Sv: ”Kronisk autoimmun atrofisk thyroiditis”
Feberen er borte, så det var nok bare et bluss.
Mandag økte jeg dosen tyroid, og kroppen har tålt det veldig godt. Det er nesten som jeg kjenner en aldri så liten utålmodighet etter å øke snart igjen. :D
Jeg har i over et år nå slitt med min venstre hel-sene som lett blir betent. Den har konstant vært hoven og øm. I dusjen i dag merket jeg til min store glede at det ikke var ømt mer. Og klumpen var nesten borte! Kanskje det kan bli fjellvandring til sommeren igjen? xx6
Tror jeg har et "bluss" idag jeg også, som begynte sent i gårkveld.
Men ingen temperaturøkning, har 36,5 om morran som jeg har hatt de siste gangene jeg har målt.
Jeg har det litt i halsen og kjenner jeg er litt tung.
Og verre blir det ikke, om tidligere erfaring skulle slå til.
Men lengere.......det kan det bli. Svært leeeenge kan det bli.
Og det er bare så jævlig irriterende, kan jeg ikke se å få en feber å bli ferdig med det - sukk.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
n`Finn
Og verre blir det ikke, om tidligere erfaring skulle slå til.
Men lengere.......det kan det bli. Svært leeeenge kan det bli.
Og det er bare så jævlig irriterende, kan jeg ikke se å få en feber å bli ferdig med det - sukk.
:lol::lol::lol: Unnskyld at jeg ler, men denne kjenner jeg igjen. Jeg har vært slik i mange år, familien kan ligge strødd med 40 i feber, mens jeg i "beste fall" får litt sår hals. Utrolig frustrerende fordi jeg går med det leeenge, istede for å bli syk og bli ferdrig med det. Er aldri syk nok til verken å holde senga, eller å bli hjemme fra jobb. Og av og til kunne det vært godt for en som aldri blir syk. Jeg er vist "bare" stoffskifte syk jeg...og jeg skulle gitt så utrolig mye for å byttet det i et par årlige forkjølelser med feber.:mrgreen:
Da er vi to ...... på samma planken der Blondie :)
(jeg unngår også grininga over det da.)
Og jeg syntes det var deilig med "bare" to dager med "bare litt feber".
Ellers har mine forkjølelser de siste årene både medført feber (ca 38grader) og vart i evighet. Så jeg har ikke kunnet vært borte fra jobben likevel (mer enn de første par dagene). Så går man halvsyk i ukevis. (Dårlig sykelønn i Sverige. Først karensdag uten lønn, og så bare 80% lønn de andre dagene :sad:).
Det er ikke bare en sekk å putte lavt stoffskifet i.
Kan ikke huske sist jeg hadde 38 i feber.
Og de symptomene som opptrer tok jeg først som rene stoffskiftesymptomer.
Feks litt vont i øra, litt snørrete, litt.........
Det får jo over, men ta lang tid.
Kan jeg få litt feber av deg ? :)
Så gjerne, n'Finn :D
Men det får vente til neste feberperiode. Denne gangen gikk det jo over på et par døgn. (Kan det skyldes Erfaen?? :wink:)
Oppdatering:
De siste 2 ukene har jeg tatt 125mg (Erfa) thyroid hver dag + ca 30 mg annenhver dag. Hydrokortison: 20 mg hver dag (10+5+5).
Jeg har tatt hele thyroid-dosen på morgenen. De siste dagene har jeg merket hjertebank på kvelden. Ikke så veldig sterkt, men veldig merkbart, og ikke helt behagelig. I dag delte jeg opp dosen på 3/4 tablett på morgenen og 1/2 midt på dagen. Og resultat: Ingen unormal hjertebank. Deilig.
I morgen øker jeg dosen igjen. Føler meg i bedre form allerede enn jeg var på Levaxin (startet på Erfa for bare 5 uker siden). Jeg orker mere, både på jobb og hjemme. Det har vært godt nå når forholdet var i krise, og min far har ligget på sykehus.
Så takk igjen, alle på forumet, for råd og støtte. hjerte1
En liiten snev av hjertebank er det mange som opplever. Hod noen er det nødvendig med en forbigående hjertebank, men noen opplever også at da er toppen nær.
Jeg vil tolke det som at du er i nærheten iallfall, og bør øke med lite.
Tia jobber også for deg - ofte merker en bedring selv om en ikke øker.
Så fint at det går rett vei da :)
Om jeg øker slik jeg har tenkt, så kommer jeg opp i 2,5 grain (ca 155mg) pr dag. Jeg får kjenne nøye etter, for jeg har tross alt ikke brukt Erfa så lenge. Men det er nok en bit igjen til min topp???