Sv: Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
Da har jeg vært på besøk hos balderklinikken igjen..
Og fikk alle mine ønsker oppfylt og vel så det. :!: norsk1 Går forresten til Dr. Ljøgodt hvis noen skulle lure.
Jeg fikk uten noe problem LDN resept, og hold dere fast; resept på glutation ampuller, slik at jeg bare setter stoffet intravenøst hos fastlegen eller hos noen andre. Dette betyr at jeg slipper å betale togreise på 600 kr og i.v glutation for ca 600-800 kr gangen. 10 ampuller koster 670 kroner :D
LDN koster 434 kr for 100 tabletter fra Kragerø Apotek som lager tablettene.
Er en forholdsvis glad laks nå ja..:) Starter ikke med LDN før jeg har vært til utredning på Revmatologisk avd nå i mai. En får føye seg og lytte til systemet i helsevesnet enda en gang...:roll:
Men konklusjonen så langt er: xx6 Og glutationen fortsatter å virke meget godt på meg.. (nac 1800 mg, ala 450 mg , acetyl l carnitine 1500 mg og glutamin 2000 mg) Til tross for mye arbeid med diverse, så vokner jeg klar til dyst hver morgen selv om jeg er helt dau om kvelden. Smertene forsvant ytterligere i kroppen da jeg startet med NAC. :) Sterter med i.v etter utredning..:roll:
Var til min nye fastlege; og han var helt utrolig!! Voldsomt kunnskapsrik, og var totalt oppgitt over at jeg ikke har fårr skikkelig utredning ift. binyrer, skjoldkjertel og hypofyse.. Han bestilte ultralyd og MR, samt synacten test, samt en hel haug blodprøver som går på de hormonelle aksene mellom kjertler og hypofyse. Samtidig måtte jeg sporenstreks ta urinprøve ift. lupusmistanken. Neste gang jeg skal dit, har han satt meg opp etter arbeidstid. Hva skjer a??? xx6 xx6
Så til dere der ute som sliter; gi aldri opp, ting kan snu seg..hjerte1
Ha en god kveld. hjertflag1
Så godt å høre at du får hjelp, Jeanette. Det varmer virkelig.kram1
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Jeanette Ws.
Men konklusjonen så langt er: xx6 Og glutationen fortsatter å virke meget godt på meg.. (nac 1800 mg, ala 450 mg , acetyl l carnitine 1500 mg og glutamin 2000 mg) Til tross for mye arbeid med diverse, så vokner jeg klar til dyst hver morgen selv om jeg er helt dau om kvelden. Smertene forsvant ytterligere i kroppen da jeg startet med NAC. :) Sterter med i.v etter utredning..:roll:
Søøøøøød musik i mine ører, Jeanette kaer1 Som jeg skrev i aminosyre-tråden:
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Det er mange ting, men lige netop aminosyrer er min store kæphest! Det handler om proteiner og proteiner er langt fra blot koteletter, fisk, bøffer eller kyllingevinger. Kun når proteinANDELEN svarer til den rette energiINDTAG, at vi kan være rimelig sikre på, at vi får aminosyrer nok til at vi kan fungere, bekæmpe sygdomme eller mildne forløb i kroniske sygdomme. Vores behov for protein/aminosyrer er ca. 45 gram dagligt for kvinder og ca. 55 gram dagligt for mænd, men kan være større under graviditet og ammeperiode, og på dage med krævende fysisk og/eller mental aktivitet. Mængderne regnes i gram og det er derfor ikke småting, i sammenligning med hvordan vi er vant til at betragte hormoner, vitaminer og mineraler: i mg eller µg/mcg.
Det er længe siden, at det er gået op for mig, at vi kan fylde os nok så rigeligt med alskens gode vitaminer og mineraler, men virke kommer de ikke til, før aminosyrerne er nok og mangfoldigt nok af... Det var en utrygt overraskende erkendelse, da vi alle bliver nærmest flasket op med, at blot vi får vores vitaminer, så er alt i orden. Og når man tilmed har fundet ud af, at de fleste hormoner dannes for lidt af, såfremt der er mangel på aminosyrer... for ikke at glemme samtlige enzymer - ja, så er det at det er lige før at man fristes til at tro på, at vitaminerne kommer først på anden plads efter aminosyrerne. Du er ikke den første, der er blevet kvit en hel række stædige symptomer, efter at du blev opmærksom på aminosyrerne. xx6
Sikke en dejlig opdatering at besvare, Jeanette kaer1 Men det bliver kun delvist lige nu, ellers kommer jeg for sent til købmanden. Kommer tilbage. xx7
Tusen takk for svar Blondie og Anisa!hjerte1 Ja, aminosyrene har gjort underverker. Men jeg ble svært dårlig da jeg startet med de i begynnelsen. Glutation balanserer jo immunforsvaret og det er nå satt i gang storstilt forskning ift NAC og effekt på lupus som avsluttes i 2012.
Man har jo også funnet alt for lave verdier av glutation i lupus pasienter. Nå vet jo ikke jeg hva jeg har, men uansett så er aminosyrer MYE viktigere enn jeg noen sinne ville ant. :shock:
Jeg vil absolutt anbefale alle å tenke på å få i seg nok aminoysyrer; Anisa har helt rett! kram1
Jeg prøver å spise nok egg hver dag, ikke alltid jeg får det til, men jeg prøver.
Jeg kommer også tilbake litt senere i kveld. smilja1 Er litt hektisk med forskjellig aktivitet i heimen og utenfor noen timer til. :wink:
Er glutation injeksjoner noe man må ha på resept, eller er det mulig å få tak i det fra utlandet lovlig? Må det gis intravenøst eller kan det settes intramuskulært? Jeg kan jo sette dette selv... Spiser mye andre aminosyrer for tiden jeg også. Hvordan følte du deg sykere etter å ha begynt med aminosyrer, Jeanette?
Moro å høre! Oppdater oss etterhvert da!
Og fastelgen høres klok og empatisk ut, ingen dårlig kombinasjon!
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Blondie
Er glutation injeksjoner noe man må ha på resept, eller er det mulig å få tak i det fra utlandet lovlig? Må det gis intravenøst eller kan det settes intramuskulært? Jeg kan jo sette dette selv... Spiser mye andre aminosyrer for tiden jeg også. Hvordan følte du deg sykere etter å ha begynt med aminosyrer, Jeanette?
Her er preparatet jeg har fått resept på: Ridutox; det øverste preparatet på siden.
http://www.pinoyexchange.com/forums/...d.php?t=486944
Dette er et legemiddel i Norge som man søker om registreringsfritak for å bruke. Akkurat som f.eks dhea.
http://213.225.88.53/felleskatalogen...light=0&thin=0
Ja... Her fant jeg produktet på en tysk side:
http://www.np-apothekenshop.de/produ...45-detail.html
Ja, du kan sette det intramuskulært; legen sa at det trodde hun ville gjøre forferdelig vondt evt. Man setter det intravenøst ved hjelp av butterflyer med små veldig tynne nåler. Husk bare at med alt som settes intravenøst må man tenke evt anafylaktisk sjokk eller allergi. Jeg har fått resept på adrenalinsprøyter i tillegg.:wink:
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Vigdis
Moro å høre! Oppdater oss etterhvert da!
Og fastelgen høres klok og empatisk ut, ingen dårlig kombinasjon!
Legen var et kupp! Dessverre jobber han bare 20 %, resten jobber han andre plasser.
:D
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Blondie
Hvordan følte du deg sykere etter å ha begynt med aminosyrer, Jeanette?
Beklager, kom på at jeg glemte å svare deg på dette!:oops:
Jeg fikk mere smerter i muskler og ledd, ble værre ift energitap etter måltider, fikk frysninger og lett feber, og ble veeeldig trøtt. Det samme kan skje ved start på LDN pga oppbluss av immunaktivitet før immunapparatet blir friskere og mer balansert.
Husker ikke hvor lenge dette holdt på; noen dager? Så har jeg trappet opp da... Turte ikke starte med å ta alt på en gang pga frykt for å bli veldig dårlig.
Veldig hyggelig å høre at aminosyrene har hjulpet så mye, Jeanette! :) Håper det vil bli mange goder dager for deg fremover.
kram1
Hei og hopp :D
Long time. Tenkte jeg skulle komme med en oppdatering.
Jeg gikk en stund ned til 2 grains armour; fordi jeg følte meg alldeles "hyper". Og det gikk greit slik ca en mnd, og da begynte brainfogen å bli meget plagsom. Bruker nå 2.75 grains.
Har siden sist startet opp med LDN. Var på Revmatisk poliklinikk og ettersom de ikke fant noe på blodprøvene mine (som antatt), så avventer de. Som antatt det også. Selv om jeg insisterer på å ta biopsi av spyttkjertel. kednej1
Irritert nok, så startet jeg da opp med LDN, og det er vel 3. uka jeg er i nå.
Første dagen etter oppstart fikk jeg en skikkelig smell; ble kjempetrøtt og fikk vondt i kroppen. sånn var det et par dager til, før jeg oppdaget at jeg ble mye klarere i hodet. Mye av brainfogen jeg har slitt med til tider, ble mye bedre. Så langt har det faktisk økt arbeidskapasiteten min med 30%.xx2
Det har også blitt tydelig at jeg kan drive på enda hardere fysisk uten å få en "smell" dagen etter; med økt brainfog, slitenhet osv.
I vinter hadde jeg veldig tørr munn og tørre øyne. Spesiellt tørre øyne da. Og brykte MASSE øyedråper og varhelt avhengig av det. Nå har jeg ikke brukt øyedråper på sikkert 2 mnd; takket være glutation og nå også LDN.
Er det noen her inne som har prøvd NADH ENADA? Jeg tenker å prøve det etterhvert hvis jeg ikke kommer helt i mål med LDN; men må skaffe meg mer info før jeg syns det er ok å begynne. Hvorfor jeg evt tenker å begynne skal jeg skrive litt (mye) om senere i uken.:)
klem til dere