Sv: Lavt stofskifte uden kendt årsag.
Hej!
Jeg er ny på formuet her, og har ikke fått med meg tidligere innlegg, men jeg ser at du er dansk og ønsker å teste naturlige alternativer til Euthyrox?
Jeg er en norsk student bosatt i Århus som er svært interessert i finne en læge som skriver ut Armour/Erfa el. lignende. dansk1
Har du lykkes i å få teste?
Mvh. Ida
Sv: Thyroid USP til danskere
Glemte at fortælle, at jeg også betalte dkr. 1000,- for en konsultation. Det skulle have været en time, men lægen gav sig vældig -overraskende - god tid :)
Jeg tror bestemt ikke, man kan få thryoid uden denne konsultation, hvilket jo også bare er helt fint. hjertflag1
Og - Norsk resept vil gjelde i hele EU.
Jeg synes lige, jeg vil tilføje, at nogle har haft glæde af at kontakte en læge, der er med i foreningen Læger uden Sponsor. De arbejder ikke pr. definition med alternative lægemidler, men de arbejder pr. definition ud fra ideen om, at læger ikke skal underlægge sig industriens luner og doktriner. Jeg gætter på, det er derfor, nogle påstår - eller har erfaret - at der inden for denne forening er procentvis flere læger, der er villige til at skrive en recept på thyroid.
Man kan jo godt være heldig at træffe en læge, der ikke er med i nogen som helst særlig forening eller af nogen speciel orientering men som alligevel skriver sådan en recept ... En læge, der skriver den fordi h*n mener, det er det, der kan gøre størst nytte for patienten. Men det kræver nok samtidig, at lægen har en del tillid til patienten.
Under alle omstændigheder kan man vist være sikker på, at lægen selv ikke siger til nogen, hvis h*n har skrevet sådan en recept.
Derfor kan man vel også sige, at vi her hver især bør være diskrete med hensyn til, præcis hvem der har skrevet hvilke recepter.