Stakkars deg vennen! Blir nesten nervøs på dine vegne jeg :( Så rart at endo ikke tror på deg, spesielt siden flere sier at de har det samme symptomet som deg. Håper de finner ut av det snart! *klemme*
Printable View
om en mnd til.
synes dette var lenge å gå å vente når jeg dtadig går rundt med puls i 105 +-.
jeg bekymrer meg, for at det er noe farlig.
Hei!
Hvordan oppfører pulsen din seg? Er den konstant 105+-? Jeg har hatt høy puls i over 3 måneder nå. Den er 80 når jeg sitter, og 120 når jeg står/går. Stoffskiftet mitt har vært opp og ned uten at dette har hatt noen innvirkning. Hvordan er stoffskifteprøvene dine?
Regner med det er 24-timers ekg du skal ta? Jeg har netopp tatt det.
Men i påvendte av ekg, så husk at en moderat høy puls er mer ubehagelig enn farlig.... :)
Lykke til!!
Mvh Maia
hei og takk for svar.
hos meg er det sånn at pulsen plutselig stiger, gjerne rett før jeg sovner om kvelden,da ligger jeg jo helt rolig i senga.
også noen ganger kan det kjennes ut som hjerte skal hoppe ut av brystet på meg, kjempe vondt.
er ikke noe jeg går rundt med hele tiden kommer bare helt plutselig.
om kveldene tar jeg ofte betablokkere før jeg legger meg
det ble oppdaget i desember at jeg hadde hypertyrose, hadde veldig høye verdier.
begynnte så med medisiner, på de neste prøvene viste det seg at jeg ikke hadde antistoffer.
så da var det postpartum jeg hadde fått.
dvs at det kom etter fødsel og ville gå over av seg selv.
siden jeg begynnte med medisiner og kroppen ordnet opp selv samtidig, er jeg nå blitt hypo.
så går og venter og håper at verdiene vi ta seg opp på egen hånd
på 80 slag i minuttet?
sitter her og skjelver og skjelver, har gjort det i hele dag.
skal ta betablokkere når jeg legger meg.
skal ta ekg om 2 uker nå
Men hva er din normale puls?
Min er 72 normalt.
Min puls gikk opp til 80 engang jeg testet ut for moro hva som hendte når jeg tok 50µgpluss 5µg lio mer enn vanlig. Mer skjedde egentlig ikke. Ingen skjelving.
(Det anbefales ikke å ta mer enn man skal men jeg hadde hyposymptomer og bihulebetennelse i flere uker og det virket ikke som om kroppen tok opp levaxinen).......
skjelving og rare følelser kan muligens hjelpes ved å ta kalktabletter , jeg tar dolokalk som jo har magnesium også, det er helt vanlig å mangle magnesium ved hypo.
å takk!
det skal jeg jammen meg prøve!
kjøper du de på helsekost?
men tror jeg vil vente til etter jeg har tatt ekg, og se hva de sier.
skjelvingene forsvinner med engang jeg tar betablokkene,så er jo litt rart.
kjenner forresten det dunker puls i øre, tinning og magen akkurat der ribbeina slutter.
rart
Jeg skjelver som et ospeløvnår jeg er lav. Har tatt ekg, men har ingen utslag som ikke er innen for normalen. Jeg har aldri tatt pulsen da... :wink:
Dolokalk--Rui helsekost er importøren, det er helsekost.
Det fins også noen andre som er bare magnesium , fra andre leverandører.
Jeg ville prøvd det uansett ekg, fordi man jo kan ha alskens hjerterytmeforstyrrelser av lavt magnesium men legene finner vanligvis ikke ut av det. Husk Anja ANdersen, som besvimte osv, men hun fant ut lenge etterpå at det var lavt magnesium.....Man kan ligge på intensive og alt mulig, og få pacemaker , uten at de kommer på at det er lavt magnesium. De får vel ikke skuterturer til svalbard som returprovision for å tenke på magnseium.
kalium og natrium sjekker de alltid.
er så utslitt om dagen at jeg stadig må legge meg.
så i stad skjedde det som skjer ofte.
jeg sovna og våknet med vanvittig hjertebank, klarte ikke komme meg opp av senga la bare og rista.
ble kjempe dårlig.
rart at det skjer etter jeg har sovna liksom.
har forresten tatt blodprøver pga hjertet, har ikke hørt noe. bør jeg ringe å spørre? eller skal jeg stole på at legen ringer hvis det er noe?