-
Sv: Pundas dagbok
Den 2 juli startet jeg på Armour...men jeg kan ikke forstå hvorfor Øverbye har dosert meg til 1 tablett ala 15 mg daglig. Jeg har økt selv til 45 mg, men kan ikke øke mer, fordi jeg får ikke tak i mer Armour. Det er sommerstengt til 29 juli. Tar 100 mikrogram levaxin i tillegg siden Armourdosen er så lav. Merker jeg skulle økt nå, hodepinen og muskelvondtene kommer snikende sammen med en smule velkjent tåke i tankegangen. Regner med postgang pluss bestilling i apotek gjør at jeg tidligst kan starte doseøkning første eller andre uken i august. Suuuuuukk, hjertesukk...Er kun 100 tabletter i boksen på 15 mg. Fryktelig lite. Og kjempedyrt!
-
Hva F... er det for dose!!?
Visste ikke at thyroid fantes i så små doseringer.
29. juli er for lenge og vente - du skal jo dosere oppover -
smått og pent. Ikke stoppe nå :sad:
kednej1
Jeg ser nå at du har stengt for Personlige Meldinger -
jeg tror ikke du vil komme til og angre på og åpne opp for PM'er ikveld ..
-
Oi jeg visste ikke at jeg har stengt for PM, skal se på det nå (hva i alle dager har jeg klart nå da.. :shock: )
Den er visst åpen, PM. Gikk meg litt vill, klarte å sende deg 2 beskjeder. Beklager så mye "noobinga" mi :oops:
-
Mod sendte meg en mail at de åpnet den for deg pga hva jeg skrev -
og selvfølgelig fordi du er i en nødsituasjon trost1
-
Dere som går hos Øverbye bør oppdra ham litt, han starter alt for forsiktig med thyroid. :lol:
-
Ja jeg er enig Vigdis. Jeg er i villrede litt nå, jeg fikk ingen info fra ham om hvordan jeg skulle utføre overgangen fra Levaxin til Armour. Bare "trapp opp til du føler deg bedre." Og 20 min.før frokost.
Jeg tar nå 60 mg Armour om morgen, og 100 mkg Levaxin om kveld før sengetid.
Når skal jeg trappe ned Levaxin? Når jeg har nådd 90 mg Armour?
Og skal jeg trappe ned eller bråslutte?
Jeg er jo engstelig, for jeg har en liten datter på halvannet år, og jeg er redd for den store smellen som jeg har hatt så mange ganger før.
-
Begynn å trappe ned Levaxin med en gang, og øk Armour. Jeg skjønner du er redd for smell. Men en ting kan du gjøre for å mildne en eventuell smell: Ta Armour på kvelden når du legger deg, det styrker binyrene. Det står om dette flere steder på forumet. jeg fant kun denne forskningen nå, det er kanskje noe mer andre steder om dette http://jcem.endojournals.org/content/93/6/2300.abstract
-
Tusen takk for svar. Hvor mye skal jeg trappe ned Levaxin, og hvor fort? Hvor mye Armour skal jeg øke?
-
Du må prøve deg fram. Ikke øk mer thyroid enn den T4 du fjerner fra Levaxin. Mange sier vel ca 0.5 grain eller 30 mg hver fjortende dag i økning. Men du bør bremse litt rundt 3 grain eller 180 mg. Du må uansett ved et slikt bytte regne
Med en periode med litt underdosering. Øker du for raskt risikerer du overdoseringssymptomer.
Men det kan hende at du trenger mer enn 3 grain, det vet du ennå ikke vink11
-
Hallo alle engler her inne! Jeg har nå øket thyroid til 90 mg ila 1 mnd, og tar fortsatt 100 mkg levaxin. Starter seponering i kveld til 75 mkg. Men de siste par ukene har jeg merket kremting, trykk i halsen, og i dag kjenner jeg at høyre siden av kjertelen har hovnet opp en del. Jeg har ikke vært overmedisinert tror jeg. Noen som vet hvorfor jeg er hoven? Formen vipper fortsatt som før opp og ned, men er ikke jevnt over 100 prosent kun deprimert lenger. Jeg er en smule hissig og irritabel (men er i en litt kinkig livssituasjon akkurat nå også da. ). Noen som vet hvorfor jeg har hovnet opp i halsen høyre side? Har ikke time til endo før 6 september. (tviler på han hjelper uansett)