Hjelp til tolkning av prøvesvar :)
I dag har jeg vært på legesenteret igjen og til tross for at de ikke har fått svar på prøvene tatt 22.12.06 angående binyresvikt og d-vitamin, har jeg i hvertfall fått svar på stoffskifte prøvene og de er som følger:
04.12.06, helt normale i følge legen:
Fritt T4: 14.1
Anti-TPO: <35
TSH: 1.4
Fritt T3: Ble ikke tatt fordi legen ikke så vitsen!
Vitamin B12: >1450* (170-650)
B-Hemoglobin: 16.8
S-Jern: 17.8
S-Ferritin: 47
15.01.07, ikke vært hos legen angående disse verdiene enda:
Fritt T4: 13.9
Fritt T3: 4.7 (1.2-2.7 står det på aus.no men det står ikke stjerne på prøven, men kanskje SSA har andre verdier?!!)
TSH: 2.5
Anti-TPO: Ble ikke tatt denne gangen...
B-Hemoglobin: 17.2* (13.4-17.0)
S-Jern: 15.0
S-Ferritin: 61
Er også en del andre verdier som er blitt tatt prøve på, så hvis det er noe annet som er verdt å nevne så vennligst si i fra!
Blodprøvene mine er blitt tatt om morningen begge gangene og grunnen til at jeg har så høy B12 er muligens fordi jeg hadde b12 mangel for 3 mnd siden og nå har gått på triobe og sprøyter? Eller kan det ha skjedd at jeg har fått for mye og er blitt dårligere av det igjen, legen har jo ikke kommentert dette engang...
Synes også det er rart med de blodprøvesvarene, ringte labben i forrige uke og de sa de hadde sendt de av gårde men kunne selvfølgelig ikke gi meg verdiene...ÆSJ!!
Jeg lyktes dessverre ikke å finne referanseverdiene til Sørlandets Sykehus på nettsidene deres i disse trøtte kveldstimer, men kanskje noen andre som vet?
Noen andre som kan gi meg noen råd for hva jeg kan gjøre videre nå med alle disse symptomene og "normale" verdiene?
Tusen takk for svar!