Periodene når man endrer medisindose er ofte noe av det verste, det har det i alle fall vært for meg.
Printable View
Periodene når man endrer medisindose er ofte noe av det verste, det har det i alle fall vært for meg.
Jeg har ikke fått noen medisin, nei.
Sist jeg var hos legen gjentok hun at det ikke kunne gis noen medisin med sånne prøvesvar som jeg har, men hun skulle konferere med en endokrinolog ... så får vi se. Jeg har også vært på ct-røntgen av halsen, som fortsatt varmer som en varmeovn på full styrke, mens resten av meg fryser ... Jeg tror ikke den undersøkelsen var nødvendig eller vil gi noe svar; jeg har tidligere hatt både ultralyd og scintigrafi, og alt var normalt.
En bekjent av en bekjent som jeg snakket med, (som er barnelege) mente at mins symptomer kunne tyde på binyrebark-problemer, men hun var usikker, da det jo ikke var hennes felt.
Jeg har ikke gitt opp håpet om å få prøve tyroxin enda.
Hvis du ikke får hos den legen du går hos, så kan du jo vurdere en annen.
Jeg har jo gått til en som er privat, fastlegen min ville sikkert ikke gitt meg Levaxin.
Etter starten på Levaxin så roet det hele seg ned igjen, helt til jeg skulle trappe opp til 50....
Nå har jeg gått en uke med trykk i brystet, hjertebank (men, pulsen min er ikke høy, rundt 60-70), skjelvinger og en indre uro som ikke er noe særlig behagelig.
Har også en kløe i halsen og føler ofte trang til å hoste.
Hvor lang tid kan det ta før dette roer seg ned?
Synes det er litt skummelt, særlig i forhold til hjertet(infarkt?).
Bør jeg gå ned til 25 igjen?
Skal ta blodprøver om en uke.
Ellers så er humøret bedre og synes energien også krabber ørlite grann oppover! :D
Om det ikke gir seg etter ca 3 uker så ville jeg ringt legen. Jeg hadde det akkurat som deg når jeg startet medisineringen. Hos meg gikk det over etter 2 - 3 uker etter økning så roet det seg litt og litt, helt til neste økning. Ubehagelig er det absolutt, det kan jeg skrive under på. ;) Men om kroppen trenger det skal den få det tenkte jeg den gang...
Du tror ikke det kan være farlig da, Anne Ma?
Tenker på om hjertet tar skade av det?
Har et skikkelig trykk midt på brystet.
Kanskje jeg bare er litt pysete...
Så lenge det ikke er over lang tid så tror jeg ikke det. Men kanskje Nora eller n'Finn vet om noe annet.
Så langt jeg vet skal det tid til for å ødelegge hjertet. Noen uker er ikke lenge egentlig. Jeg selv har hatt lange perioder med hard hjertebank, men hjertet mitt er helt fint. Jeg vet at hypersymptomer i lengden kan slite på hjertet, men tror ikke det gjør noe for en kort periode.
Jeg vil råde deg til å ringe legen din om du synes hjertebanken er for heftig til å gå med. Eller legevakten.. :!: Det er ikke bra om du er redd heller, sliter en helt ut :)
Synes nesten trykket eller knipet i brystet er verst.
Men tror kanskje jeg ringer legen i morgen for å høre.
Men som du var inne på Anne Ma så vil man jo helst ikke ned på dosen heller....
For meg føles det som det er en luftboble som ligger og trykker og vil igjennom hjertet. Veldig ekkelt faktisk.
Det er bedre å være trygg enn utrygg, uansett. Nå som du har startet behandlingen så er du i gang. Kan være du bør minske dosen med 12,5mg (en halv 25mg tablett) og så øke oftere med liten dose. kanskje ubehaget blir mindre da.
Selv følte jeg at jeg spant på tommgang. Masse fart og ingen energi om du skjønner. Pluss hjerte greiene. Veldig stressende fase for meg i hvertfall.
Hei!
Jeg har nettopp begynt med Levaxin 25 mg. Dette skal jeg gå på i 6 uker før jeg skal til legen igjen. Vet ikke om jeg har hatt noen bedring på disse to ukene men jeg var kvalm og hadde en voldsom diarè de første dagene. For meg var det en lettelse å få denne diagnosen - mange brikker falt på plass.
Gitte