Kan noen se på prøve svarene mine ?
Kan noen fortelle meg litt om blodprøvene jeg har tatt ? jeg har fått Neo-mercazole - 6 tabletter daglig og 8 tabletter betablokker, begynte på lørdag men føler meg like dårlig ennå, hvilepuls (liggende ) på 125 og hjertet flyr, er svimmel og vekten har rast med 7 kilo på 2 uker ( godt for en overvektig kropp :D ) har også fått bi lyd på hjertet og det var visst pga stoffskifte sa legen (jeg går til spesialist på sykehuset)
FrittT4 = 45 (ref 9-22)
FrittT3 = 23,6 (ref 2,3- 5,7
Alat = 80 (ref < 45
TSh = 0,02 (ref 0,20 - 4,0
ATPO = 350 (aner ikke ref på denne,men er det det samme som Anti tpo ? )
Håper noen kan veilede meg litt om alt dette og hva jeg skal gjøre fremover, er for tiden sykmeldt i 3-4 uker
Er skikkelig dårlig nå og er redd
Har høyt stoffskifte og går på Neo-m 6 tabletter daglig av 5 mg, 8 tabletter av 20 mg med beta blokker.Begynte på disse medisinene for 4 dager siden. Det som bekymrer med mest er ikke at jeg ligger rett ut på sofa`n og er kaputt,men at jeg har gått ned 8.5 kilo på 2 uker, fortsatt har smerter i brystet ( ultralyden var ok) at jeg blir skikkelig tung pustet etter 10 meters gåing og at jeg har fått diare og magekramper, mistet matlysten før jeg ble satt på nye medisiner. hvilepulsen ligger ennå på 110 og hjerte banken er nesten konstant.
Jeg er helt utslitt, skikkelig redd og føler meg helt jævelig. Er sykmeldt og i dag sykmeldte fastlegen våres mannen min, for noen må ta seg av barna også.Er det "normalt" å være så tung pustet ? jeg går fra sofa`n og til badet og peser og puster tung. mannen min trodde jeg hadde kols ,men røntgen bildene var fine.
Seriøst , jeg vet det bare har gått 4 dager siden jeg gikk fra Levaxin og til neo-m ,men jeg er sååååå redd for hjertet og lunger, har fått skikkelig dødsangst.
Har også diagnosen hypermobil og regner med at dette gir smerter i muskler og ledd.
Ps: beta blokker hjelper i ca 2 timer og så er jeg helt skjelven og kaputt igjen. Tar 2 tabletter 4 ganger daglig
Uff dette ble rotete,men det er hodet og kroppen min også. :cry: