jeg ble tatt av Levaxin nå jeg.
hadde bare under halv dose av normal nå, men lå alikevel skyhøyt.
du kan ha snudd...
har du TRAS?
Printable View
jeg ble tatt av Levaxin nå jeg.
hadde bare under halv dose av normal nå, men lå alikevel skyhøyt.
du kan ha snudd...
har du TRAS?
Jeg har ikke TRAS.
Kanskje jeg har snudd? Er det mulig altså. Kunne jo vært "interessant". Håper at jeg kunne kvittet meg med litt flesk i hvertfall. I morgen får jeg ringe legen og høre hva han sier.
jeg har hatt hypothyreose i 10 år og har netopp fårr diagnosen Graves som er hyperthyreose. jeg har byttet med andre ord.
den første fødselen startet elendigheten og den neste snudde alt trill rundt... kanskje jeg skal få et barn til... kanskje jeg blir frisk igjen da.... :roll:
I dag fikk jeg svar fra legekontoret. Nå skulle jeg ta enda mindre tabletter 1 tablett 5 ganger i uken, deretter 1/2 tablett 2 dager i uken.
Håper det går bra. Kanskje det er altfor lite og jeg blir sykemeldt og blir fet som et fleskeberg og sprenger bunaden ved prøving :lol: Neida må prøve å tenke positivt. Jeg skal ta nye prøver om 1 1/2 til 2 måneder.
Jeg gikk med konstant hodepine når jeg var overmedisinert på levaxin, var helt jævli. Er du overdosert over en stund er i allefall min erfaring at man får hodepine, jeg måtte gå 1 mnd på 50 mg før hodepinen forsvant... er enda mye plaget av andre ting dog
Takker for svar alle sammen.
Jeg hadde grusomt vont i hodet da jeg var skikkelig hyper. Da kastet jeg opp også. Dadde ikke jeg lest om som et hypersymptom før så det var ukjent for meg. Derfor gikk jeg raskt til legen nå får å sjekke.
For 3 uker siden ( tror jeg hypo hjerne you now) fikk jeg beskjed om å senke dosen med Armour fordi prøvesvarene var litt høye. T4 på 29 og T3 på 12. Så jeg har senket da og tar nå 1 tablett på 2 gain. Føler meg i dårlig form. I helgen har jeg sovet hele lørdag. Nå har jeg vært uten en liten tur, men må sove igjen kjenner jeg. Noe er galt.
Så sitter jeg her da i min rotete leilighet, med fett hår som må vaskes det også, jeg har nettopp spist en særdeles usunn middag bestående av burger og pommes frites kjøpt på bensinstasjon. Får sove litt så må jeg rydde og sove , rydde etc. I morgen er jeg nødt til å komme meg på jobb på en eller annen måte. Cola og kaffe i blanding får blir løsningen. Det ble mye klaging dette. :oops: :oops: Går og sover litt jeg.
Cat, du har da alltid hatt avvikende tall, vel?
Noen få har det og skal doseres etter symptomene....
Vi andre ville vært hyper med de tall.
Vel de tallene var for noen uker siden og da hadde jeg det ganske bra. Nå kan jo tallene være helt annerledes.
Er det noen som har vært hos endokrinolog ved Stavanger Universitetssykehus? Jeg har fått time hos en som heter Ã…sne Bakke? Noen andre som har vært hos henne?
Har hørt at de er flinke på diabetes ved sus, men ikke så flinke på stoffskifte, så jeg har ikke så store forventninger, men tenkte da jeg fikk inkallelsen at jeg kunne jo gå. Jeg er veldig redd for at vedkommende vil ta fra meg Armouren ( noen leger liker jo ikke det og fastlegen vil sikkert følge anbefaling fra en endokrinolog).
Håper jeg slipper å begynne å bestille det på nettet igjen. Armouren min får du aldri :lol:
Jeg grubler på de høye ft4-og ft3-tallene dine, det går an å spørre om du har de sjeldne antistoffer som gjør at de prøvene blir veldig høye. Dette pga. hyposymptomer når du kutter ned.
Det er ikke sikkert at hun har hørt om dem engang.
Hvis man kjører en helt annen ft4- test som hetere direct dialysis eller noe med dialysis, får man de riktige tallene isåfall.
Det står om disse testene i noen artikler om NTI og de sier at de vanlige testene ikke holder da. (!)(og så avhenger vårt veøvære og om vi funker av at vi må ha de riktige thyroxinhormon-nivåene i blodet, og så har de så upålitelige tester at forskerne må bruke bedre tester. Ser de testene nevnt i vitenskapelige artikler. Da holder ikke de vanlige tester som vi får....)
Og i andre ttilfeller holder de vanlige (som gjøres med noe immunologisk og derfor vil antistoffene gi utslag også) ikke heller.
Jeg aner ikke om de kan kjøre den prøven i Stavanger. Men forskere har adgang til dem.
Endokrinologer er berømte for å se mest på tall.....