Sv: Konkurranse om ett nytt navn
En kan si mye om temaet, og det er det jo også gjort.
Jeg har tenkt på det sånn innimellom, og ville ikke skrive noe før jeg hadde tenkt ferdig.
Det gjør jeg nå allikevel.......
Sommerfuglen er jo en vakker logo for kjertlen. Og troll finnes ikke blandt sommerfuglene, de er bare vakkre, livsbejaende og gledespredere.
Sommerfuglen kan godt symbolisere det organ i et menneske som får mennesket til å leve.
Så er det bare det at vi har mistet vår lille sommerfugl.......
Så har jeg ikke tenkt mer jeg Ruth, men det er jo sånn at sommerfuglen i oss blir borte. Sykdommen tar den fra oss, og dagens behandling kan ikke erstatte den.
Dagens behandling forhindrer at vi dør, vi kan leve videre - omtrent som en vingeløs sommerfugl.........
Godt reflektert n`Finn!!
Vingeløs sommerfugl,
passe pent, passe makabert,
Det er jo vanskelig å formidle alle tilstander i et navn men vingeløs eller livløs sommerfugl var ikke så dumt kansje.
Ikke alle sommerfugler er vakre - møll er også sommerfugler -
http://no.wikipedia.org/wiki/Ekte_m%C3%B8ll
Ekte møll (Tineidae) er en artsrik familie av sommerfugler. I motsetning til de fleste andre sommerfugler lever de aller fleste artenes larver ikke på levende planter ...
Ulikt de fleste andre sommerfugler lever de ekte møllenes larver ikke på levende blomsterplanter. De fleste er generaliserte nedbrytere eller soppetere, noen, spesielt i underfamilien Tineinae, har spesialisert seg på dødt animalsk materiale slik som pels og fjær..
Jeg leser med interesse alle tankene dere deler. Og ser at bak forslagene ligger det mye egenerfaring som ikke bare er god. Vi holder dette åpent fortsatt, men det er Anisa med sitt monster som treffer meg mest.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Ruth Roland
Anisa med sitt monster som treffer meg mest.
Jeg ville hellere kramme end "treffe", men det handler jo også om at "treffe" andre med budskabet. Det kan man ikke når man bruger de blide, appelerende ("tiggende-om-nåde") midler, folk er jo så resistente for, at der skal både lig og blodbad til, før noget berører deres hjerter. Og uden berøringen af hjerter - opnår vi aldrig forståelse, accept eller det vigtigste - en ændring af behandlings-paradigme for sygdomme i skjoldbruskkirtlen.
Valget står mellem at forblive pæne, blide, "poetiske" og overhørte eller - at blive hørt. :!:
Noen ganger kan det være vanskelig å finne et navn som dekker alle siden av saken, men jeg synes i og for seg at det oppbrinnelige navnet er fint.
Ellers;
"Tapte vingeslag"
eller kanskje tvert i mot "Sommerfuglens tapre vingeslag" eller "Den lille tapre sommerfugl"
.... for det er jo det vi er; tapre som holder ut:)
Nydelige bilder du har forresten:)
"Sommerfugl i drageland"
"Sommerfugl blant drager"
Det mangehodete monsteret som Anisa viste, er for meg en drage, så derfor tenkte jeg det på det.
"Når sommerfuglen ikke makter slå med sine vinger"
"Når sommerfuglen ikke (lenger) flagrer"
Ellers tenker jeg at for hypertyreote, så omvandles kjertelen til en hyperaktiv drage. Så om det skulle gjelde både hypo- og hypertyreote: "Brukne/skadete sommerfugl(ving)er og ildsprutende drager".
Anisas flerhodede monster er helt rett.
I tillegg tenker jeg også på markedsføringen av "Repsil" hvor de demonstrer vond hals med en sirkelsag i halsen... For å føre tankerekken min videre - så er MIN ikke-fungerende Gl. thyroidea et sagblad som deler meg i to; de delene som slett ikke fungerer normalt og de delene som VIL at alt skal føle normalt... Å kalle thyroidea for en sommerfugl synes jeg er FLOTT, når den fungerer - men akkurat nå er den som en kastanje med pigger, for meg... Fascinerende, men rimelig plagsom. :shock:
Om vi skal fortsette med sommerfugltemaet, så er endel sommerfugllarver rimelig stygge; piggete, hårete og triste farger, men INNI sommerfugl-larven ligger det mye potensiale. Dette potensialet; OSS selv som ganske friske/normale, er en fantastisk flott tanke å holde fast ved! Jeg så en sånn nitrist larve i forrige uke, rett før den skulle forpuppe seg...
Mange av oss "brøler" til legen for å få behandling, for å slippe sykdommen som holder oss fast, slik at vi ikke får vært oss selv...
"Broken Wings" - eller med vingene i lomma er også forslag som jeg synes er flotte! Innestengt i oss selv pga. inadekvat behandling, er en annen synsvinkel. NÅ føler jeg meg som ei larve, daff og sårbar - men når jeg er meg selv, er jeg tøffere enn toget (vakker kommer jo an på øyet som ser - men i tankene mine kan jeg i hvert fall fly, når jeg er friskere) hjerte1