Spennende diskusjon. Mange mennesker her med mye omløp i hodet ;)
Jeg tror heller ikke at ME = hypotyreose, men jeg synes det er fryktelig vanskelig å forsøke å finne ut av om jeg har ME eller ikke. Jeg har da også fibromyalgi. Likevel kjenner jeg mange med fibromyalgi, men ingen med så omfattende smerter som jeg har. Så hvor hører resten hjemme?
Etter å ha lest på kris sider og litt andre steder om binyrebark-trøtthet så har jeg fått en ny "vondte" å vurdere ;)
kris - dette post-exercise fatique, er dette det at man blir så dårlig etter trening? Jeg må forsøke å trene jevnt og trutt. Hvis jeg ikke trener får jeg slike og slike smerter, men hvis jeg trener så får jeg andre smerter. Siden alt gir smerter (og utmattelse), velger jeg å trene. Men jeg orker ikke høyt tempo, og hvis jeg går over mine egne grenser, kan jeg bli skikkelig dårlig i mange dager. Har forresten så og si alltid en indre skjelving, denne er alltid økt etter trening. Så hvor passer dette inn?
Jeg har kanskje hatt lavt stoffskifte det meste av mitt liv, men "kjent" i noen år, og "behandlet" i enda færre år. Jeg har aldri vært plaget med høyt blodtrykk. Men heller ikke særlig lavt blodtrykk, så vidt jeg vet.
Blodtrykksfall? Ja, blir svimmel og "forsvinner" litt når jeg reiser meg brått, men det er visst ikke blodtrykksfall. Fikk testet dette sist hos legen. Først lå jeg og tok blodtrykket, så reiste jeg meg opp og tok det igjen: 125/80 liggende og 115/70 stående. Normalt blodtrykk skal være 120/80. Legen sa at det var ikke unormalt med mitt blodtrykk på noen måter. Så hva feiler jeg da?
Kan jo nevne at ved alle slags sykdommer og lidelser så får man jo ikke alltid ALLE symptomene, så man kan godt feile noe selv om man ikke har alle symptomene som kan opptre ved den lidelsen. Men dette vet jo selvsagt dere oppegående mennesker ;)