God helg gartnern og bakeren. Ble inspirert av deg. hjerte1
Printable View
Tok en vanskelig telefon.
Det ordnet seg forhåpentligvis. :)
Nå er jeg litt små stolt av meg selv for å ikke falle sammen og bli deppa.
I dag har jeg stått opp litt mer uthvilt enn vanlig. Jeg trodde klokken var 14.00, men den var rundt halv ti.
Det var kjempe herlig. :lol:
I dag har jeg laget deilig middag.
Middag og konsert på brygga :)
Jeg har blitt fostermor for Dyrebeskyttelsen, og fosterpusen som kom hit for 10 dager siden, har blitt svørt tillitsfull og har nå fire små kattunger på fem dager.
Jeg har etterhvert lært at formen svinger jevnt og trutt, og når jeg nå er stiv og vond i kroppen og ikke får tankene med meg lenger, er det toppen av lykke og bare sitte ved kattekurven og og se morskjærligheten den tynne katten har for ungene sine, og den tilliten hun gir meg.hjerte1
Laget frokost, 2 stekte egg og en kopp kaffe.
Før jeg gikk og la meg igjen. :oops:
Er det fler som blir slått ut av dårlig vær?
Ja, jeg kjenner det iallefall.
Gubben har sett på hvor bra jeg har det når varmen og sola er her, og hvor dårlig jeg blir når lavtrykket kommer med regn og lavere temp, og foreslått at vi må prøve og legge inn noen turer til varmere steder når sommeren er historie her.
Hei
For meg fungere 14 grader eller 27 gode grader godt. Bare det er stabilt tørt.Det er dette fuktige været som gjør min form dårlig.
God bedring
vink11vink11
Så vidt jeg vet så trives Candida soppen godt i fuktig vær.
Soppen trives i regn.............artig den derxx6
Får kvitte meg med den å se hvilket vær jeg trives i da, morsomt, gleder meg til kuren er over...........dette ble det latter av for min del.xx6 Passet godt inn i min situasjon med tarm/sopp kur til høsten........xx9
Humørfull kveld der ute
Galleribesøk. Fin aktivitet og opplevelse i mindre bra sommervær :)
Har blitt fostermor for dyrebeskyttelsen, og nå er kattemor ikke lenger så tynn og ungene har begynt og stabbe rundt og krype opp på meghjerte1
9 uker igjen, så er de klar for nye hjem
Koselig å ha slike små krabbene rundt BenteR;)
Ellers klarte jeg å komme meg ut på lang tur i går. Ble en tur opp på gaustatoppen i all slags vær (regn, sludd, haggel og torden, med 2 glimt av solen). Er helt utslitt i dag. Men det var værdt det!! :Dhjerte1
På politistasjon for å anskaffe nytt pass. Med andre ord litt nærmere turen jeg håper jeg får gjennomført :)
Kjøpt speilreflekskamera som jeg har ønsket meg i 10 år sånn ca. Så nå krysser jeg fingre for at jeg får brukt både pass og kamera i nær fremtid vink11
Har du ventet så lenge på og skaffe deg det, kan jeg nesten garantere at du kommer til og koooose deg med det hjerte1
Jeg ferierer - og har planer om å få gjort litt yoga hver dag, pluss minst en hyggelig ting hjerte1 Det er framskritt fra i fjor, da var alt et ork, til og med å plante blomster foran huset, som før alltid bare har vært moro.
I dag: Innkjøpt kasse med jordbær, kjørt i mikseren og laget mos, og frosset ned for å ha sommersmak på lur til vinteren. Sett film med datter hjerte1
Jeg har hatt gleden av og ha min nestyngste på ferie her i nesten to uker.
Jeg elsker at han trives godt i jobb og leilighet, selv om det er langt herfra, og at han har venner og et bra liv, men jammen var det deilig og kunne skjemme han litt bort igjenhjerte1
Hjemmelagde kjøttkaker, stua kål, poteter og brun saus :) Hjemmelagd på restaurant :lol:. Hjelpes som jeg skjemmer bort meg selv. Gikk 10.000 skritt, grønn mann og sveivet innom restauranten for å fylle opp en sulten mage. Nytelse mmmmvink11
Gode, snille mamman min da som under vår tlfsamtale i dag sa at hun ville gi meg kameraet jeg hadde kjøpt i gave til meg. Ble så glad at jeg begynte å gråte jeg. Fine mamman minsin, beste! hjerte1
Grønn mann (10.000) skritt ble det også i dag.
Et skritt nærmere tur. Passet dumpet ned i postkassen i dag. Det gjorde meg faktisk både glad og opprømt helt til jeg så bildet inni :lol:
Akkurat kommet inn fra gåtur i kjølig "sommervær". Deilig luft å puste i om ikke noe annet vink11
Jeg lagde halve middagen i dag, eller i går siden klokken er 1 på natten. Torsdager er pasta dag hos min familie, har vært det hele livet mitt, og jeg lagde pasta sausen... Eller jeg stekte kjøttdeig hadde i 1,5 glass med Rema sin pastasaus og krydret det slik jeg liker å ha det, pluss min lille hemmelige ingrediens oppi.
Jeg gleder meg også til mamma stikker på hytten etter jobb i dag (fredag) slik at jeg får leiligheten for meg selv. Da blir det prøvd en ny middagsrett og sett på Mord og Mysterier.
Jeg er akkurat kommet tilbake etter 42 mil i bil i dag. Vi måtte i hui og hast få kastrert tispa vår pga livmorbetennelse.
Mange tusenlapper fattigere, men tispa har nå kjempegode prognoser for og være en del av familien i mange år til.
I dag har jeg lagd den oppskriften jeg snakket om, ble middels suksessfullt men ikke lagd igjen etter som det er egg i den og jeg ble skikkelig dårlig, smakte godt nok tross det. Det positive er at jeg i det minste har prøvd noe nytt og jeg har orket og lage middag.
Har brukt timer på å fotografere med mitt nye kamera på Verdens ende. Utrolig gøy, inspirerende og lærerikt. Jeg kløner som bare det, men kvalitetsforskjellen på bilder tatt med dette kamera og mobilkamera gjør at jeg synes jeg tar fantastiske bilder :lol:
Prøvde å legge ut et par av bildene, men får det ikke til å fungere :?
I dag har jeg hatt en skikkelig kosedag med dyrene, eldstesønnen og matlaging sammen med ham.
Har vært gressenke denne helgen siden min kjære mann kjørte to av sønnene på ferie sammen med hans familie.
Stakkar, han er alltid så bekymret for meg, men jeg klarte og overtale ham til og overnatte der i helgen, slik at han fikk kose seg sammen med foreldre og søsken.
Sent i kveld kom han hjem, og han hadde klart og kose seg og skappe av!
I dag har vi litt forskjellig på listen min;
- Har vasket klær, siste maskin, alt er nå vasket!!
- Jeg har vært på butikken og kjøpt mat til meg og katten.
- Jeg holder på og lage middag.
- Jeg prøver noe nytt, skal prøve å lage en mos av brokkoli, sellerirot og gulrøtter, for mer smak skal det i vårløk, chili og diverse annet krydder når det er most.
- Jeg skal ha det ovenfor nevnte og røkte kjøttpølser til middag:mrgreen:
Det er hele fem ting det!!!! Jeg syns jeg har vært flink idag. Kommer med tilbake melding om mosen ble noe bra eller ikke.
Mosen ble en stor suksess etter min egen mening. Den hadde en litt spesiell smak, på grunn av selleriroten, men alt i alt syns jeg det ble veldig godt.
Jeg bruker, tenker at folk kan nå erstatte og bruke andre ting:
- 2 brokkolier (jeg brukte to stk fordi jeg fikk ikke kjøpt blomkål)
- 1 sellerirot
- 4-5 gulrøtter
- En bunt vårløk
- Chili
- Hvitløk
- 1 buljong terning, kjøtt, kylling, fisk (jeg brukte klar kjøtt buljong fordi jeg skulle ha røkte kjøttpølser til)
- 2 ss smør
Del sellerirot, brokkoli og gulrøtter i passe store biter og ha det i en kjele med vann og salt.
Kok i ca 20-25 minutter.
Kutt vårløk og chili i biter og legg til sides.
Når grønnsakene er ferdig kokt, hell noe av vannet i en bakebolle el. lignende og ha i buljongen terningen og rør rundt så den blir oppløst.
Ha i litt av buljong vannet oppi igjen, sammen med grønnsakene og bruk en stavmikser til å mose det.
Ha så i vårløken, chilien og raspet hvitløk, og bruk igjen stavmikseren til å mose det inn.
Jeg syns denne mosen var veldig god og skal definitivt lage det igjen, samme hva min far syns.
Spennende mos, men det er en stor porsjon du har laget. Jeg lager noenelunde samme mengde og det er til middag til 5 personer som ikke spiser poteter, ris eller pasta i tillegg.
Dagens positive ting for meg er at jeg har begynt på strømpestrikkingen. Jeg strikker vel i snitt en 30-35 par strømper, en hel haug votter og hansker hvert år, så da er det godt og få begynt.
Jeg har alltid sagt at jeg har strikket så mange strømper at jeg kan gjøre det i blinde. Veldig praktisk med slike ferdigheter når øynene ikke lenger vil samarbeide:lol:
http://www.youtube.com/watch?v=fXOfB5m6e28
Kveldstur unnagjort :)
Brukte denne som motivasjon og i oppoverbakkene. Likte ikke denne før, men oppdaget teksten og takten i den. Suveren i oppoverbakker for å holde tempoet oppe når det røyner på. Det ble 45 minutter. Dusje og senga. Natta på dere vink11
Det er en av de få sangene jeg liker av Katy Perry, på grunn av teksten, ellers er jeg ikke en fan av henne.
Det positive idag/går, er at jeg ikke har vært plaget av å være ør i hodet.
Håper det fortsetter slik Huldrena kram3
Etter pjuskete dager er jeg nå tilbake til normalen, og det kjennes deilig! hjerte1
I tillegg sier værgudene at jeg med god samvittighet kan kose meg med strikking, lydbok og lekende kattunger:mrgreen:
Jeg har egentlig bare grunner til å være glad og fornøyd for tiden..Kroppen fungerer 100% over 90% av tiden(ble mye prosent regning her no:lol:)
jeg har en jobb jeg mestrer godt og trivest veldig i.
jeg har eller ikke spist snop/godteri/brus med sukker/kaker(ja dere tar tegningen)på 14 dager...og det er kjempe deiligt å være over avsukringsdagene,no er det bare å vedlikeholde det jeg har startet:)
og ikke minst kontakten med meg selv er bedre enn den aldri har vært..insikt og forståelse for sitt eget liv er en herlig tinghjerte1
Ønsker alle en strålende flott helg!!hjerte1vink11
Sitter og koser meg med Harry Potter maraton og har drukket to kopper med kakao og krem... Herlig når foreldre er på ferie. Michael Gambon (han som spiller Dumbledore) har en utrolig herlig og beroligende stemme, nesten på nivå med Stephen Fry sin.
Rent hus, nyvaskte klær på snoren og Black Sunday (lavkarbo konfekt kake) står i ovnen.
:mrgreen:
Det er positivt uansett hvilken ukedag det er hjerte1
Siden det var kakao med krem igår, ble det hvit te med goji bær idag, pluss mer Harry Potter.
Ønsker alle en fortsatt fin lørdag og en enda bedre søndag!
En deilig søndag med spasertur i regnet med bikkjene etterfulgt av spill (Bonanza) og sjokoladekake (lavkarbo) sammen med ungene. Kattunger som flyr som propeller rundt etter og en kropp som er velsignet rolig i dag.
Det er positivt, det :mrgreen:
Jeg vil og ha kattunger!!! Mamma og de har derimot satt ned veto mot flere katter, så jeg får holde meg til en nesten 3 år gammel katt som har sine tussebyer der hun løper opp og ned trappene flere ganger. Av og til er det sånn at hun nesten ikke får med seg bakdelen av kroppen når hun fyker nedover, skulle hatt antispinn på henne slik som med biler:lol:
Ellers var middagen med familien greit, med unntak av en kommentar fra pappa når jeg strakk meg etter en sjokoladebolle etter isen. Jeg hadde med meg grønnsaks mosen jeg lagde og alle smakte på den, til og med minsten (altså niesen min Thale). Tror ikke Thale var videre imponert over den, men det kan også være at den var for sterk og hun hadde (i følge mine foreldre) spist hele dagen.
Er glad jeg er tilbake i byen nå, hvor katten min erkram3