merkelig noe! Men dette klarer i alle fall ikke jeg. Og ligge på sykehuset i ei uke - jeg som ikke får sove om natta. Og så tåler jeg ikke diverse lyder, blir f.eks. mannevond av snorking. Skulle ikke vært mange overlevende på nevrologisk hvis de plasserte meg der, nei!
Men det blir spennende å høre hvordan det går videre med deg, du må holde oss informert ;)
Oi, så du har også så grusomme smerter! (Har sikkert lest det før, men her sitter jo absolutt ingenting fast.) På meg hjelper ingenting. Kan noen ganger få Petidin - 10-20-30 i året. Må ta 3 stykker for at det bare skal dempe noe. Tror det er morfin. De første 3-4 gangene hjalp det etter 1 tablett, men jeg utviklet toleranse så utrolig hurtig. Så det er faktisk ingen vits i å ta dem, men noen ganger hadde jeg tatt rottegift om de hadde sagt at det hjalp. Og en annen ting er at de kun døyver i 3-4 timer. Masse gift til liten nytte - men jeg får et bittelite pusterom.
Blir spennende å se med denne epilepsimedisinen. Nevrologen ga meg det pga kramper i leggene, hvis jeg er så heldig å sovne :roll: , men jeg kunne ikke bruke dem, fremkaldte forferdelig hodepine, noe jeg også sliter mye med.
Ja, det er så riktig det med utmattelsen og smertene. Har tenkt så mange ganger at grunnen til at jeg er så totalt utmattet er at smertene suger all kraften ut av meg.
Stakkar, kira. Håper inderlig dette opplegget vil fungere for deg. Og så greit med leiligheten, håper du vil trives og få det godt der ;)