me too... :shock:Sitat:
Opprinnelig skrevet av cat
Printable View
me too... :shock:Sitat:
Opprinnelig skrevet av cat
Når jeg begynte å fryse så sinnsykt for etterhvert mange år siden, var det akkurat som om hele ryggmargen var solid is og det strålte isenede kulde ut til andre steder i kroppen. Forferdelig, forferdelig kaldt... Men det er jo ikke samme plass som dere beskriver da ;)
Jeg og har merket den kuldefølelsen i brystet. Spesielt etter fysisk aktivitet. For meg kjennes det ut som at det er lungene som er slitne.
Når jeg merker det tror jeg at jeg holder på å bli forkjølet eller få lungebetennelse.
Ja, Tor, det høres kjent ut !
Jeg føler det mest i og utenpå halsen; du kan lese om det i noen av mine tidligere innlegg; en "mentolpastill-følelse", som jeg også kan oppleve i brystet, magen, nedover armene og opp i ansiktet. Hode og ansikt koker helt, noen ganger, og det suser i hodet og ørene.
Det er godt å se at andre kjenner noe lignende...
Jeg har normal TSH, ft4 og ft3 innenfor ref.verdiene, men lavt. Ja ja... :?
ja da må det kanskje ha noe med stoffskifte å gjøre. :? Jeg har følelsen fortsatt, men det har heldigvis roet seg litt. Kommer og går. Det stråler også oppi tunga/halsen....litt diffust. Rart det dukka opp hos meg dagen etter jeg slutta med Levaxin...for så og øke på de neste dagene. Håper nå at kroppen justerer seg tilbake til mitt vanlige stoffskifte igjen og at isingen da forsvinner. Men har faktisk hatt det før jeg begynte med levaxin men ikke like plagsomt som nå.
hva var grunnen til at du sluttet med Levaxin?
Er stoffskiftet i orden eller har du begynt med annen medisin?
jeg slutter med levaxin fordi jeg velger å tro på fastlegen min som mener jeg ikke har lavt stoffskifte...selv om blodverdiene,,,altså TSH har vært litt over referanseområde. Jeg har siste halvåret hatt kontakt med 2 private leger. Det startet med en hudlege(hadde kviser i hodebunnen) som mente jeg hadde stoffskifte og endte etterhvert opp hos en annen spesialist(som jeg trodde var ekspert på stoffskifte) men som hevdet det var matintoleranse og ikke stoffskifte.(Fryktet også litt at diagnosen alleredevar stilt på forhånd før legetimen....dvs. MATINTOLERANSE). Siste månedene har jeg vært på diett og hatt store utgifter i forhold til kosttilskudd og allergitesting...det har vært en ekstra belastning psykisk, i tillegg til at jeg har blitt ganske forvirra av å forholde meg til ulike diagnoser. Jeg satser derfor på at mine problemer har en psykisk årsak/stress...og legger foreløpig eventuelle stoffskifteproblemer på vent, og forhåpentilgvis også jakten på en forklaring på diffuse symptomer.
Høres forvirrende og slitsomt ut, ja.
Lavt stoffskifte kan gi mange og diffuse symptomer som hver for seg kan tolkes som det meste. Så vær på vakt hvis du merker forverring etter at du slutter med Levaxin.
Men uansett, satser på at du finner ut av hva det er som er galt.
Hvis du får en diagnose som krever spesiell (og dyr) diett, kan det være at du har rett på grunnstønad fra NAV.
Tor, ditt ft4 var jo ikke så lavt, det er derfor det kanskje er noe annet.
Mulig at noen menn får dårlig virkning av levaxin, det varen her før som kunne hive i seg hvasomhelst, ogslå flere liothyronintabletter, uten å merke noe. Men Armour Thyroid hadde virkning.
Det er en gutt/mann på thyroid.about.com forumet nå, det ble tilfeldigvis oppdaget at hans TSH var 90-noe og hans ft4 var 0,6(0,8-1,8). Han ble dårlig av thyroxin, prøvde å slutte og følte seg bedre, og prøver nå igjen....han skriver han haddedet bra før. Men jeg er ikke så sikker.
En kan jo mistenke Tietzes syndrom, osteocondritis eller liknende.
Jeg har selv hatt smerter i brystet som stråler ut fra brystbenet.
Disse forsvant da jeg begynte med Armour og har vært borte helt til i vinter. Etter dette har jeg økt dosen og nå er det borte igjen.