Sv: HJELP! Har jeg trøbbel med binyrene?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Yvette
.. bare denne naturlige Progesteronkremen. Og jeg har ikke merket noen bibirkninger. Etter en tid med denne kremen ble østradiolverdi øket fra 0,08 til 0,25. Det var fra 2005 til 2006. Siden har jeg ikke tatt målinger.
Hej Yvette. Dejligt at hilse på dig igen kys1
Det må være to sjæle og en tanke, fordi jeg har lige postet lidt om progesteroncreme og virkning her.
Det er vigtigt med fokus på progesteron, når man har overbelastede binyrer.... fordi progesteronet bliver "stjålet" af binyrerne som "råstof" til at danne cortisol af, hvis behovet for cortisol er større end binyrerne selv kan "skaffe".
Lisens til å skrive ut DHEA
Dr Oftebro har lisens til å skrive ut DHEA!
DHEA fåes også kjøpt på nettet og over disk i fks USA, men er ulovlig å innføre til Norge for privatpersoner!
Stoffet står også på listen over dopingpreparater så driver du med konkurranseidrett på høyt nivå,
kan det virke som om du må velge - idrett eller DHEA.
( selv om stoffet ikke kan sies å være presasjonsfremmende av nevneverdig grad)
Har googlet litt rundt for å finne bivirkninger, ser utelukkende positivt ut!
Ganske dårlig med forskning på DHEA da dette er et stoff kroppen produserer ergo kan det ikke taes patent på og dermed er det lite lønnsomt å forske på!
Jeg har lavt stoffskifte spiser Liothyronin og Levaxin, pga dårlige verdier på DHEA i binyrene har jeg fått dette i tillegg.
Kan forøvrig anbefale DR.Oftebro på det varmeste, han er i ferd med å få meg på bena igjen etter å ha vært mer eller mindre sengeliggende i nesten 1 år. Det er utrolig lite kunnskap om stoffskiftesykdommer hos almenpraktiserende leger!