30 er en dose som jeg tror raskt vil bli for liten. Først blir du bedre og så fortar virkningen seg. Dette vil antagelig skje ganske fort med en så liten dose. Når du merker dette er det bare å øke.
Printable View
30 er en dose som jeg tror raskt vil bli for liten. Først blir du bedre og så fortar virkningen seg. Dette vil antagelig skje ganske fort med en så liten dose. Når du merker dette er det bare å øke.
NÅ er første armour tatt:)
det luktet jo bondegård av de :D men kanskje ikke rart??!!hehe
TAKK for dere som har gitt meg tips og råd om dette,så er det bare og krysse fingrene for at dette er min greie:)
Tusen takk til deg også n`Finn :D
dere får plutselig rapport om hvordan det går...
bør jeg måle temp hver morgen for og "følge"litt med???
Det var ikke meningen å kritisere negativt. Jeg fant det bare naturlig å minne om at det er ens egen lege som har skrevet ut resepten i forventning av at doseringen etterfølges. Det er nettopp behovet for legens vurdering som er årsak til at noen legemidler krever resept.Sitat:
Opprinnelig skrevet av n`Finn
Jeg vil også tro at en lege som erfarer at en pasient doserer etter eget forgodtbefinnende uten legens viten, vil være svært skeptisk til å forskrive legemidler som legger større ansvar på forskrivende lege, dvs. legemidler på godkjenningsfritak - som for eksempel Armour.
Jeg kan gi deg rett i at slik du beskriver det hadde det vært ønskelig at det var ! Men det er det bare ikke.
I hovedsak er det vel slik at det i utgangspunktet ikke er skepsis blandt legene til Armour. Og grunnen er at de vet ikke at det eksisterer. Jeg var senest borti dette da jeg ble innlagt for en sykkelulykke og det ble spørsmål om jeg brukte medisiner. Jeg oppga Armour for Hypothyreose - og fikk et renn av ledere og spesialister som ville vite hva dette var ! Men skepsisen kommer ! - når man forklarer at dette ikke er et syntetprodukt - og dermed ikke fremstillt av legemiddelindustrien ! DA blir man meget skeptisk og synser sin egen negative holdning til ikke syntetiske produkter. Disse er alltid utdaterte og preget av lett gjennomskuelig inntoleranse.
Etter min mening kan det virke som at legene er så innsausa i legemiddelindustrien at de ikke vet om at det finnes en ganske mangslungen verden der ute et sted !
Det er også min mening at det burde ikke være slik, men man må lære og forholde seg til den verden som engang finnes - ikke den man ønsker seg skulle finnes!
Dette gjelder især for oss som har stoffskiftesykdommer !
Er det viktig og ta armourèn på samme tidspukt hver dag?sammen med mat??
Noen som har tilgang til et stort bibliotek med gamle Felleskataloger? Da må jo det som man brukte overalt i verden, tørket kjertel av gris, stå oppført helt til ca. 1975....Lages fremdeles på Amager i Danmark.
nora
nå har jeg ca gått en uke på armour...eneste som har skjedd er at jeg har temp på mellom 33 og 36.3...har målt ca kl 12 hver dag...det er da jeg står opp...
Hva indikerer dette at jeg har så lav temp...går bare på 1/2 grain om dagen...burde jeg øke...eller vente og se..har time hos legen om 2 uker...
Er intressert i den Danske produksjonen Nora - vet du noe mer ? Adresser, navn og slikt ?
Alba - husk at når det har vært nødvendig å begynne med fremmedthyroxiner, så er kroppen helt nedkjørt og en hel rekke viktige funksjoner har gått - og går fremdeles - på lavbluss.
Det er ikke gjort i en fei å få disse opp på normalt aktivitetsnivå. Blodprøvesvara dine kan bli nærmest ok på 3uker, men ikke DU !
Det virker nesten slik at en vil trenge litt høyere dose når flere av disse funksjoner er kommet iorden ?
Det er snart et år siden jeg begynte med Armour og først nå kjenner jeg meg virkelig anderledes. Husk at utgangspunktet mitt var veldig dårlig - da tar det lenger tid.
Kroppstemperaturen har økt først nå. Med lavere Armourdoser økte den i et par uker etter en doseøkning, men falt tilbake igjen. Nå ser det ut som den virkelig har tenkt å øke permanent.
Er det en lite "trykkfeil", eller har du så lav temp som 33 ??
Under 34,0€C karakteriseres som hypothermi og da kommer man inn i helsevesnets mere alvorlige behandlingskategori.
Levaxin har ikke evnen til å virke ikke inn på kroppstemperaturen min i det heletatt. Dette nevnte jeg flere ganger for helsevesnets spesialister, uten at dette ble tatt alvorlig. Jeg mener fullt og fast at hvis ikke thyroxintypen du spiser innvirker på kroppstemperaturen din - så virker den bare ikke på deg !!
Har du en uvirksom kjertel trenger du kanskje sånn rundt 3Grain/dag. Du bør komme deg opp i DIN dose så fort du kan uten at kroppen reagerer på at du går for fort fram. I pakningsvedlegget står det øk med et kvart grain annenhver uke.
Det var litt fort for meg, men mange tåler dette fint.
nei da...ingen trykkfeil....jeg tok tempèn to ganger for jeg synes det var rart jeg også....
men sant som jeg skriver var det 33,29 for og være korrekt...hva er hypothermi...
hva kan dette "bety"??
hypo = lav og thermi = temperatur. Veldi fint ord !
Men har klare definisjoner : http://home.online.no/~kneshei/hypotermi.htm
Omtrent like fint som "lumbago" - som bare betyr "vond rygg" !
Bare for å lure oss det da !
Det betyr bare at 34 er en grense for når man SKAL sette inn resurser på å få temperaturen opp. Det har jo selvsagt den grunn at kroppen ikke har godt av så lav temp da.
Jeg syns du bør si det til legen. De gjorde ikke noe med mine 36, men 33 er jo mye mer alvorlig da.