Sv: Ble redet av magnesium olje (Ancient Magnesium)...
Hej igen. Jag lägger in mitt inlägg igen, men på svenska (mitt modersmål) så att det inte blir något missförstånd med googles översättningsfunktion som jag använde i förra inlägget:
Jag har börjat med Magnesiumolja för att försöka få upp värdet på DHEA. Jag undrar hur mycket man ska ta. Jag har köpt en sprayflaska med 200 ml och sprayar 4 gånger i handen och smörjer in på in främst på armar och ben eftersom jag har eksem på axlar och rygg. Jag gör detta morgon och kväll och låter det sitta kvar hela dagen/natten – tycker inte att det svider så mycket. Jag vet inte om det är för lite jag tar. Kanske skulle det vara bra att öka?
Jag känner mig lite stressad och har fått högre puls (kring 100) efter jag börjat med Magnesium Oil.
Är det någon som märkt något liknande?
Hassan, hur märkte du att du kunde minska kortisonet?
/Ann
Jeg opplevde dette ved stadig tilførsel av magnesiumtilskudd. Jeg fant ingenting om det på nettet. Men hver gang jeg unnlot å ta det forsvant uroen, stressfølelsen og den noe høyere pulsen. Så nå tar jeg ikke tilskudd av det hver dag, men av og til og da får jeg ikke samme reaksjon på det.
Det låter som att vi får samma reaktion av magnesiumoljan, Eirin. Undrar vad det beror på. Överkänslighet? Att det inte finns behov av magnesium? Har du märkt positiva resultat också?
Jeg brukte ikke oljen, men magnesium i tablettform. Jeg aner ikke hva det kan skyldes, som sagt fant jeg ingenting om dette på nettet når jeg forsøkte søk der. Men prøvde flere ganger med daglig tilskudd og det gav samme resultat, stressfølelse og høyere puls. Og det roet seg med en gang jeg sluttet. Jeg begynte med magnesiumtilskudd pga ekstracystoler og kribling i bena. Kriblingen i bena er borte selv om jeg nå sjelden tar tilskudd og ekstracystolene har jeg fortsatt til tider. Har du forsøkt et opphold i inntak av oljen og merket noen endring i stressfølelse og puls?
Der findes flere forskellige magnesium-forbindelser, fx magnesium-citrat, magnesium-karbonat, magnesium-oxid (også kaldet Magnesia)
Man kan have forskellig gavn af dem hver især, har jeg forstået. Nogle af dem er svære, andre lette at optage for kroppen.
Hvis man får det dårligt af at indtage magnesium, kan det være fordi, man mangler kalk, læs fx her https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=5218
vink11
Sv: Ble redet av magnesium olje...
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Hassan
Jeg håper at du får positive virkninger med Magnesium Chloride som meg, og skriv og fortell oss dine erfaring med Magnesium Chloride.
Hei Hassan vink3
Kjempeinteressant det du har funnet ut om Magnesium olje. Jeg lurer på om man får tak Magnesium Chloride i Norge og eventuelt hvem som fører produktet.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Eirin
Har du forsøkt et opphold i inntak av oljen og merket noen endring i stressfølelse og puls?
Jag har haft uppehåll ibland och då har pulsen blivit lägre efter någon dag. Jag ska nog försöka ta en lägre dos och ta calcium samtidigt (tack för tips Nielsigne) så kanske det går bättre.
Jeg læste i dag en tråd med gode råd om vitamin b-6, og jeg poster et citat fra den her, fordi det har høj relevans for alle, der vil ha resultater med tilskud af magnesium. Jeg tager selv en multivitamin men så en blandet b-vitamintablet ved siden af, bruger denne: http://www.naturoghelse.dk/shop/mult...stk-1919p.html men tager så yderligere en tablet med b-6 hver dag. Man skal helst ta den sammen med sin magnesium, men det er så lige, om man kan huske at gøre det på den måde - jeg kan som regel ikke :mrgreen: men jeg antager, jeg under alle omstændigheder får mere ud af min magnesium ved at ta ekstra vitamin b-6.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Erik Kirchheiner skrev i 30 år og indtil sin død i februar 2010 utallige artikler og bøger om kostændringer, vitaminer, mineraler, aminosyrer, fedtsyrer og naturmedicins betydning for et godt helbred. Han holdt utallige foredrag om kropsvenlige næringsstoffers indflydelse på krop, psyke og adfærd. Han var kendt for sin kompromisløse holdning overfor urimelige forhold på sundhedsområdet, som gør det vanskeligt at forbedre folkesundheden. Kilde: Lnsnatur.dk
Magnesium / B-6 mangel
Nyt perspektiv på sygdomsårsager og alternativ behandling.
Af Erik Kirchheiner
- Forord: Den usynlige skov
- Patienten, lægerne ikke kunne diagnosticere
- Magnesiums funktioner i organismen
- Magnesium som en mega-mangel
- Hvor meget magnesium til - hvem?
- Har man sagt Mg, må man også sige Ca
- Mg/B-6-mangel - et epidemisk mønster
- Kramper og Vokseværk
- Migræne og Epilepsi
- Karpaltunner syndrom
- Hjerte- og kredsløbslidelser, åreforkalkning og andet