Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Rufus
Ser jo at Jeanette78 og andre mener levaxin virker som en slags "gift" i kroppen.
Ja, jeg ser jo at det er slik jeg framstiller det..:oops: Men det er fryktelig pussig, på en ukes tid uten levaxin, har jeg INGEN antydning til denne ubehagelige brenningen i huden... Åh, det er deilig!:D
Mine intensjoner er ikke å skremme folk fra å kombinere levaxin og thyroid... Men hvis jeg kan skape bevissthet rundt at veldig uheldige virkning/bivirkninger av levaxin kan ramme noen, så er jeg fornøyd.. :)
hjerte1
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Vigdis
Jeg hadde jo en FT3 og FT4 som begge lå innenfor referanseområdet da jeg lå på 3.5 grain/215 mg thyroid. det kan jo tale for ren thyroidbehandling som optimalt.
Hva med å stå på denne dosen en 4 ukers tid for å se hvordan det utvikler seg da? vink11
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Jeanette78
Ja, jeg ser jo at det er slik jeg framstiller det..:oops:
Litt dramatisk språkbruk fra min side, Jeanette78 :lol:
Hva ville legen oppnå med å tilføre levaxin? At blodprøvene skulle være innen et visst område eller noe? Jeg går jo også på Balder - forrige uke nevnte jeg dette med å bruke levaxin i tillegg til Thyroid (hadde nettopp deg i bakhodet da, Vigdis). Legen svarte da at det nok er det optimale, men det var noe jeg eventuelt kunne forsøke lenger ut i behandlingen. Jeg tenkte da at dette med å tilføre T4 kanskje er en slags spesifikk Balderpraksis? At de mener at det er det beste. Mulig jeg tar feil, da. Men om det da er basert på empiri eller teori (at forholdet mellom t3 og t4 skal være sånn eller slik), aner jeg jo heller ikke. Tenker at dette er en slags "last resort" for meg, vil kjøre kun Thyroid inntil videre. Mange har det jo helt utmerket på kun Thyroid.
Vi som har lest STTM har jo lært der at vi ikke se se på blodprøvene, kun kjenne etter hvordan vi har det. Jeg tenker at det tross alt er det beste. Du får finne ut hva du mener er best, kan ikke gi noen konkrete råd, jeg. kram1
Pjevs: Jo, det er min teori også- at håravfallet da jeg startet med DHEA skyldes testosteron, håravfallet gav seg etter hvert. Da jeg sluttet med DHEA begynte jeg på nytt å miste håret - enda mer intenst. Jeg tror at dette skyldes plutselig hormonforandringer i kroppen på samme måte som om du slutter med p-piller, føder barn etc. Håper det, for da har det en naturlig forklaring og da vil det gå over! Venter og ser :roll:
Håper virkelig at håret begynner å vokse til igjen snart Rufus. Det fortjener du virkelig. hjertflag1
Slik jeg har skjønt det ift å tillegge levaxin, er å forhindre at ft3 skal bli for høy... Så man driver liksom en "forlenget syntepraksis", fordi det iht. legene er så skadelig å tilføre for mye t3...
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Jeanette78
Håper virkelig at håret begynner å vokse til igjen snart Rufus. Det fortjener du virkelig. hjertflag1
Takk skal du ha hjertflag1 Skimtet noen små hår i dag og håpet steg :lol:
Jo, jeg heller mer og mer mot at jeg skal kutte ut levaxin nå.
Jeanette, den brenningen i huden, med det mener du noe annet enn varmefølelse?
Rufus: Hva legen ville oppnå med tillegg av levaxin? Det var nok å få TSH der han mener den er optimal, mest av alt tror jeg det. Men fordi flere her på forummet bruker en miks av thyroid og levaxin og fungerer best på den, ville jeg teste det ut. Og fordi jeg tenkte at jeg da ville få en høy FT4, som kan være bra siden jeg har Hashimotos.
Berit: ja, kanskje jeg har funnet dosen min og skal slå meg til ro med det. Nå blir det bare mer og mer rot....
Jeg tenker jo stadig på Broda O Barnes og hans forskning: som viste at mange fikk mindre hjerteproblemer med thyroider enn før bruk av dem (dette var før syntetindustrien), hjerteproblemene ble nærmest fraværende. Mens nå blir vi skremt med hjerteflimmer dersom FT3 blir for høy eller TSH (Balder) blir for lav.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Vigdis
Jeanette, den brenningen i huden, med det mener du noe annet enn varmefølelse?
Jepp, dette kjennes ut som en voldsom "kriblende/sviende" solbrenthetsfølelse" under huden... Dette gjør også at alt som "råker" huden føles mere smertefullt... Dette får jeg over hele kroppen. Samtidig ser jeg at særlig huden på armene er "mønstrete" av røde og hvite områder.. Dette er ikke elveblest.
Det er også flere ting som har forsvunnet uten levaxin, bla. så tåler jeg mye mer nå en uke etter.. Har vært på knøttiade i hele dag :D, er sliten, men i ganske god form, med "kun" pregnenolone og barbasco som binyrestøtte.:D For en uke siden orket jeg knapt å sitte oppe og snakke.. Alt ballet seg sammen, og jeg ble utslitt av å tenke.. Og da brukte jeg binyrecelleekstrakt. Dette har jeg nå ikke brukt på en uke. Nå venter jeg på ora adren, som en av tollerne sikkert sitter å ruger på.:p
Jeg mener jeg har hørt at Dag S. på Heggeli har som mål å "utfase" Levaxin når han skriver ut thyroid, men at dette må gjøres særdeles gradvis pga binyreproblematikk. Er det noen som går der som kan bekrefte dette? Isåfall vil jo det være støttende for de som ønsker å kun bruke thyroid.
Vigdis; jeg så ikke at verdiene dine også er "optimale" på 3,5 erfa. Var det meg, hadde jeg bare "klinket til" og stått på denne dosenhjertflag1 Måtte bare si det en gang til, for jeg synes jo egentlig at du bare er superheldig som har funnet en dose du har fungert fint på! Vet det ikke er så enkelt å tenke det for deg, når man hører så mye "rart" fra ulike kanter, men sier det for å løfte perspektivet litt:-)
Jeanette; så bra at plagene du nevner har gitt seg, da. Helt fullstendig sprøtt, og rent for galt, at det skyldes Levaxinen. BRA at slike bivirkninger som du, Vigdis, Finn mfl. har opplevd, "dokumenteres" her på forumet, slik at eventuelle andre kan dra nytte av det.
jeg kan i allefall si at den muskelstølhet og stivheten, nesten som smerte ri kroppen, ga seg etter at jeg økte med 30 mg/0.5 grain i går. Så da kan jeg anta at det er et underdosesymptom for meg. I dag tar jeg 25 micgr levaxin mindre. Det er mulig jeg tester å bare stå på 12.5 micgr levaxin, eller tar den helt bort, jeg får se. Takk for tilbakemeldinger, alle sammen, det er fint å tenke sammen!
Ugh. Betennelse i hofta og urinveisinfeksjon. Ikke så veldig moro, men slik er livet av og til. I tillegg til de tablettene jeg har fått av legen mot disse to onder, bør jeg øke hc nå, altså stressdosering fordi det er betennelser og infeksjon i kroppen? har dere noen tanker om dette der ute?