En tanke fra meg er om du kan prøve kolloidt sølv (colloid silver):
Den virker både invortes og utvortes - bruker dette fast nå;
datteren min får også av disse dråpene xx9
Printable View
Jeg overvejer også at bruge kolloidt sølv.
Her 2,5 liter for 356 dkr
http://nutrion-trade.co.uk/kolloidt-...-liter-77.html
vink11
Hei Vigdis,
jeg har forstått det slik at du minst skal doble dosen når infeksjoner pågår, og så gå tilbake til normal dose når du føler deg fin igjen.
Isj, så kjedelig! Ja, du må nok øke dosen, kan ikke si hvor mye. Enig i det Berit sier om dobling, men er usikker på om det gjelder alle typer infeksjoner, noen er kanskje mer alvorlig enn andre?
xx4
Forresten. Det var kanskje ikke underdosering da? Men betennelse og urinveisinfeksjon på gang?
Husk at infeksjoner kan føre til (forbigående) økt behov for stoffskiftehormon da!
Takk for alle svar! Ja, smjg, jeg tror jeg trenger mer stoffskiftehormon nå med infeksjon, jeg fryser og føler at temperaturen i kroppen er hakkende gal. Men jeg tror fortsatt at jeg ble underdosert på 50 microg levaxin og 2.5 grain thyroid. Det var så mange andre symptomer som sa meg det. Kanskje ble det for lite FT3? Uansett har jeg nå gått tilbake til gammel dose på 3.5 grain, med et tillegg på 12.5 micg levaxin. Jeg gir levaxinen en liten sjanse til.
En annen ting, i går hadde jeg smerter fra ankelen og helt opp rundt korsryggen. Korsryggsmertene var jo urinveisinfeksjonen. Legen sa at betennelsen satt i hofta, skikkelig smertefulle muskler der når han trykket. Men nå som tablettene har begynt å virke, kjenner jeg tydelig at betennelsen sitter i leggen, ikke hofta. Skal snakke med en treningsveileder i dag der jeg trener, og få noen enkle øvelser tilrettelagt for en med betennelser og lav smerteterskel. Vel, vel, det går nok over!
Det er jo lettere å få andre sykdommer nå man er hypo også, det kjenner du sikkert til.
Fysioterapeauten min sa at man skal trene selv ved betennelser, men man skal trene sik at man slapper skikkelig av etterpå. Altså - hun mente at vedvarende spenning gir betennelser, mens skikkelig trening etterfulgt av skikkelig muskelavslapning hjelper.
Omega 3 kan også hjelpe mot betennelsesreaksjoner. Jeg brukte i en periode et produkt som het bio-sport: http://www.matoghelse.no/helse/2006/...etennelse.aspx (litt ned på siden) og det hjalp mot underarmsbetennelser. Det var antakelig i den perioden stoffskiftet mitt begynte å skli merkbart ut...
Når man ser på innholdet er det kanskje ikke så rart at det hjalp... :D
Vigdis? tro2 Det er ikke så tit at jeg anbefaler noget direkte. Normalt beretter jeg blot om mine egne erfaringer og så må andre selv tage stilling til, hvad de ønsker at gøre med det. Men denne gang vil jeg afstå fra "princippet" og be` dig om at overveje et permanent tilskud af at svovlsaltet: methylsulfonylmethane (MSM). Jeg er sikker på, at den både vil lette den inflammation du oplever nu og... forebygge at den evt. kommer igen. Alt dette foruden at MSM virker smertestillende selv ved voldsomme nervesmerter der stammer (som hos mig) fra en ødelagt af DP nerve i lænden.
I "min" glukosamin-tråd skrev jeg bl.a. "Når det er sagt, må jeg lige gøre opmærksom på, at jeg aldrig har indtaget glukosamin(sulfat) alene, men altid sammen med MSM. Der var en kort periode hvor jeg er gået tom for MSM, ikke mere end 5-6 dage og da kom nervesmerterne i benet (efter en gammel DP i 1999) tilbage. 3-4 dage efter at jeg genoptog MSM, var de væk igen." Og jeg må tilføje at når jeg skriver "voldsomme" (smerter) så mener jeg "voldsomme". Så voldsomme, at man end ikke kan holde sig oprejst. Det er min erfaring med alle slags smerter i led og muskler, at MSM enten mildner den slags smerter dramatisk, eller fjerner dem helt. Desuden har MSM længe været brugt af dyrlæger til at fjerne smerter hos f.eks. vædeløbsheste og disse prægtige dyr kan man vist ikke mistænke for at være "købt og betalt" eller for "placebo". :lol:
"MSM - methylsulfonylmethane - er også et naturligt stof, der stammer fra plankton i havene, hvorfra det stiger op i atmosfæren, når plankton rådner, kommer ned med regnen og bliver optaget i planter og træer. (...) Det findes naturligt i vores krop i mindre mængder. Det er utrolig ugiftigt, nærmest i styrke med vand. Et voksent menneske skal tage et helt kilo på en gang for at have 50% risiko for at dø af det. MSM virker smertestillende ved ryg- led og muskelsmerter i doser på op til 5 gram to gange dagligt. Større mængder hjælper ikke. MSM er også med til at gøre tarmslimhinden tæt ved utæt tarm og modvirker derfor allergi. Det er også godt mod ar dannelse efter operationer og opheling af skader, fx idrætsskader, da det gavner bindevævet og modvirker inflammation. (...) Dosis af MSM er fra to til fem gram to gange dagligt." (Kilde...)
Jeg selv har i årevis brugt denne på abonnement fra UK, og hvis sandheden skal frem, er jeg fortsat lige forbløffet over MSM's smertestillende virkning, som jeg var første gang jeg har erfaret det da mine (dengang friske) "diskus-prolaps-smerter" mildnedes først, for at forsvinde helt "uden grund". Hvad angår inflammationer, har jeg ingen erfaring i. På den anden side, at jeg (i min alder) har slet ingen betændelser nogen steder i kroppen, kan måske takkes MSM for. Det ved jeg ikke, men det tror jeg på. Varmt anbefales. kram1
Takk for et godt råd, Anisa! Det skal jeg prøve kram1
Skal oppdatere litt. vink11
Formen har kommet seg etter at jeg ble stabil på 3,5 Thyroid. Jeg leker litt med tanken på å øke bittelitt til, da jeg fortsatt er litt trøtt. Vet ikke om dette er binyrer eller stoffskiftet. Men venter litt til før jeg evt. går opp.
Formen svinger i løpet av dagen. Er mye svimmel og ør. Setter det i sammenheng med binyrer og ulikt kortisolnivå i løpet av dagen. Søvnen er fremdeles dårlig. Fortsatt sovner jeg fort når jeg legger meg, men våkner etter noen timer og ligger våken mange timer hver natt.
Det som er positivt er at jeg har kommet meg et hakk opp, generelt sett. Har litt mer overskudd og er litt mer med i hodet. Merker det på jobb. Men det er jo langt unna slik jeg var før jeg ble syk..
Slik jeg tenker om situasjonen antar jeg at problemet er 80% binyrer og 20% stoffskifte. Pr i dag er det ikke så mye mer jeg kan gjøre for å forbedre stoffskiftet, men forbedringspotensialet ligger i å få en bedre funksjon mht binyrer. Her er det jo som kjent tålmodighet og langsiktig jobbing som gjelder.
Er spent på om jeg kan gå ned på hc og annen binyrestøtte snart. I dag fikk jeg fjernet en visdomstann med et stort hull i. Ante ingenting om dette hullet, men hadde merket en slags irrtitasjon de siste månedene (tenkte det var ising, og matrester som kilte seg fast mellom to tenner). Tannproblemer kan være en stor påkjenning for binyrene, så kanskje fjernet jeg nå en binyrebelastning? Får se hvordan dette går.
Ellers så har jeg gjort som Vigdis og bestilt glucosamine/MSM. Min beinhinnebetennelse (som oppstod i tenårene) har blusset kraftig opp og jeg har hatt vondt for å gå/bevege meg de siste ukene. Vondt i beinet hele tida. Spent på om det kan hjelpe meg. Litt bedre nå etter Voltaren-kur. Ikke bra for binyrer dette heller.
Vel, det var det for denne gang. Bare å holde kursen framover som vanlig.
Er så glad dette forumet finnes! Klem til dere alle kram1