Sv: Vekt-tråd for de som bruker Levaxin
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
lissi32
Målene er ved 90 cm rundt livet kan det være risk for hjertekarsykdommer.
Ã… si at alle som er over 90 rundt livet har diabetes/insulinresistens er ikke riktig.
Jeg ligger på 84-86 i midjen og har en utmerket helse hva kolesterol og blodsukker angår:O)
Man kan fint ha en god helse selv med noen kg for mye.
Må si meg enig i denne meldingen. Er ny her, men har vært aktiv med fotball i26 år(er nå 32). Fikk medisin for 2,5 år siden, og har ikke gått ned et gram, dvs har gått opp 15kg. på en allerede altfor stor kropp... Men alle verdier med tanke på blodsukker og kolesterol, og forævrig alle andre prøver viser at jeg er frisk som en fisk. Har slitt med overvekt siden 8 års alder, men aldri hatt noen problemer med blodverdier eller liknende. Har også gått på Øavkarbo i 8 uker, gikk ned 5,5kg, men så snart jeg spiste "vanlig" mat igjen gikk jeg opp dette på under 2 uker. Er det noen som har noen andre forslag til hva man kan gjøre for å gå ned i vekt utenom lavkarbo? Trener 2-3 dager i uka, både helsestudio og sykling i tillegg til fotball 1-2 dager i uka, så jeg føler ikke at det er for lite trening heller. Åpen for det meste, venter på et positivt svar...
Sv: Vekt-tråd for de som bruker Levaxin
Hei TyeAce :)
Som deg gikk jeg opp en del de første årene på Levaxin, dvs 17-18 kilo. Jeg gjorde nok den feilen å leve som før, altså ikke tenke noe særlig over hva jeg puttet i meg. Heller ikke hvor ofte jeg puttet noe i meg, og i mitt tilfelle var dette for sjelden. Jeg hadde en tendens til å døyve sult med en kvikklunsj og en cola - ugg :( I tillegg hadde jeg vært syk svært lenge etter høyt stoffskifte før jeg ble behandlet og fikk lavt, så energi til aktivitet fantes ikke.
Det høres ut som om du er aktiv nok, men spiser du sunt og ofte nok? Mange gjør dessverre den feilen å sulte seg. Det fungerer dårlig. 5-6 måltider om dagen med sunne saker er visstnok det riktige. Jeg spiser 3 måltider og mellommåltider er gjerne et glass Biola sammen med en gulerot, en youghurt, en smoothie e.l. Slik kommer jeg da opp i 5 måltider. Mere makter jeg faktisk ikke.
Aktivitetsnivået mitt er ikke i nærheten av ditt og var det i hvertfall ikke når jeg startet vektnedgangen. Jeg kuttet ut colaen og det hjalp meg veldig godt på vei. Min trening er gåturer nå om vinteren, gjerne 1 og 1/2 time. Når det blir litt varmere kommer joggeskoene på. Jeg forsøker å utføre en aktivitet daglig, selv om det til tider holder hardt, dvs det holder ikke ;). Men de 17 kiloene er nå borte....
Jeg vet ikke hva som er svaret for deg i forhold til å gå ned i vekt, men lavkarbo fungerte tydelig ikke på sikt. Jeg tror mest på aktivitet, normalt kosthold (hyppige måltider), mindre sukker (jeg kan ikke leve uten litt kos, men jeg moderer det). Jeg håper du finner din vei å gå. Vi er så ulike skrudd sammen at det blir vanskelig å finne den ultimate oppskriften. Hadde jeg sittet på den hadde jeg antagelig hatt masse grunker på kontoen ;)