Sv: Selv medisinering med Armour Thyroid (generic) og Hydrocortisone (generic)
Hei, det nettstedet du bestilte fra er bra nok, i følge noen innlegg på forums og facebook. Medisinene også.
Det er litt mer info om selvmedisinering på forumet for stop the thyroid madness synes jeg å huske.
Uansett så ville jeg startet sakte.
--har importert cortison selv også.
kunne slutte med det når jeg gikk over til LDN, som jo senker antistoffene, senker inflammasjon og de to tingene spiser jo opp cortisol. Trenger noen ganger litt cortison men litt hydrocortisonkrem rekker da.
Jeg husker jeg fikk noe depresjon hver ettermiddag når mine lagre av thyroxin i blodet og sikkert også cortisol var brukt opp, det var før jeg begynte med thyroxintabletter som forsøk . Det hjalp jo straks mot ettermiddagsdepresjonen så jeg visste at forsøket var vellykket.
Legen forlangte før det at jeg skulle prøve lykkepillen men jeg ble bare dårlig av den og fikk super-brain fog , jeg gikk ned for å hente noe i fryseren men jeg var fremdeles oppe mens jeg allerede gikk opp igjen...(forsterket brainfogen)(det er slik dopapiret havner i kjøleskapet og melka i fryseren..)
Sv: Trenger tips om amour og Hydrocortisone
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
gunnda
Det er fornuftig å begynne med de 2,5mg du sier...bl.a. Persa har hele opptrappingsplanen...jfr. "STTM".
Tråden Hydrokortison indlæg nr. 22 vink11
Sv: 8 Uker med D3 og noe bedring...
Hva hvis det ikke står hvilken D-vitamin det er? Jeg tar nycomeds "multi" og det står bare "d-vitamin 5µg 100%". Jeg burde kanskje ta mer, og noe annet? Jeg visste ikke at anbefalingene var feil.
Hei og takk til alle sammen. Jeg har begynt med Hydrocortisone i dag bare 2.5 mg, og jeg skal følger denne tabellene nedenfor skrevet av Anisa for en stund siden. Jeg håper at det skall går bra. Videre jeg vil si at informasjonen, støtten og tipsene som finnes har på forumet har gitt meg styrken for å kommer så langt. Jeg har vært i Blader klinikk 5 ganger nå, og har spurt, bedt og tryglet om å får amour og Hydrocortisone uten å lykkes. Men nå jeg bare ser fremover og jeg skal nokk skriver mer om hvordan det går med meg, selv om jeg er ikke så flink med formulering av detaljene.
Day 1-3: 2.5 mg first thing in the AM (2.5 mg total)
Day 4-6: 2.5 mg first thing, 2.5 mg in four hours (5 mg total)
Day 7-9: 2.5 mg first thing; 2.5 mg in four hours; 2.5 mg in four hours (7 1/2 mg total)
Day 10-12: 5 mg first thing; 2.5 mg in four hours; 2.5 mg in four hours (10 mg total)
Day 13-16: 5 mg first thing; 5 mg in four hours; 2.5 mg in four hours; 2.5 mg bedtime (15 mg total)
Day 17-20: 10 mg first thing; 5 mg in four hours; 2.5 mg in four hours; Bedtime 2.5 mg (20 mg total)
Takk Nora jeg trengte å høre fra andre om der jeg bestilte medikamentene er trygg og bra, videre jeg skal nokk besøke STTM for å lære mer.
Save Natural Thyroid har et excel-ark oppe hvor de apotekene er faktisk listet opp.
en annen ting er at i England så må en del pasienter importere Thyroid selv pga situasjonen med de engelske legene, de kan ikke gjøre som de vil men må behandle etter statlige retningslinjer og pasientene som ikek har høy nok TSH får ikke legen lov å starte på thyroxin eller lign. Og liothyroxine er en historie for seg.
En del paseinter har fått til Thyroid fra helsevesenet med det er flere som ikke får.
Det har vært en amse kranglign der blandt forumene og gruppene om selvmedisinering, men de har blitt tvunget over til en yahoo gruppe tror jeg,men jeg har ikke helt fulgt med. Men det er en del paisnet er der ute som må gjøre sånt.
problemet er at man ikke kan skrive så åpenlyst om det på åpne forums for da blir det bråk fra myndighetene og tollvesenet.
De har lest seg til navn på forumet og konfiskert posten til vedkommende.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
gunnda
Jeg gikk ned til 100µg/dgl i en uke. Så har jeg tatt 75µg +1Grain, men det kjennes allerede for lite ut.
Hvis det er mulig da??
Hei
Ja, jeg tror det der mulig, ja. Min erfaring er at du fort merker det dersom du har dosert deg ned.
For det har du jo. vink11