Dårlig form, avvik i prøvesvar?
Har hørt at høyt blodtrykk også kan gi øresus, så jeg tror det er derfor jeg er blitt mer plaget av øresus i det siste. Før var det bare periodevis at jeg fikk det.
De siste prøvene jeg tok:
B12 199
Tsh 3,1
Ft4 14
Jern 7
Lett forhøyet urinsyre, men vet ikke verdiene.
Avvik på Progestron og LH vet ikke om det er høyt lavt eller lavt.
Formen er elendig, masse vann i kroppen, blodtrykk er 145/85, hukommelse, og logisk tenkning er på bunn, hodepine, kvalme, nummenhet, tretthet, synsforstyrrelser, øresus/tikking i ørene, hes i stemmen, tungpust, kramper/rykninger, svimmelhet, følelsen av å besvime, håravfall/tynnere i håret, kraftige smerter under skulderbladet på venstre side osv, osv. Har ikke plass til å skrive ned alt er elendig, og hjelpen kan jeg ikke skryte av. Ringte vakta pga av at jeger så tungpust, fikk beskjed om at jeg skulle gå meg en tur! Skjønner ikke hva jeg skal gjøre, har bestilt meg time til en annen lege, har to å velge mellom så skal prøve en turnus lege som kommer i neste uke, unge nyutdannende leger er kanskje mere medgjørlig.
Har noen noe forslag til hva jeg kan tas sånn bortsett fra Levaxin, noe tilskudd?
Progestron og LH hva slags funksjoner har disse, og hvilken plager kan man få om det er avvik i disse, noen som vet?
Ser i den linken at naturlig progestron gjør håret sunt, vil det da si at mangel på progestron kan gi håravfall og tynt hår?
En overlege på VOP kan bli løsningen:)
Har vært hos time til vurdering hos overlege ved VOP i dag, og er så glad jeg takket ja. Hun ville høre hele historia både det fysiske og det psykiske, hun så litt overraska ut over at jeg ikke hadde fått skikkelig utredning på hormoner, og mente at jeg burde hatt det, hun nevnte bl.a binyrer og hormoner som styrer blodtrykk osv, osv så nå skulle hun ta kontakt med fastlege og få henne til å henvise meg til endokrinolog, men ikke bare med stoffskifte som grunn, men for ei grundig utredning på det som har med hormoner å gjøre.
Så nå har jeg tro på at jeg kommer meg et steg videre:)
Tips mot vann ansamlinger i kroppen?
Sliter voldsomt med vann i kroppen for tiden, ser ut som Michelin mannen i føttene. 6-7 kilo på noen dager er helt vanlig for meg nå, føler også jeg blir mere tungpust, og tåler ikke anstrengelser i det heletatt før det kjennes ut som jeg skal besvime. Legene gjør ikke stort, fikk tatt en kjapp EKG på sykehuset, og kobla fra igjen, tatt blodtrykk og målt hvilepuls. EKG var normalt, blodtrykket da jeg kom inn var 179/85, og 139/85 etter ei stund hvile, hvilepuls var 84. De sier overvekta mi er skyld i dette, men nå har jeg ikke vært plaga med det her før i år, har hatt en lang periode der jeg har vært bra, men nå er det på han igjen, og formen er elendig, men nå gidder ikke legen engang å måle blodtrykk å lytte på meg når jeg er der, får ingeting for dette. Har vondt i føttene, er så hoven at det har gått hull i den ene foten som det kommer blank væske ut av, men ingenting blir gjort, de gidder ikke engang å se på føttene mine. Har smerter i brystet, og stikkinger, men dette kan jo være muskulært ikke vet jeg. Burde det egentlig ikke vært tatt døgn EKG av meg tro? Tips mottas med takk, lurer på hvilket postordre firma fastlegen min har kjøpt løyvet sitt fra.....
Helene