Hei, Jeanette.
Jeg kjenner ikke til ALA, har du en link til oss uvitende?
Printable View
Hei, Jeanette.
Jeg kjenner ikke til ALA, har du en link til oss uvitende?
Det er nok en forkortelse af Alpha Lipoic Acid smilja1
Takk for svar BeritM! hjertflag1 Bare det ikke stimulerer på feil plass i systemet til feil tid så er jeg fornøyd..hehe. :) Krever mye tid og lesing på nett å finne ut av alt. Takk for at du delte dine erfaringer kram1
Blondie: Jeg leste om ALA på ldn.no og ble veldig fristet tilå prøve det ut da jeg leste om erfaringer med preparatet på iherb.
Anisa: Takk for at du hjelper meg med link til Blondie. hjertflag1 Bra link :)
Selv tak kys1 Blot vær obs på at brugen af ALA kan kræve en mindre opjustering af Thyroid (eller Levaxin): "Thyroid-regulating medications, Levothyroxine -- Apha-lipoic acid may lower levels of thyroid hormone."
Hvis niveauerne af T3/T4 falder lidt og TSH evt. stiger lidt efter start på ALA, da gælder det om at justere dagdosen af Thyroid lidt op, dvs. ingen grund til bekymring. smilnej1
Hvor tenker du å kjøpe ALA, Jeanette? Er det mulig å kjøpe dette fra USA, eller må man også her holde seg til EU?
Jeg har kjøpt det fra USA nå. Var ikke helt sikker på om det var lovlig å bestille utenfor EU. Men tok en sjans.:wink: Ser at norske internettsider selger det. Så da regner jeg med at det er helt lovlig å selge over disk i Norge.
Her er en link f.eks.:
http://www.shopping4net.com/no/Helse...-LiponSyra.htm
Tak for gode nyheder i denne tråd, Jeanette WS. kaer1
Når man har været tæt på at skrabe bunden, har man lært ikke at sætte sine del-mål for højt. Med den helsebringende indstilling du har, og din unge alder, og dit fine, "gammel-kloge" sind, kommer du nok til at opleve bedre helse i fremtiden, end du (måske) tør håbe på. Du har meget at takke dig selv for. Godt gået, Jeanette Ws.! Godt gået! xx2
Hei alle sammen :)
Tusen takk Anisa!kram1 hjerte1
Jo, det er godt å kjenne på at man mestrer store deler av livet igjen, og kjenne på følelsen av at man rett og slett har muligheten til å leve et fullverdig liv.:D
Jeg kjenner at min autoimmune sykdom fremdeles er aktiv for tiden; men jeg har nå f.eks deltatt på noen dagslange intense kurs i forbindelse med jobben og samtidig hatt ansvar for å fikse MASSE ift. juniorfotball.. (http://cosgan.de/images/smilie/haushalt/g080.gif chokx:) Hehe... Men poenget er at jeg har fremdeles krefter; føler meg ganske så opplagt, og er øyeblikkelig ute på sykkeltur med ungene.
Jeg har planer om å starte med LDN bare jeg får meg time hos min nye liberale fastlege, han er visstnok noe for seg selv.xx9 Og samtidig har jeg planer om å få glutation intravenøst hos Balderklinikken en gang pr mnd. Og fylle på med NAC og ALA i mellom Osloturene da. Jeg bruker nå nemlig ALA (Alpha lipoic Acid), Acetyl l carnitine og glutation i tablettform, og det har hjulpet på formen betraktelig:!::D Men å bruke glutation i tablettform er visstnok ikke så klokt, fordi glutationet brytes ned i tarmen. Det er bedre å bruke NAC og ALA og f.eks glutamin, eller myse proteiner (whey protein) som er forstadiene til glutationet.
Jeg kan absolutt anbefale dette produktet:
http://www.iherb.com/Source-Naturals...ets/12572?at=0
Og har selv tenkt å supplere med NAC i stedet for glutation i tablettform da som nevnt..
Jeg ble værre ift smerter og lav energi de første dagene etter at jeg startet med ALA og glutation, noe som kkan forklares med avgiftning av kroppen og et oppbluss av immunaktivitet før immunapparatet stabiliserer seg. Det funker hvertfall på meg, det skal være sikkert. I USA har man laget tablettpreparatet Immunocal ( som hever glutationverdiene i kroppen), og det finnes mange historier om folk med autoimmune lidelser som blir betraktelig bedre. Mye bedre enn de som satser på immunsuprimerende medisiner.
Beklager laber aktivitet fra på forumet, mye skyldes at jeg plutselig fikk et voldsomt behov for å holde meg unna sykdom; min egen og andres. Beklager, men jeg tenker på dere til stadighet.
Har forresten måttet redusere tyroiddosen til vårdosering fra vinterdosering, og hos meg er det forskjell på et helt grain fra den aller kaldeste perioden til nå. ruker nå 2 grains Armour, og tar hele dosen på morgenen.
kram1 til dere alle fra meg. hjerte1hjerte1
Fikk en deilig tanke om å sitte på verandaen i solen i sommer med en god bok og drikke noe slik som dette:
http://www.nordicnutrition.no/index....t&b_kid=770592
En kombinasjon av handlinger som er bra for kropp og sjel :)