-
Slik jeg tolker kroppen min så kommer dette uten grunn og uten forvarsel. Jeg kan føle meg helt ok, dra på butikken og så nesten ikke har krefter til å gå hjem. Helt knust etterpå og bruker laang tid på å komme meg igjen. Jeg selv har bare tenkt at det er de kjemiske prosessene i kroppen som holder på med et eller annet ;)
-
Hadde sånne "koma episoder" før jeg startet opp på levaxin.
Enkelte ganger føltes det som om jeg sov med øynene åpne, og midt blant folk :shock:
Hadde i den perioden også en voldsom trang til søtt!
-
Oisann, som jeg kjenner meg igjen. Er stuptrøtt for tiden, klarer meg akkurat gjennom middagen, men begår jeg den tabbe å sette meg ned med avisen eller tv er det akkurat som bryteren blir slått av. Klarer heller ikke stå imot, selvom jeg vet det kommer til å skje...hver gang!
Har tenkt at jeg blir for sliten på jobben, har ny jobb og da er det mye som må læres og huskes. Men kansje det bare er sånn uansett? For helgene er jo ikke stort bedre. Det sosiale livet skrumper til ingenting, orker rett og slett ikke tenke på å besøke noen ettersom jeg i arbeidsdagen bare gleder meg til å få dra hjem og slappe av.
-
Verker dere i armer og ben når dette skjer.. og er det slik at dere våkner opp etter å ha sovet på dagtid, med litt mindre smerter enn når du først la deg?
Er det slik at disse episodene kommer igjen og igjen?? Jeg kan ha det hver dag i ukesvis etter en slik episode som jeg forklarte i min hovedpost. Eller det kan gå 2 uker hvor jeg føler meg noenlunde bra, så skjer det i forbindelse med at jeg tar ut for mye energi.
Jeg har også hatt urnormal tretthet iforbindelse med lavt stoffskfite. Men dette er noe annet. Jeg verker i hele kroppen og føler at jeg har blitt dopet ned. Alt går i slow motion...
-
Jeg begynte å verke i hender og føtter. Nå verker jeg i hele kroppen. Det fosvinner ikke lenger enn noen timer av gangen nå desverre. Ser ut til at de på vei til å bli kroniske..
Ellers kjenner jeg ikke smertene like godt etter at jeg har sovet, men de dukker fort opp igjen.
Hos meg kommer og går hyppigheten av disse tingene i bølger med hvor bra eller dårlig jeg er. Prøver å balansere det meste i livet for å ikke provosere det, men er ikke så flink til det.. :wink: :lol:
Når jeg er dårlig har jeg lammende tretthet hele tiden, men da kommer det slike "anfall" hvor jeg er så sliten at jeg tror jeg kommer til å besvime. Klarer nesten ikke bevege meg og alt blir alt for tungt.
-
Huff.. kjenner at jeg stresser masse rundt dette her. Klarer ikke å jobbe og vil jo ikke annet enn ut i arbeid igjen. Slik som jeg har det nå, så er det helt umulig.
Er vel mange følelser å takle samtidig som man ikke vet om det er "bare" stoffskifteproblemer som er årsak til alt eller om det er noe mer som foregår.
Takk til dere alle for at dere tar dere tid til å svare. Om det ikke løser problemet, så hjelper den støtten dere gir utrolig mye.
Shanita
-
Shanita, har du også varmeintoleranse?
Tåler du sol?
Jeg kom til å tenke på noe i går, nå må du ikke bli skremt altså, for jeg fabler jo bare i villfarelsen ;) Men jeg lurte på Lupus for ditt vedkommende... Det er også en autoimmun sykdom.
Ditt lave stoffskifte, er det pga antistoffer?
-
Nei.. har ikke antistoffer, Stina.
Ellers så kan jeg sitte korte stunder i solen uten at jeg føler det helt grusomt, men jeg trekker meg helst tilbake i skyggen. Blir ikke dårlig eller noe sånt, men jeg svetter noe helt forforedelig.
Ellers er det slik at jeg klarer ikke å gjøre den minste ting uten at svetten renner av meg. Henger jeg opp tøy, så ser det ut som om jeg har nettopp avsluttet en treningsøkt.
Lupus er jo en tanke... men har mer eller mindre slått det fra meg etter jeg ble testet for sjøgrens. Har ikke forhøyet ANA, og heller ikke protein i urin.
Shanita
-
Kan det være at du er for høyt dosert på tyroksinen?
Er formen svingende, slik at du er våken og rastløs og så sliten, eller er du trett hele tiden? Hvordan er søvnen?
Får du vite resultatene av blodpøvene selv slik at du kan følge med på når du fungerer best?
-
Shanita :D
Har du fått sjekket alle antistoffene mot kjertelen eller bare anti-TPO?