-
Hei Lilja, ikke fortvil. Du har det litt øft fordi du ikke har kommet opp i riktig dose ennå. er deppa selv hvis jeg ikke har riktig dose.
Ikke skyld på deg selv.
Hvis du hadde hatt lavt stoffskifte pga. anorexi, så hadde din TSH vært lavere, mener jeg. Det er nok ikke årsaken.
Kan du ikke ringe til thyreoideaforbundet og høre om det er en likemannsgruppe i nærheten?
De fostår deg.
Hilsen
Nora
-
Takker for fint svar :) Jeg liker ikke prate med folk jeg for er for sjenert til det jeg uff så kontakte mennesker uff der er ikke jeg flink , føler meg bare i veien at meg kan ingen prate med og ikke vet jeg hva jeg skal si. Men skulle ønske noen forsto meg ja. Jeg prøvde få Uføretrygd for Psykologen sa kanjse jeg trenger litt pause fra sånn Jobb mas da men nei det fikk jeg ikke men jeg hadde nok trengt det jeg klarer ikke jobbe men jo da må prøve sikkert snart men hva er vits da jobbe så bli sykemldt hele tiden kansje er ikke for at jeg ikke gidder og jobbe jeg prøver jo og gjøre husarbeid hjemme men jeg ser jo hvordan skulle jeg klart og jobbe som bli sliten av alt og griner for at jeg er sånn. For før var det ikke sånn da jobba jeg og sto på :) Ikke at jeg hadde luksus jobb men Renholder men det er jo hardt nok :) Jeg ville ha jobbet som det igjen jeg men klarer jo ikke det som jeg er nå :,( Nei og jeg syter he he leeeeer av meg selv :)
-
Hva skjer om jeg slutter ta Levaxin? Det var jo en periode jeg ikke brukte de for jeg viste ikke at jeg MÃ…TTE ta de :,( Jeg hadde det jo samme da noen ganger litt bedre men kansje noe jeg tror.
Bra at det kansje ikke er Anorexia som har gjordt at jeg har fått lavt Stoffskifte men det tror jeg da :,( Så lurer jeg på kan man samle en del vann i kroppen hvordan ser man det sånn vannansamling? Hvordan bli kvitt det ? Har hørt man kan ikke trene det bort .
-
Husk du er ganske tynn hvis du veier 52 kg og er 163 cm.
Jeg veide 55 kg og nå ville man sagt jeg var litt tynn. Jeg var normal dengang....
Når du ikke tok levaxin, kjørte du kanskje istedenfor på adrenalin og ren vilje. Unge mennesker kan faktisk være veldig hypo og bare gå på viljen og adrenalin alene...det var en innom her som var ganske ung og som hadde enn TSh å 80-noe og etter flere år som hypo var hun i full jobb til det sa stopp og hun sovnet på jobb....
Det er lurere å ta sin levaxin for at kroppen kan helbrede seg selv. Thyroxin påvirker gentranskripsjonen og det sier seg selv at det tar en lang tid før alle cellene fornyer seg og kroppen helbreder seg selv.
Forresten, prøv å legge merke til om du reagerer på multivitamintablettene med jod (det var deg som kjøpte dem? Husker ikke helt. Jeg ble litt gira av sånne og så ble jeg trøtt etter 5 dager fordi jeg reagerer på jod)
Hvis du ikke merker noe er alt ok.
Det er bra å spise alle 3-4 timer.
(Det var en artikkel i Thyra ifjor hvor en anbefalte alle 2 timer for at stofskiftet skulle være høyt nok)
-
Ja har brukt Multivitaminer nå i en uke snart har ikke merket at det er værre nå med dem :) Jeg har ikke gjordt noe før for og gå ned i vekt var tynn og hadde god forbrenning. Men så gikk jeg oppe noen skarve kg for jeg begynte med P- Piller og da var det gjordt jeg veide da ca 49 kg der trivdes ikke jeg sluttet med de og begynte og pine meg selv med slankemiddel og lite mat og trening og trening dagen langt til jeg var så tynn tynn da måtte jeg flytte hjem for samboern min orket ikke ha meg mer ville ikke ha ansvaret om jeg døde og at jeg bråka og humøret var helt på tryne.
Bodde hjemme en stund og det blei ikke bedre der fikk hjelp av Psykolog men da man er sta nei ikke et gram opp skulle jeg heller ned ennå jeg var på det minste 35 kg ned og ned hvordan jeg klarte og snu var for at jeg stolte du blir ikke tjukk du går ikke over 45 kg der du var som frisk passe på det vi la la ja hm gikk en tid hvor ikke jeg veide meg og vips 48 kg så sa psykolgen det er nok der du skal være sa han så vips gikk det over 50 og så meste jeg husker tror jeg er 53 så nå sist lørdag veide jeg 52 kg igjen men jeg lever ikke godt jeg stresser for er jo så redd og være på det 50 tallet et sted at jeg har det ikke bra her.
Jeg må vell godta det men om jeg klarer føle meg trygg på at jeg står på 52 viss jeg slapper mer av tør utfordre meg litt mer på matveien ja uff ditt vet jeg ikke når jeg tør da jeg ser hvor langt opp jeg er enn der jeg trodde jeg sku havne da jeg tok et valg :,(
Glemte si at jeg bor med samboern min igjen nå og det går bedre men jammen om jeg har rart humør og maser og er jo ikke vente man blir lei meg som jeg er , er jo lei meg selv og vil ikke leve snart. Men når skal jeg dø da har jo sagt det siden jeg var 20 år og nå 27 år trodde ikke jeg skulle leve til nå er jeg snart gammel jo :,(
Er mye trøtt, er som jeg ikke gidder og stå opp om morran blir sein frokost noen ganger :,( Men orker ikke he he rare meg . Noen ganger er armene mine rare de vil ikke noe. Så da jeg har trene på Trimsykkeln her hjemme da føles det som jeg går inn i Koma øynene vil bare igjen jeg må tvinge de opp og jeg må legge meg ned nesten som svime er koook varm og deler av kroppen kald. Jeg får fortsette og ta Levaxin litt til da må ikke gi opp nei :)
-
Mangler noe?
Jeg lurer på noe jeg mister litt mer hår synes jeg enn :,( Så har leppa sprukket og blør av og til :,( Er det kansje for at jeg mangler noe eller SNUFS
-
I homeopatverden heter det bla. a. at man kan mangle salt hvis leppa sprekker.
Litt buljong skader ikke, hvis du vil prøve salt.
-
-
HEI. Vet ikke om det hjelper, men jeg tar folinsyre, og håret tyter ut!!
Hår og negler er ikke ett av mine Hypo-bivirkninger.
Sur og sliten jeg, stakkars mann og barn!!!
-
Uff stakkars deg håper du blir bedre :) Jeg er og av og til sur og deppa da er det stakkars samboern min he he :) Klemz Takker for tipset :)